Announcement

Collapse
No announcement yet.

GoPro forum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

Re: GoPro forum

Står på komplett.no 78stk ubekreftet 12.11.
    Med andre ord de venter inn 78stk den 12.11 men det er ikke sikkert de kommer

Comment

se der ja, det er på vei til steinrøysa også Priset såpass ja. Venter nok noen mnd. til jeg bytter.
      Ang. filter så er Backscatter en produsent ja. Andre er f.eks. Urpro og polarprofilters. Pass på å få riktig type til riktig sted du skal bruke det. (Magenta / GR for våre farvann) GoPro selv ser ikke ut til å bry seg om å lage filtere selv.
      Ang. wifi så har jeg ikke det selv så du får prøve å søke på userforumet linket til tidl.
      Medlem av Tønsberg Dykkeklubb. www.tbgdykk.no .................. UV-videoer: https://vimeo.com/user4995046/videos
      dykking - starter med en nedtur og slutter med en opptur -alltid :-) Ant.dykk: 460+

Comment

Har brukt den timelaps funksjonen på mitt Go pro idag, filmet et liten kjøre tur i bilen på 15 min, og ble ca 550 bilder. Lurer på åssen jeg gjør det for å vise den i sånn morsom rask filmsnutt som jeg har sett enkelte har gjort før feks på youtube. Har prøvd litt med windows moviemaker, men får det ikke til. Blir bare en slags bildefremviser i sakte film.
        God på bunnen!!!!!!

Comment

Hei, det er ganske greit. Merk alle bilder, velg "video tools" -> edit Duration-> sett til 0,1 sek eller lavere (tiden hvert bilde vises) Prøv deg fram til du får den hastighet du ønsker.

På denne videoen hadde jeg duration på 0,07 sek. og lapse på 5 sek. MEN pass på: tar du over 999 bilder blir det laget ei ny mappe og du må redigere event. navn på enkeltbilder for å få de i riktig rekkefølge..... Det måtte jeg på denne filmen........

https://vimeo.com/51312935
          Medlem av Tønsberg Dykkeklubb. www.tbgdykk.no .................. UV-videoer: https://vimeo.com/user4995046/videos
          dykking - starter med en nedtur og slutter med en opptur -alltid :-) Ant.dykk: 460+

Comment

Originally posted by avigulf View Post
            MEN pass på: tar du over 999 bilder blir det laget ei ny mappe og du må redigere event. navn på enkeltbilder for å få de i riktig rekkefølge.....
            Du kan omgå dette har jeg funnet ut i ettertid, ved å generere film for hver undermappe med 999 bilder, også til slutt sette disse sammen i riktig rekkefølge.

Comment

Mmm?, dette får jeg ikke til. Har opprettet vimeo konto, men får ikke til å legge inn denne timelaps bilde serien. Vanlige Go pro videosnutter går bra, men ikke disse bildene. Når jeg får opp denne vanlige opplastingsboksen går det lissom ikke ann å markere bildene å legge inn hele serien. Et bilde går bra, men ikke mer. Huff!, så vanskelig dette timelaps greiene var da!!.
              God på bunnen!!!!!!

Comment

Hei
                Skal kjøpe meg gopro til uvfoto/film.
                Er det lurest å kjøpe det nyeste, tenkte da på silver edt. eller kan jeg like så greit kjøpe et hero hd2?

Espen

Comment

Originally posted by Dustefjerten View Post
                  Mmm?, dette får jeg ikke til. Har opprettet vimeo konto, men får ikke til å legge inn denne timelaps bilde serien. Vanlige Go pro videosnutter går bra, men ikke disse bildene. Når jeg får opp denne vanlige opplastingsboksen går det lissom ikke ann å markere bildene å legge inn hele serien. Et bilde går bra, men ikke mer. Huff!, så vanskelig dette timelaps greiene var da!!.
                  Du må lage timelapsen som en video i Moviemaker, ( Audio/video-fil)
                  Husk at det er begrenset hvor mye du kan laste opp pr. uke på Vimeo uten å være plus-medlem. Er vel 500 MB pr. uke. Som plus-medlem er det 5 GB pr. uke ( koster $59 årlig)

Tips om opplasting og settings her: https://vimeo.com/17857586
                  Sist endret av avigulf; 08-11-2012, 15:21.

