Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hummer bilde
Collapse
X
-
Sv: Hummer bilde
Jeg har 0 peiling når det gjelder bilder under vann, men hvis jeg skulle gjort noe annledes så ville jeg byttet vinkel, dette er som oftest den vinkelen alle ser en hummer fra.
Hadde du f.eks tatt bilde under ifra så man så opp på hummeren på en måte, så tror jeg du hadde fått et bedre bilde.
Dette er vell egentlig en litt gyllen regel på litt morsomme bilder på land, men du kan ta det med under vann også.
Ta bilder fra en vinkel som du vanligvis ikke ser det fra, da blir det mye mer spennende.
Tenk deg f.eks perspektivet fra en liten reke, som ser opp på noe som er stort,stygt og farlig
-
Originally posted by noxius View PostHadde du f.eks tatt bilde under ifra så man så opp på hummeren på en måte, så tror jeg du hadde fått et bedre bilde.)
Comment
-
Hvis du legger merke til hvor mange som gjør akkurat denne feilen, så er det ganske stor sjans for at akkurat dine bilder skal bli interessange.
Hvis du bruker speilrefleks med undervannshus, så har du utstyr for en del hundrelapper og da ville jeg nok vurdert å kjøpt en bok hvis du syntes det er morro å ta bilder.
Det er utrolig lurt og morsomt, selvom det høres kjedelig ut å lesehehe
Comment
-
Men før du kjøper boken kan du jo ta en titt på denne siden først : http://digitaluwphotography.com/index.html
Comment
-
Ser i EXIF-infoen at du har kompaktkamerae Fujifilm F40, som er ein nyere modell av kameraet eg har F10.
Reknar nesten med at du har satt ISO på auto, det eg vil anbefale, er å skru ned til eit langt lavere tall for å få mindre støy i bilete.
For bilete er no tatt med ISO 2000, som er ekstremt høgt. Kanskje prøv å sett ISO-verdien til 400. Skal ver lite støy på desse FUjifilmkameraene da. Kanskje du tilogmed kan bruke 800 uten særlig synleg støy.
-Kim-
Comment
Comment