Announcement

Collapse
No announcement yet.

Canon-Cameratene. Her får du råd og vink.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

SV: Canon-Cameratene. Her får du råd og vink.

Originally posted by Arnt Eirik Hansen View Post
    Originally posted by jdevold View Post
    (Men syntes egentlig resultatet som oftest blir vel så bra om jeg stiller hvitbalansen med nøyaktiv samme motiv som det jeg tar bilde av.

ssen forteller du, uten å bruke en hvitplate,
    ditt digitale kamera hvordan hvitt ser ut da?

Arnt
    Vetta søren hva som skjer jeg, men når jeg sikter 500'en min mot motivet og justerer for hvitbalansen får jeg akkurat like god fargebalanse, om ikke bedre, som om jeg sikter på ett hvitt motiv når jeg stiller den.

Aner ikke hvordan eller hvorfor, men det er ihvertfall min erfaring.

Jeg gjør alltid alle valg (makro/blits/eksponeringskompensasjon) før jeg setter hvitbalansen. Plasserer meg i forhold til motiv, og trykker func-awb-set, fo r å sette hvitbalansen korrekt i forhold til motiv. (Pleier ofte å bruke prøve å undereksponere litt, da jeg føler at kameraet har en tendens til å overeksponere.......

Så Arnt-Erik, kan ikke gi deg noe fornuftig svar på hvordan, men dette funker, og det funker bra såvidt jeg kan se.

Edit: Blei jo litt kjipt no da, når e krympa det fra nesten 3meg til 75k, men jeg sender deg gjerne noen eksempler på mail.....

EditII: Avataren min er forøvrig et breiflabbøye tatt på samme måten......
    Attached Files
    Bedre med våt enn tørr tørrdrakt :-)

Comment

Originally posted by Christian Skogen View Post
      Jeg skal etter alt og dømme kjøpe meg kamera til jul.

Ser ut til at det blir Canon A80 med tilhørende orginalt UV-hus.

Spørsmål: hva gjør blits diffusoren for bildene mine?
      Hei igjen Canoncamerat Christian:

A80'n har nå blitt erstattet av A95 til helt samme pris og NESTEN samme utseende. Guttungen her hjemme som for tida sliter på KV Svalbard har kjøpt seg slikt et og er superfornøyd. Du får nå 5 Megapixler i stedet for 4 og større dreibart LCD-display på baksiden enn tilfellet er på min A80. UV-huset til A95'n heter nå WP-DC50. De måtte lage eget hus til A95'n grunnet en LITT annen knappeplassering og større display på det nye kameraet.(Huset til A80'n het WP-DC900)

A95 og WP-DC50-huset varierer litt i pris rundt forbi, - for tiden er det billigst (norsk modell) hos
      Norsk Data Service i Moss, hvor du nå får A95'n MED 256MB CF-kort & veske i "pakketilbud" for 3.600,-. Se: http://www.ndsdirekte.no/productinfo...d=7&contains=0 og her: http://www.ndsdirekte.no/productinfo...16&id=9459A010

WP-DC50-huset tar de 1891,- for. Se her: http://www.ndsdirekte.no/productinfo_spec.aspx?gid=417

"Norsk modell" er levert av Canon Norge. Derfor vil du som norsk forbruker ha litt bedre rettigheter ved bytte av kamera eller hus DERSOM det f.eks skulle bli litt vannlekkasje i apparatet ditt en gang. De som har kjøpt IKKE-norsk modell har visstnok hatt litt mer plunder med å få erstattet våte kameraer/lekke UV-hus. Så vidt jeg vet har det IKKE vært rapportert lekkasjer på hus til A80 og A95,- slik som tilfellet er med husene til IXUS 400, 430 & 500 og S-45 samt S50 kameraene.

Lykke til med nytt UV-kamera til Jul!
      mvh
      Dag Deberitz, Færvik, Tromøy, Arendal- dagbritz(krøllalfa)online.no

Comment

Hallo,
        noen Canoncomrades her inne som har noen erfaringer med Ixus II? Både gode og dårlige mottas med takk!

Og er det noen som har noe kamera m/UV-hus til salgs så er det bare å maile! (samme hva merke...)

mvh
        vic

Comment

Jobber som ekstrahjelp på Spaceworld nå i desember.
          I forrige uke var det en selger fra Canon innom butikken, og selvfølgelig måtte jeg prate litt om UV-hus.
          Han påstod at det kun var husene som var bergnet ned til 30-40 meter. Kameraene ville ta skade dersom de ble med dypere enn 5 m.

