Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips til Canon S100

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Pattaya
    replied
    Re: Trenger tips til Canon S100

Bruker manuell justering av hvitbalansen. Justerer denne med jevne mellomrom ettersom dybden endrer seg.

Legg inn en kommentar:

• Marius Schau Solberg
    replied
    Re: Trenger tips til Canon S100

Jeg tror nok manuelle innstillinger er veien å gå.
    For å ta macrobilder/nærbilder her hjemme i Norge med mitt S90 har det fungert fint for meg å bruke lavest mulig isoverdi for minst mulig støy på bildene. Blitz på full styrke, minst mulig blenderåpning (f/8 )for å ha størst dybdeskarphet og kortest mulig lukkertid (1/500). Du kan evt justere blitzstyrken hvis det blir overeksponerte bilder i det klare vannet i Mexico. Har du havet som bakgrunn når du tar bilder og ikke bunnen vil bakgrunnen bli veldig mørk med så kort lukkertid. Dette kan være tøft og ønskelig i mange situasjoner, men ikke i alle. Ønsker man at bakgrunnen skal komme med i bildet kan man sette ned lukkertiden. Her er det bare å prøve seg frem litt. Jeg ville uansett ikke brukt lengre lukkertid enn 1/80 or å sikre skarpe bilder.
    Jeg har pleid å sette hvitbalansen til "undervannsbilder" (fisk) og ta bilder i RAW kvalitet for bedre redigeringsmuligheter i ettertid.

Vidvinkel har jeg dessverre ikke prøvd meg noe særlig på, så det må nesten noen andre ta seg av.

Lykke til!

Legg inn en kommentar:

• Fr3ddy
    startet et emne Trenger tips til Canon S100

Trenger tips til Canon S100

Hei
    har akkurat fått meg Canon S100 og lurer på om noen kan gi en foto amatør noen tips til beste all-around kamera innstillinger. Kameraet har et eget forlagrett program som her "under water photo" muligens dette er det beste alternativet? med eller uten blitz?
    Har ikke kjøpt ekstra video-lys eller blitz.
    Reiser til Mexico rett på nyåret og skal dykke en del der og ønsker å fange de gode øyeblikkene!
Arbeider...
X