Re: Trenger tips til Canon S100
Bruker manuell justering av hvitbalansen. Justerer denne med jevne mellomrom ettersom dybden endrer seg.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trenger tips til Canon S100
Collapse
X
-
Re: Trenger tips til Canon S100
Jeg tror nok manuelle innstillinger er veien å gå.
For å ta macrobilder/nærbilder her hjemme i Norge med mitt S90 har det fungert fint for meg å bruke lavest mulig isoverdi for minst mulig støy på bildene. Blitz på full styrke, minst mulig blenderåpning (f/8 )for å ha størst dybdeskarphet og kortest mulig lukkertid (1/500). Du kan evt justere blitzstyrken hvis det blir overeksponerte bilder i det klare vannet i Mexico. Har du havet som bakgrunn når du tar bilder og ikke bunnen vil bakgrunnen bli veldig mørk med så kort lukkertid. Dette kan være tøft og ønskelig i mange situasjoner, men ikke i alle. Ønsker man at bakgrunnen skal komme med i bildet kan man sette ned lukkertiden. Her er det bare å prøve seg frem litt. Jeg ville uansett ikke brukt lengre lukkertid enn 1/80 or å sikre skarpe bilder.
Jeg har pleid å sette hvitbalansen til "undervannsbilder" (fisk) og ta bilder i RAW kvalitet for bedre redigeringsmuligheter i ettertid.
Vidvinkel har jeg dessverre ikke prøvd meg noe særlig på, så det må nesten noen andre ta seg av.
Lykke til!
Legg inn en kommentar:
-
Trenger tips til Canon S100
Hei
har akkurat fått meg Canon S100 og lurer på om noen kan gi en foto amatør noen tips til beste all-around kamera innstillinger. Kameraet har et eget forlagrett program som her "under water photo" muligens dette er det beste alternativet? med eller uten blitz?
Har ikke kjøpt ekstra video-lys eller blitz.
Reiser til Mexico rett på nyåret og skal dykke en del der og ønsker å fange de gode øyeblikkene!Tagger: None
Legg inn en kommentar: