Announcement

Collapse
No announcement yet.

Canon-Cameratene. Her får du råd og vink.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

SV: Canon-Cameratene. Her får du råd og vink.

Har ikke du en IXus modell? På min Ixus V3 er det mulig å forandre innstillinga på kameraet slik at datamaskina finner den som en ekstern disk.
    Gå inn i menyen på kamera og innstillinger, still den som står på kommunikasjon til PTP. Koble kamera til maskina etterpå og prøv på nytt.

Comment

Men da kjører du xp, ikke sant???
      Bedre med våt enn tørr tørrdrakt :-)

Comment

Er XP ja.

Comment

Funker ikke på 2000
          Bedre med våt enn tørr tørrdrakt :-)

Comment

På Canon A80 kunne man få kjøpt telekonverter (som om jeg vet hva det er : ) og vidvinkel linse til og sette på UV-huset?!?!

Kan man bruke disse på A95 huset også?
            Proud Member Of Ørland Spearfishing Team. Be Proud, Be a Member
            N-172

Fisk er mat ikke venner

:violent

Comment

Ja, Christian!
              Det er identiske adapter til de to husene (WP-DC900 og WP-DC50) til hhv. A80 og A95.

Forsiden av husene er identiske,- mht. linsedomens plassering i forhold til stativskruefeste under. Det er ikke TELE-converter(brukes til landfoto for å øke brennvidden på teleobjektiver), men det er snakk om Vidvinkel - & Macroforsatslinser med bajonettfatning som INON leverer.
              Vidvinkel-linsa gir deg 105 graders billedvinkel under vann mens macro-linsa (som er den langt billigste) gjør at du kommer mye nærmere ved nærfotografering.

Se denne linken under her som viser at trenger du samme adapter til begge disse husene:
              http://www.seaoptic.com/products/dig...nonlenses.html.

Linsene du trenger er disse:

Vidvinkel: INON UWL 105 AD wide lens.
              Macro: INON UCL165AD MACRO LENS.
              (Fisheye=supervidvinkel er moro en liten stund,- så går du lei! Men DET finnes også)

Begge kan tas av og settes på/byttes under vann (bajonettfatning).

Start med vidvinkelen (det gjorde jeg) og så trenger du jo selvfølgelig adapteret til ditt UV-hus: "Canon WPDC50 - requires optional lens/fibre optic cable mount base 'ADDC900' ".

I Norge er det Marin Foto Norge AS i Bergen (tlf. 56387477) som har agenturet for INON. Der har jeg kjøpt mitt, men det finnes selvfølgelig andre måter (kanskje litt billigere),  men det gikk veldig kjapt og greit å få det fra Marin Foto.

Trenger du kursing i UV-foto: Se her: http://www.dykkesiden.com/forum/inde...c,15211.0.html

Dag
              mvh
              Dag Deberitz, Færvik, Tromøy, Arendal- dagbritz(krøllalfa)online.no

Comment

Mangler et par lapper enda Dag før kamera er i hus, jada vet at jeg har snakka om dette i et lite år nå men er først nå jeg har begynnt og realisere drømmen..

Dessuten er det ikke enkelt og være fattig student uten stipend..!

MEN DET BLIR DET BLIR!

Kamera er forventet og kjøpes i Februar..
                Proud Member Of Ørland Spearfishing Team. Be Proud, Be a Member
                N-172

Fisk er mat ikke venner

:violent

Comment

Noen her som har hatt problemer med compact flash kortene fra Kingston?

har ett kort på 1024Mb som jeg får ERR 02 på.
                  Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid

Comment

Originally posted by Ole Reidar View Post
                    Har ett CF kort fra Kingston på 1024MB, som i dag sluttet å virke, virker hverken i kamera eller i noen andre lesere. har lest litt rundt å det er vist flere kingston kort som har kvelda, får håpe det går på reklamasjon.
                    Vurderte et Kingston kort da jeg handla digitalt utstyr i sommer. Butikken ville imidlertid ikke anbefale dem, og påsto at det var merkbar forskjell i stabilitet på disse og andre dyrere kort fra Lexar og Sandisk. Hvorvidt dette var et salgstriks ovenfor en «grønn» kunde (som var helt i henda på selgeren) eller et velmenende råd, vet jeg ikke. Har imidlertid seinere sett på www.foto.no at andre også er noe skeptiske ovenfor Kingston.

