instagram takipci satin al - instagram takipci satin al mobil odeme - takipci satin al

bahis siteleri - deneme bonusu - casino siteleri

bahis siteleri - kacak bahis - canli bahis

goldenbahis - makrobet - cepbahis

cratosslot - cratosslot giris - cratosslot

istanbul escort - anadolu yakası escort - avrupa yakası escort

avrupa yakası escort - bahçelievler escort - bahçeşehir escort

çapa escort - aksaray escort - fındıkzade escort

şirinevler escort - avrupa yakası escort - avcılar escort

şirinevler escort - ataköy escort - merter escort

halkalı escort - küçükçekmece escort - grup escort

beylikdüzü escort - esenyurt escort - avcılar escort

kaçak iddaa - makrobet - perabet

güvenilir bahis siteleri - bahigo - betmatik

kaçak bahis - makrobet - bahigo

illegal bahis - kaçak bahis - deneme bonusu

kaçak canlı bahis - makrobet - bahigo

online bahis - bahigo - tipobet365

güvenilir canlı bahis - bahigo - betexper

canlı casino siteleri - betist - mobilbahis

adana escort - adıyaman escort - afyon escort

bahis siteleri - casino siteleri - deneme bonusu

güvenilir bahis siteleri - deneme bonusu veren siteler - illegal bahis -

supertotobet - matadorbet - supertotobet - matadorbet - imajbet - ev eşyası depolama - bahis siteleri - bahis siteleri - bahis siteleri - bahis siteleri

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suveren problemløsning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

  • Suveren problemløsning

    Denne dumpet ned i innboksen min, var så bra at jeg bare måtte dele den med flere

    ÅRSAK - LØSNING


    Quantas er det australske luftfartsselskap. Etter hver flyvning fyller
    piloten ut en feilrapport, som overfor mekanikerne synliggjør hvilke
    problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever
    reparasjon eller rettelse. Blanketten er et stykke papir, som piloten
    fyller ut, og som mekanikerne deretter leser, hvoretter de retter opp problemet.
    De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de
    har foretatt, og piloten gjennomleser deretter rapporten før neste
    flyvning.

    Ingen skal påstå at personalet på jorden og mekanikerne mangler humoristisk
    sans! Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold
    og problemer, som Quantas piloter har levert inn, samt hvilken løsning
    vedlikeholdspersonalet har
    notert. Quantas er forresten det eneste større
    flyselskap, som aldri har hatt en alvorlig ulykke!

    P = Problem innberettet av piloten.
    S = Svar notert av mekanikeren.
    =================================================

    P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.
    S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

    P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.
    S: Der er ikke installert automatisk landing på dette fly...

    P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.
    S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

    P: Et eller annet sitter løst i cockpiten.
    S: Et eller annet har blitt strammet i cockpiten.

    P: Døde insekter på frontruten.
    S: Levende insekter er i restordre...

    P: Autopiloten utløser et fall på
    200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.
    S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

    P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.
    S: Beviset fjernet !

    P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.
    S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...

    P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.
    S: Det er liksom dét, de er der for...

    P: Radioen ute av drift.
    S: Radioen er alltid ute av drift, når den står på OFF.

    P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.
    S: Har en mistanke om at du har rett!

    P: Mangler motor nr. 3.
    S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

    P: Flyet oppfører seg rart.
    S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!

    P: Radaren brummer.
    S: Har omprogrammert radaren til tale.

    P: Mus i cockpiten.
    S: Katt installert.

    Mvh
    Synnøve
    Synnøve L. Øverbø

  • #2
    SV: Suveren problemløsning

    Gøy!

    Diskusjon om dei er reelle eller ikkje finn du mellom anna her:

    http://www.snopes.com/travel/airline/squawk.asp

    Her er nokre fleire:

    Defect: The autopilot doesn't.

    Action: IT DOES NOW.

    Defect: Seat cushion in 13F smells rotten.
    Action: Fresh seat cushion on order.

    Defect: Turn & slip indicator ball stuck in center during turns.
    Action: Congratulations. You just made your first coordinated turn!

    Defect: Whining sound heard on engine shutdown.
    Action: Pilot removed from aircraft.

    Defect: Pilot's clock inoperative.
    Action: Wound clock.

    Defect: Autopilot tends to drop a wing when fuel imbalance reaches 500 pounds.
    Action: Flight manual limits maximum fuel imbalance to 300 pounds.

    Defect: #2 ADF needle runs wild.
    Action: Caught and tamed #2 ADF needle.

    Defect: Unfamiliar noise coming from #2 engine.
    Action: Engine run for four hours. Noise now familiar.

    Defect: Noise coming from #2 engine. Sounds like man with little hammer.
    Action: Took little hammer away from man in #2 engine.

    Defect: Whining noise coming from #2 engine compartment.
    Action: Returned little hammer to man in #2 engine.

    Defect: Flight attendant cold at altitude.
    Action: Ground checks OK.

    Defect: 3 roaches in cabin.
    Action: 1 roach killed, 1 wounded, 1 got away.

    Defect: Weather radar went ape!
    Action: Opened radar, let out ape, cleaned up mess!

    Comment


    • #3
      SV: Suveren problemløsning

      Det bør vel samtidig nevnes at Quantas er det eneste større flyselskapet i verden som ikke har hatt noen alvorlige ulykker...

      Mvh Christian
      www.scubapixel.com

      Comment


      • #4
        SV: Suveren problemløsning

        Originally posted by Seljevoll View Post


        Ingen skal påstå at personalet på jorden og mekanikerne mangler humoristisk
        sans! Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold
        og problemer, som Quantas piloter har levert inn, samt hvilken løsning
        vedlikeholdspersonalet har
        notert. Quantas er forresten det eneste større
        flyselskap, som aldri har hatt en alvorlig ulykke!

        Gjentakelse er alltid godt... >
        Two is one, one is none

        Comment


        • #5
          SV: Suveren problemløsning

          Whoops, overså den ;D

          Denne tegningen ble levert til en flyvertinne på et Qantas-fly av en 8 år gammel jente...

          Mvh Christian
          Attached Files
          www.scubapixel.com

          Comment


          • #6
            SV: Suveren problemløsning

            Morro lesing ;D ;D ;D
            Ut på tur, aldri sur!

            Comment


            • #7
              SV: Suveren problemløsning

              likte brevet jeg
              jupp

              Comment

              Arbeider...
              X