Announcement

Collapse
No announcement yet.

Canon-Cameratene. Her får du råd og vink.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• SV: Canon-Cameratene. Her får du råd og vink.

Originally posted by sandviper View Post
    Originally posted by Froskemannen View Post
    Like greit å kjøpe 1GB eller større - de koster allikevel bare noen hundringser ekstra. Du får aldri FOR MYE plass

Mvh Christian
    Enig, jeg har 2x 512 kort men har mer og mer lyst på 1gb etter att jeg begynnte å filme litt undervann. Til bilder holder det masse med 512, tar selfølgelig bare bilder på full kvalitet.

Ja nå fikk dere kanskje ikke med dere hele konteksten da. Kameraet mitt er ikke all verdens avansert, og står vel for utskiftning med tid og stunder. Kanskje... Så å blåse masse penger på minnekort er ikke så aktuelt, all den tid "avskrivningsperioden" blir noe begrenset.

For jeg antar Compact Flash ikke er dagens standard på dyrere og mer avanserte kameraer? (Med tanke på gjenbruk i neste kamera).

Comment

tja, de fleste speilrefleksene bruker vel fortsatt CF-kort. Er vel mest på kompakt-kameraene at det er mer populært med SD, MMC, xD, MemoryStick osv....

Asbjørn

Comment

CF burde ikke være noe problem; både Nikon og Canon bruker dette også på dSLR-modellene sine.

Mvh Christian
        www.scubapixel.com

Comment

legg ekstra penger i et raskt kort uannsett
          se mine uv bilder på http://www.kjetilmik.com/menymineuvbilder.htm

Comment

• Hvordan få lavere oppløsning på bildene??

Hei dere kunnskapsrike canon venner..

Jeg har et Canon ixus 750.

Det jeg lurer på er; Hvordan få mindre pixler på bildene.. Det er da helt unødvendig å ha så mange som 7.1. Om jeg reduserer får jeg også mer plass på minnekortet.

Hvordan fikser jeg dette??

Klem Tone
            Tone Svee Dahl
            tone@diversnight.com

http://www.diversnight.com/

Comment

• SV: Hvordan få lavere oppløsning på bildene??

Originally posted by Tonepone View Post

Det jeg lurer på er; Hvordan få mindre pixler på bildene.. Det er da helt unødvendig å ha så mange som 7.1. Om jeg reduserer får jeg også mer plass på minnekortet.

Klem Tone
              Mitt beste råd her må være å kjøpe deg et større minnekort! Ta bildene med beste mulig oppløsning, da du aldri vet når "blinkskuddet" kommer og du vil benytte det til noe annet...
              Ut på tur, aldri sur!

Comment

Jammen... Jeg trenger da ikke så mye..

Jeg tar bilder over vann, og på fest.. Ikke under vann, og makro osv..

Jeg vil stille det ned....
                Tone Svee Dahl
                tone@diversnight.com

http://www.diversnight.com/

Comment

Noen som har erfaring med ixus 750 og dets UV hus? lurer på å kjøpe det i tilegg til mitt EOS 300D med ikelite hus

-Ole-
                  Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid

Comment

Originally posted by Tonepone View Post

Klem Tone
                    Hei!
                    Det var dette med å ha høy nok oppløsning til print og trykk....Kjedelig å bare ha lavoppløselige bilder når du kanskje en dag vil ha en forstørrelse av et blinkskudd.
                    Her er en link til online-manual til Ixus 750

Men menyene er ganske lik på alle Canon kompakt kameraer. Velg programmet du fotograferer med, (Auto,P,TV,AV,M osv), trykk så på "FUNC" og tast deg ned til symbolet for filstørrelse, velg så den oppløsningen du ønsker. Trykk "FUNC". Det skulle være det hele .

Mvh
                    Arild
                    Arild Thorstad
                    PADI Rescue Diver

Comment

Originally posted by Ole Reidar View Post
                      Noen som har erfaring med ixus 750 og dets UV hus? lurer på å kjøpe det i tilegg til mitt EOS 300D med ikelite hus
                      Jeg leker litt med samme tankene selv, et lettvekts tillegg til D70'en. Men jeg vil ikke ha Ixus'er eller noe annet som ikke tillater meg å ta kontroll over kameraet. De to jeg vurderer akkurat nå er Canon A620 og Casio EX-Z750. Den første er for stor, og den andre finnes ikke uv-hus til :-\\

Comment

til Ixusen får du jo faktisk også ett ikelite hus som er godkjent til 60m.

Med mulighet for å sette på Inon forsats linser. noen som har erfaringer med disse?
                        Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid

Comment

Originally posted by hlj View Post
                          Originally posted by Ole Reidar View Post
                          Jeg leker litt med samme tankene selv, et lettvekts tillegg til D70'en. Men jeg vil ikke ha Ixus'er eller noe annet som ikke tillater meg å ta kontroll over kameraet. De to jeg vurderer akkurat nå er Canon A620 og Casio EX-Z750. Den første er for stor, og den andre finnes ikke uv-hus til :-\\
                          Hvis A620 er for stor er kanskje Canon S80 passe størrelse? Den får du ihvertfall originalt uv-hus til og du kan stille det meste manuelt.
                          Her kan du lese en test av den hos dpreview.com

Comment

Hei !

Problemet med s80 in er at Canon har tatt vek mulighet for å ta bilder med RAW format. Dette er utrolig dumt. Det gjør kameraet mye mindre aktuelt som undervannskamera. Det å hente fram farger fra rå format er ett must.

guNNar
                            ====================
                            http://www.dykkergruppa.no
                            ====================

Comment

Hei folkens!
                              Har nettopp kjøpt S80 og uv-hus. greit familiekamera og happy-snap uv-cam. Har ikke erfaring fra UV-foto, men har hatt det med 2 ganger under vann. Fant ut at filming var litt gøy.

Her er en link til en film basert på ett dykk. Alt unntatt de stygge grønnaktige bildene er tatt med S80 (de andre er Sony..).

http://gulendykkesenter.no/images/video/Havda.wmv

Vil bare si at UV-filming er gøy. Ørjan ved Gulen Dykkesenter (med i samme klubb) har redigert.

Comment

Ja det er synd S80 ikke tar RAW format, men lurer alikavel på og skaffe meg et S80.
                                Hvor lange film snutter klarer det på 1024X768 ?
                                Hva koster et UV hus? med garanti helst fra Canon og dybde min 40m.

Foresten gratulere med nytt kamera.
                                Veldig bra film, var det filmet med 640X480 ?
                                Blir det hakkete når du filmer med 1024X768?
                                Tok badelappen (PAOW) i Mars 2005 og er medlem i TNDK

Comment

Arbeider...
                                X