Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilnøkkler !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Bilnøkkler !

Hei Og hopp !
    ;D Nå er sommern her og det er dykking for alle penga.

Har et lite spørsmål til den som leser dette :

Hva gjør du med bil nøkklene når du er ute og dykker ?
    Tar du den med deg eller graver du den ned i sanda? eller hva gjør du ?

er det noen som har noen gode forslag ? :-/
    Simma lungt !

Re: Bilnøkkler !

Godt spørsmål

Jeg for min del bryr meg ikke så mye, tar dem med under vann og legger dem fra meg på 3-5 m for der har jeg sikkerhets stopp. Men så har jeg ikke ny fancy bil med elektronikk på knippet.

Comment

Men hva om det i mellomtiden kommer en Barracuda?? De er jo som kjent glad i blanke saker og ting. Du er ikke redd for de blir spist opp mens du er å dykker??? ;D ;D ;D
      Lululu

Comment

Tja barracuda
        hvor stor sannsynlighet er det for det ???

Jeg legger de under ett eller annet så de ikke blir tatt av strøm el. ;D

Comment

Det har alltid vært folk med eller i nærheten når jeg har dykket så da er det jo ikke noe problem.
          Mulig jeg er naiv, men jeg stoler på folk på stranda og spør gjerne noen i nærheten om de kan se etter det jeg legger igjen på land og det er ikke småtterier. Jenter, veit du, har alltid med seg litt ekstra for sikkerhetskyld

Hva om du skaffer deg en slik vanntett pose til å ha mobiltelefon i?
          Den duger vel til nøkler også skulle jeg tro.

Ha en flott sommer, både over og under vann 8)

Comment

legg dem oppå et hjul eller oppunder støtfangeren i en "kamuflert" bevegelse.

Comment

Hei

Jeg har et vanntett skrin som jeg legger dem i (tar med meg skrinet ut når jeg dykker frå båt). Ellers er det jo ingenting i veien for å ha dem i en lomme under drakten...

Mvh
              Sigve Slagnes

Comment

Ellers er det jo ingenting i veien for å ha dem i en lomme under drakten...
                Jeg har også benyttet meg av dette trikset, men nå begynner drakten å bli litt trang... ??? , så det gjør litt vondt.

Er da tilbake til vanntett boks og lure gjemmesteder i nærheten av bilen.

/Thomas
                Thomas Torjusen - Dykkesidens far

Comment

Dersom både du og buddyen din kom til dykkeplassen i samme bil, burde det vel være ett poeng i å legge nøklene igjen på land. Dersom uhellet skulle være ute, og bare en av dere kommer opp, vil det gjøre en allerede stresset situasjon værre dersom en ikke kommer inn i bilen(der det gjærne ligger telefon ol).

På hjulet eller under støtfangeren er vell i så måte en klassiker?

-håkon-

Comment

Jeg støtter siste forslag. Legger alltid nøkkelen et sted der både jeg og buddy'n min vet om. Ofte under en stein eller lignende i nærheten av bilen.

Så vet dere det... Ha en god dykkehelg! 8)

I don't want to be mister pink...

Comment

Her var det mye gode ideer.

Hva med å heise dem opp i et tre med et fiskesnøre kamuflert som et fuglereir?
                      Keep breathing!

Comment

Det enkleste må jp være åå legge nøkler sammen med bag og div. andre duppeditter som man ikke har med seg under vann.....

Men det med å kamuflere nøkkler som et fuglereir var ikke så dumt....
                        Varm og fuktig pustegass `gitt !!! hehe

Comment

Bilnøkler er ett problem :-(

jeg har funnet at det funker fint å legge nøkkelen i vamsen sammen med tobakken..

Glemte foresten nøkkelen i lomma på tørrdrakten .. som lukkes med en borrelås .. der lå også røykpakken .. Røyken ble bare graut, men bilnøkkelen overlevde .. :-)

Fikk etterhvert problemer med startsperra på bilen ... da det finnes en liten chip i nøkkelen... Ringte bilprodusenten og spurte dem om nøkkelen skal tåle vanntrykket.. De hevdet at det ikke er noe problem .. men jeg tar ikke den sjansen lengre .. har bestandig nøkkelen i vamsen .. der blir den i alle fall ikke våt.

Comment

Jeg tar den stort sett med meg ned, har lomme med glidlås og borrelås forran på vesten.
                            Prøvde det med en nøkkel som inneholdt litt lys og sånn dritt som man egentelig ikke trenger, det funker ikke i dag

Ellers er det ok med å legge den oppå hjulet eller bak(under bilen)
                            Jeg har dykka på Mosel

Comment

har nøkkelen i sokken jeg, eller i lomma om jeg har en slik.. (:
                              Min hjemmeside - Flickr
                              Alta Dykkerklubb

Comment

Working...
                              X