Announcement

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 7D, Hva slags linse og port?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Canon Eos 7D, Hva slags linse og port?

Jeg har skal bestille meg et Canon Eos 7D og Ikelite "Ikelite Underwater Camera Housing Mfr. Part: 687107"

Jeg ønsker å ta bilder av variert karakter, ikke bare macro, jeg liket vidvinkel og store room.

Hva slags linse og port bør jeg velge?
    Trying is the first step towards failure.
    H. Simpson

Sv: Canon Eos 7D, Hva slags linse og port?

Du får desverre ikke i pose og sekk når det gjelder kvalitet hvis du skal gå for kun en port med zoom linse.

Du kan velge en fast 50mm eller noe mindre( mm), men da blir ikke macro bilden veldig utpreget macro.

Noen sier jeg er lyktofil, noe jeg ikke skammes over.

Man er ikke ekte DIY før du har en dreibenk på soverommet og loddbolt på nattbordet.

www.diy-ski.dyrstad.nu

Ikke skyld på en dyslektiker!

Comment

Her et svar jag fikk fra Ikelite. Det er bare å sende e-post de svarer på en dag eller 2.
      Tror at du kan sette en makrolinse bak den slik port, muligens trenger du en forlegning.

Subject: Port for Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM
      I've bought the above mentioned Sigma lens. I'm planing to use it with my Canon 7D and a Ikelite housing. From studying the port chart I can´t find a sutibel port. Could you please advice me to what choices I have.

8" dome #5510.45 + port body #5510.16, but unfortunately this lens must be pre-set (preferably 10mm) and used as a fixed focus lens before diving. This is because the lens diameter is just a little too large. The zoom clamp springs push out into the sleeve and cause binding once the port is installed, making the zoom useless. Our web chart does not reflect this updated information and we apologize for that.

Regards,

Brett Foster - Ikelite

Comment

Fisheye eller supervidvinkel

Hvor mye må du gi for ikelite hus til 7Dèn?
        Go To Heaven Dive Like Hell eller spæll trækkspæll! :violent

Comment

Fikk en pris på 7400 med 8" dome port.
          Trying is the first step towards failure.
          H. Simpson

Comment

Hvis du har en 8"dome kan du jo feks bruke et Tokina 10-17 objektiv. Dette er mye brukt av uv-fotografer.

http://www.uwphotographyguide.com/to...0-17mm-fisheye

Dette har jeg tatt med Tokinaen

http://www.flickr.com/photos/underva...en/4310954539/
            http://www.wix.com/aasvidar/aqua-photos-by-vidar

Comment

Originally posted by Vetle Richardsen View Post
              Fisheye eller supervidvinkel

Hvor mye må du gi for ikelite hus til 7Dèn?
              Kjøpte ikke Ikelite til slut. Det ble et Aquatica hus.
              Her er formelen som brukes ved kjøp av Ikalite via Marinfoto. Det er som regel lite eller intet å spare på å importere sjøl.

Omregningsformelen for ikelite er:
              Prisen på Ikelite.com * dollarkurs /1,06*1,25 + 500 kroner i frakt.

1,06 er skatten i NY. Den fjerner ved eksport.
              1,25 norsk MVA

//Mats

Comment

Er selv ute etter UV-hus til 7D, og det kunne vært fint om du sa noe om hvorfor du valgte det du valgte og hva det kostet.

/Jørn

Comment

Tja,
                  Hus og porter ´kom på över 22 tusen. Husker ikke detajene nå. Men husk alle hobbies koster, ikke minst modelflyg eller jakt.

Litt av argemuntet var at man kunde filme med kamera i full HD, annat var at den hadde bra stöy prosessering.
                  Det som avgjodre valget mellom Canon og Nikon var hvad mine buddies hadde. Er man flere med samme kamerasystem kan man låne linser mm av hverandre.

Vet ikke om det hjelper.
                  Lykke til med kjöpet.
                  //Mats

Comment

Nå var det vel valget av UV hus jeg tenkte på. Har allerede både 7D og 50D, og har skjønt at det er 7D som er det jeg skal ha UV-hus til. Men om det dukker opp en pent brukt og rimelig UV hus til 50D så blir det hus til begge >

Hvilke fordeler var det med aquatica som gjorde at du ville betale 10.000,- mer for det enn for ikelite?

/Jørn

Comment

Aquatica er et aluminium hus av meget høy kvalitet. Jeg gikk også fra Ikelite til Aquatica pga jeg ville ha et kvalitet uvhus til mitt kamera (5D mk2). Dette var pga Aquatica er mye mere tilpasset og bajonet tilkobling på domen. Har hørt at flere har druknet sitt kamera pga domen falt av under ihopp. Vet også de har gått fra 2 til 4 armer for å holde domen på plass. Min mening er at dette er en dårlig måte å feste domen på.

Dag
                      "When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

http://www.sue.no

Comment

Working...
                      X