Announcement

Collapse
No announcement yet.

D/S Ranheim

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• D/S Ranheim

Min første videosnutt, det bærer den preg av
    men legger den ut likevell, filmet med canon g11

http://www.youtube.com/watch?v=3wP8e_owSHs
    soda pop machines kill more people than sharks do.
    medlem av:
    ranasportsdykkere(www.sportsdykkere.no)

Sv: D/S Ranheim

Må vel komme meg dit en gang jeg og!

Comment

bære å gje ett lite vink så stekk vi ut
      soda pop machines kill more people than sharks do.
      medlem av:
      ranasportsdykkere(www.sportsdykkere.no)

Comment

Hei,

jeg kjenner ikke det kameraet du bruker, men ut fra det jeg ser på filmen så kunne du med fordel zoomet mer ut (mer vidvinkel).

Og dersom det er mulig å sette hvitbalansen på kameraet så kan det være lurt å teste hvilken innstilling som fungerer best under vann, slik at du blir kvitt mer av grønnskjæret.

På litt avanserte kameraer kan man bruke det som kalles gråskive for å justere hvitbalansen under de lysforhold man fotograferer/filmer under for å få mest mulig korrekt fargebalanse. Dersom ditt kamera støtter dette så bør du sette deg inn i hvordan det gjøres. Pleier å være enkelt, og det gir veldig mye bedre resultat.
        Prinsipielt skjer det ved at man tar bilde av en grå skive (ca. 18% grå om jeg ikke husker feil) under de lysforhold man fotograferer under og velger dette som basis for å sette hvitbalansen. Lastolite har noen greie slike skiver (f.eks. denne: http://www.fotovideo.no/aspx/produkt...spx?plid=13011) som er sammenleggbare og får fint plass i en lomme på vesten eller drakta. Jeg antar den tåler vann, men har ikke fått testet min under vann ennå. Den ene siden av den er helt hvit og kan brukes som reflektor dersom man vil ha "indirekte" lys på det man filmer/fotograferer.

Men som sagt: sjekk at kameraet har mulighet får å sette hvitbalansen på denne måten.

/Jørn

Comment

Arbeider...
        X