SV: Canon-Cameratene. Her får du råd og vink.
Vetta søren hva som skjer jeg, men når jeg sikter 500'en min mot motivet og justerer for hvitbalansen får jeg akkurat like god fargebalanse, om ikke bedre, som om jeg sikter på ett hvitt motiv når jeg stiller den.
Aner ikke hvordan eller hvorfor, men det er ihvertfall min erfaring.
Jeg gjør alltid alle valg (makro/blits/eksponeringskompensasjon) før jeg setter hvitbalansen. Plasserer meg i forhold til motiv, og trykker func-awb-set, fo r å sette hvitbalansen korrekt i forhold til motiv. (Pleier ofte å bruke prøve å undereksponere litt, da jeg føler at kameraet har en tendens til å overeksponere.......
Så Arnt-Erik, kan ikke gi deg noe fornuftig svar på hvordan, men dette funker, og det funker bra såvidt jeg kan se.
Edit: Blei jo litt kjipt no da, når e krympa det fra nesten 3meg til 75k, men jeg sender deg gjerne noen eksempler på mail.....
EditII: Avataren min er forøvrig et breiflabbøye tatt på samme måten......
Originally posted by Arnt Eirik Hansen
View Post
Aner ikke hvordan eller hvorfor, men det er ihvertfall min erfaring.
Jeg gjør alltid alle valg (makro/blits/eksponeringskompensasjon) før jeg setter hvitbalansen. Plasserer meg i forhold til motiv, og trykker func-awb-set, fo r å sette hvitbalansen korrekt i forhold til motiv. (Pleier ofte å bruke prøve å undereksponere litt, da jeg føler at kameraet har en tendens til å overeksponere.......
Så Arnt-Erik, kan ikke gi deg noe fornuftig svar på hvordan, men dette funker, og det funker bra såvidt jeg kan se.
Edit: Blei jo litt kjipt no da, når e krympa det fra nesten 3meg til 75k, men jeg sender deg gjerne noen eksempler på mail.....
EditII: Avataren min er forøvrig et breiflabbøye tatt på samme måten......
Comment