Comment

Originally posted by espen65 View Post
                    Hei
                    Skal kjøpe meg gopro til uvfoto/film.
                    Er det lurest å kjøpe det nyeste, tenkte da på silver edt. eller kan jeg like så greit kjøpe et hero hd2?

Espen
                    Hei, spørs hva budsjettet ditt er og hva du ønsker av kvalitet. Black edition har et bedre objektiv og wifi er inkludert i pakken. Silver edition er mer lik hero2, men det er alikevel en nyere utgave. OG: Du trenger ikke kjøpe eget UV-hus for Hero3 (alle versjoner) pga. de har flatlinse. På den andre side regner jeg med det blir en del brukte Hero2 til slags på nyåret . Et magenta/GR flip-filter er å anbefale også, men det er foreløpig ikke tilgjengelig for Hero3, men er i utvikling.

Comment

Får lastet inn bildene i moviemaker og pinaxle, men finner ikke ut åssen det blir en film av det. Kort sagt jeg får ikke til å "skru" opp hastigheten sånn at det blir en stilig videosnutt av disse 550 bildene. På begge plassene blir det bare en treg bilde fremvisning som skifter bilde hvert 3 sekund. Har sittet lenge og prøvd masse i alle menyer. Må prøve litt til før jeg gir opp.
                      God på bunnen!!!!!!

Comment

Jeg hadde enten kjøpt et brukt Hero2(regner med at det blir mange billige på brukt markedet nå fremover), eller gått hele linja ut å kjøpt Hero3 Black. Sjøl om Hero3 er kommet, er fremdeles Hero2 heftige saker med rå bilde kvalitet. Har sjøl Hero2, og noen minutter film, er noen heftig store filer, som pcn min og nettet strever med å behandle og formidle.
                        God på bunnen!!!!!!

Comment

Hva er det jeg trenger av utstyr til goproen for å dykke med det?
                          Har dere noen side med ekstrautstyr?
                          Takk

Comment

spoton.as har en god del utstyr til Gopro:
                            http://www.spoton.as/main.aspx?page=...e&artno=910021

Har tidligere brukt en gammel fiskestang jeg har kappet, og montert kamera på, men nå har jeg fått meg en teleskopstang jeg skal prøve.

Skal prøve å teste kamera på håndleddet med en reim som egentlig skal brukes på sykkelhjelm, men er ikke kommet dit enda :P

Sist endret av asghegg; 08-11-2012, 22:37.

Comment

Huffa meg kor vanskelig dette med å (prøve) å lage timelaps snutt er!. Sitter å forsøker alle slags video redigerings program, men ingen får dette til å virke. Prøver å søke litt på nettet div plasser, men blir enda mer deppa av det. Der står det bare hvor lett og enkelt dette er. Ser de fleste anbefaler Vimeo, men når jeg laster inn bildene der, får jeg bare en melding "Sorry this is not a video".
                              God på bunnen!!!!!!

Comment

Jeg bruker Adobe Premiere Pro cs5.5. Der er det bare å trykke på import, finne mappa med bilder, trykke på første bilde, huke av en hake i en lite boks nede til venstre (husker ikke helt hva valget heter men den importerer da alle bildene i rekkefølge hvis bildene heter feks 1,2,3 osv). Da lager programmet en videosnutt av bildene også er det bare å velge hvor fort den skal spille av filmen.

Premiere pro er et avansert program men finnes mange gode filmer på youtube om åssen du skal bruke det. Er ikke noe proff selv enda, men jo mer jeg bruker det jo mer lærer jeg.

EDIT:
                                Her feks en video om åssen du lager timelaps i Adobe http://www.youtube.com/watch?v=8NdRUHP0F7Y
                                Sist endret av Kodos; 09-11-2012, 09:43.

Comment

Working...
                                X