Prøv å formatere kortet ditt på ny fra PC'en din (i kortleseren). Har hørt noen påstå at det kan hjelpe på et kranglete kort.

/Eirik

Comment

Har bestillt et Canon S70 stillbilde kamera.
                      Har tenkt å kjøpe et undervannshus til dette...
                      Ser at WP-DC40 til 2000kr. passer både S60 og S70.
                      Men det står oppgitt forskjellig maksdybde på huset rundt omkring på nettet. Noen steder står det maks 30m. andre maks 40m.
                      Hva er riktig ?

Comment

Originally posted by Ole Reidar View Post
                        Noen her som har hatt problemer med compact flash kortene fra Kingston?

har ett kort på 1024Mb som jeg får ERR 02 på.
                        Err 02: CF DRIVER
                        DESCRIPTION: This error occurs when image data cannot be written to the CF card. This error can occur when the CF card is not fully seated in the camera or if the D60 does not detect a card-ready signal within a specified time limit or when the CF card is not usable because it has been corrupted or physically damaged. It can also occur when the camera's battery level is insufficient to completely write the file to the CF card.

REMEDIAL MEASURE: Use the DC Coupler or recharge the battery first. If the error continues to occur with sufficient power available to the camera, check that the CF card is properly inserted. If that's not the problem, then try replacing the CF card. If that does not solve the problem, have the EOS D60 and one of the CF cards that is causing the problem examined by a qualified service technician. This error is similar to Error 22 on the D30

Noen tips i det søket iallefall...

Arnt Eirik
                        [center]IshavetsDykkerklubb
                        Berlevågnytt

Comment

gjore ett søk å fant det samme, sjekka litt forumer rundtomkring, (mest i usa) mange der som hadde hatt samme problem. kontakter stedet det ble kjøpt i morgen tidlig. tror ikke jeg har lyst på kingston kort igjen
                          Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid

Comment

Originally posted by Magnus Kinn Andersen View Post
                            Har bestillt et Canon S70 stillbilde kamera.
                            Har tenkt å kjøpe et undervannshus til dette...
                            Ser at WP-DC40 til 2000kr. passer både S60 og S70.
                            Men det står oppgitt forskjellig maksdybde på huset rundt omkring på nettet. Noen steder står det maks 30m. andre maks 40m.
                            Hva er riktig ?
                            På esken til UV-huset til S70 står det at 30 meter er grensa som Canon garanterer:
                            Canon Undervannshus, WP-DC40 (30m)
                            -Til Canon S60/S70

Dag

mvh

Comment

Hei!

Her kommer tre av mine bilder fra juleferien i Finnmark. Takket være Redningsskøyten fikk vi luft til å ta et par dykk.   :hug:
                              Gleder meg til nybegynnerkurs i UV-foto i april.

Mvh

Abelone

[img width=500 height=469]http://www.okaca.net/dykkesiden/lebbeus_polaris.jpg[/img]

[img width=386 height=340]http://www.okaca.net/dykkesiden/eremittkreps.jpg[/img]

[img width=500 height=375]http://www.okaca.net/dykkesiden/urictinia-eques.jpg[/img]

Comment

Originally posted by Abelone View Post
                                Hei!

Her kommer tre av mine bilder fra juleferien i Finnmark. Takket være Redningsskøyten fikk vi luft til å ta et par dykk.   :hug:
                                Gleder meg til nybegynnerkurs i UV-foto i april.

Mvh

Abelone

[img width=500 height=469]http://www.okaca.net/dykkesiden/lebbeus_polaris.jpg[/img]

[img width=386 height=340]http://www.okaca.net/dykkesiden/eremittkreps.jpg[/img]

[img width=500 height=375]http://www.okaca.net/dykkesiden/urictinia-eques.jpg[/img]
                                Bra jobba Abalone!
                                Dette var flotte bilder! Hils "lysmester'n" også!
                                Hvor i Finnmark var dere?

Dag
                                mvh

Comment

Arbeider...
                                X