Høres ganske sprøtt ut for meg.
          Har Canon drevet med villedende markedsføring eller??

Bare lurer, er på jakt etter kamera og UV-hus nå, og ble plutselig litt skeptisk....
          God på bunnen.

Comment

Originally posted by grove View Post
            I forrige uke var det en selger fra Canon innom butikken, og selvfølgelig måtte jeg prate litt om UV-hus.
            Han påstod at det kun var husene som var bergnet ned til 30-40 meter. Kameraene ville ta skade dersom de ble med dypere enn 5 m.

Tøv og tull...
            Men er forsåvidt enig om han mente kamera
            uten hus.. DA er 5 meter mere enn nok for å ta livet
            av kamera

Arnt Eirik
            [center]IshavetsDykkerklubb
            Berlevågnytt

Comment

Originally posted by grove View Post

Bare lurer, er på jakt etter kamera og UV-hus nå, og ble plutselig litt skeptisk....
              Selgere fra Canon Norge (som ikke dykker selv) har null , nix & nothing greie på UV-foto og hvordan noen av deres egne UV-hus oppfører seg når de brukes under vann. Det merket jeg etter å ha fått dem i tale pr. telefon ved noen anledninger!

Det sier seg selv at når HUSET til et kamera er godkjent til 30-40 meters dyp skal det holde overflatetrykk på innsiden hele tiden mens kamerahuset er under vann. Dersom trykket inni huset øker under bruk blir det vann inni! Så enkelt er'e! Og DU har krav på erstatning i garantitiden hvis du har holdt deg grunnere enn spesifisert dyp. I alle fall om kameraet er levert til forhandler/websjappe fra Canon Norge.
              mvh

Comment

Kanskje mannen misforsto og tenkte på Ixus X-1(?), som er et analogt APS kamera, vanntett til 5m. Mitt A80 m/hus har vært på 38,6 m og er fortsatt ok.

Mvh
                Arild
                Arild Thorstad
                PADI Rescue Diver

Comment

Det var snakk om UV-hus,- ikke allværskameraer så vidt jeg forsto....

Har A80 med WP-DC900huset selv. Er kjempefornøyd! :thumb:

Dag
                  mvh

Comment

Joda, men en Canon-selger kan jo ha misforstått.. Det var nå det jeg tenkte.
                    Arild Thorstad
                    PADI Rescue Diver

Comment

Originally posted by webdiver View Post
                      Joda, men en Canon-selger kan jo ha misforstått.. Det var nå det jeg tenkte.
                      Det er ikke det verste.. Det er jo utrolig mange lettlurte
                      som har gått til det skritt å i det hele tatt KJØPE Canon ;D

Arnt Eirik
                      Nikon D100
                      [center]IshavetsDykkerklubb
                      Berlevågnytt

Comment

Hei!
                        Noen som har noen erfaringer med Canon Ixus 30 eller 40? og har lyst å dele disse?

Har forstått at begge har samme mål og er like utenom megapixelene.. Vurderer Ixus 30 for å spare de siste 600 kronene. Har funnet 30'n til ca 2800,- og 40'n til ca 3400,-.

Setter pris på alle innspill!

mvh
                        vic

Comment

K R I S E
                          Fikk ikke tømt minnekortet før jeg reiste fra kontoret, og tok derfor med meg laptopen og ekstra ekstern harddisk så jeg skulle ha mulighet til å ta mye bilder.
                          Bruker vanligvis canon zoom browser ex for å overføre bildene fra kamera til pc, men har selvfølgelig ikke dette installert på laptopen.
                          Kjører windows 2000 og sliter med å få overført bildene til pc'n

Har noen noe tips om hvor jeg kan finne zoom browseren eller annen lettfattelig programmvare i en fart????????

Comment

Prøv her: http://www.canon.no/Support/Driver_Download/index.asp
                            Min hjemmeside - Flickr
                            Alta Dykkerklubb

Comment

Takker, men zoombrowserne her er kun oppdateringer.....må ha zoombrowser installert fra før :-(

Comment

Originally posted by jdevold View Post
                                Takker, men zoombrowserne her er kun oppdateringer.....må ha zoombrowser installert fra før :-(
                                Okei, kom ikke inn der og fikk sjekket...
                                Gadd ikke stille på cookie-instillingene mine.
                                Min hjemmeside - Flickr
                                Alta Dykkerklubb

Comment

Arbeider...
                                X