jeg legger ut noen bilder av mine lyktprosjekter da dette fort kan komme til hjelp for de som er nye i gamet.
Disse lyktene har jeg kopiert etter den første lykten jeg lagde som har fungert som fjell i en god tid.
Driver og led montert på heatsink og kabler ferdig loddet på med read rele som bryter.
leds: XML t6 og U2
driver H6 flex

[img width=520 height=390]http://i41.tinypic.com/abo03d.jpg[/img]
her er ett litt billigere prosjekt med testing av billigdriver ifra DX denne er målt til ca +-2800mA ut til leds.

Her er bilder av lykthodet, m16*1,5 gjenger til nippel (den som sitter der er kunn for ilustron og er ikke beregnet for og dykke med)

lykt med hvit bryterring er lengere av den grunn at heatsinken til billigdriveren trenger større plass en H6flex

Canistere har jeg også lagd noe av her en i teflon som jeg har meget god erfaring med bruker det til dagsdato dog med rustene klemmer som skulle være rustfrie

Den i alu er lokket gjenget så for å slippe bruk av klemmer, begge disse er laget for batteri på ca 5000mAh 14,8v

Tilslutt så har jeg også byggd om en 12W HID lykt til 3*xml siden balasten sa takk for seg.
Denne lykten er dog ikke 100% ferdig noe kosejobbing igjen

Valgt optikk på lyktene er 9,5°, 12,5° og 20° sistnevnte har jeg ikke brukt enda, de to andre er kurrante.
Disse lyktene er laget over ett tidspekter på ca 6mnd når jeg ikke har hatt annet og gjøre

Maskiner som er brukt er dreibenk og fresebenk med ymse verktøy til

Håper at dette kan være en grei inspirasjon til andre lyktbyggere. da det ofte er veldig greit å se andre sine løsninger

Comment