Etter å ha lest og deltatt i en del slike tråder , ulykkes tråder og ikke minst når jeg nå på en langfredag satte meg ned å leste hele tråden;
Dødsulykke,hva kan vi lære? « den: Lørdag 24.02 2007, 11:30:51 »
med et avsluttende innlegg av pårørende til forulykkede , så er tanken ganske klar:
Kunne vi lagt inn en sperre på en ulykkes tråd , på eksempelvis en uke , hvor alt annet enn saklig informasjon blir slettet/ikke lagt ut.
Da ville vi kunne få en konstruktiv? debatt om hendelsen , og ikke så mye synsing og spekulasjon.
Tidligere var det en fra dykker klubben i Tromsø som kom ut med saklig info om hva som hadde skjedd, ganske så raskt. Men som det ble poengtert , de som sitter på infoen trenger litt tid på seg. De har sansynligvis andre ting å gjøre i en slik situasjon.
Kan vi gi dem den tiden.
I mellom tiden kunne vi begrense oss til å ønske god bedring / de beste ønsker og i værste fall kondolere.
Hver gang det skjer noe med en dykker eller fallskjermhopper, grupper som jeg føler stor tilhørighet til så skjærer det dypt inn til rygg margen. Det er så sårt , og ord blir så fattige - så små -så utilstrekkelige , at å skrive dem hjelper så lite.
Om man da vil diskutere så tror jeg det best skjer ved at man får ting litt på avstand, ikke for å moderere diskusjonen men for å få frem mere reel kunnskap om hendelsen, før man tar stilling.
Dette som jeg foreslår er ikke for å moralisere , jeg tror mine nære venner hadde gitt f.. i hele dykker siden dersom det skulle skje noe, og min nærmeste familie er ikke på nett.
Et siste til dette med kondolanser og støtte;
erfaringen min tilsier at ikke så rent få sitter med sorgen , tvilen og ikke minst frykten for hva som skjer, inne i seg selv helt alene. Det er mange som ikke tror at noen kan sette seg inn i deres situasjon da kan det være en god hjelp og støtte å kunne lese disse i et slikt forum, som vårt, uten noen forpliktelser og uten det press at noe forventer noe av deg...... vet noen som hadde satt pris på det,,
så kan jeg gå på jobb
Comment