instagram takipci satin al - instagram takipci satin al mobil odeme - takipci satin al

bahis siteleri - deneme bonusu - casino siteleri

bahis siteleri - kacak bahis - canli bahis

goldenbahis - makrobet - cepbahis

cratosslot - cratosslot giris - cratosslot

istanbul escort - anadolu yakası escort - avrupa yakası escort

avrupa yakası escort - bahçelievler escort - bahçeşehir escort

çapa escort - aksaray escort - fındıkzade escort

şirinevler escort - avrupa yakası escort - avcılar escort

şirinevler escort - ataköy escort - merter escort

halkalı escort - küçükçekmece escort - grup escort

beylikdüzü escort - esenyurt escort - avcılar escort

kaçak iddaa - makrobet - perabet

güvenilir bahis siteleri - bahigo - betmatik

kaçak bahis - makrobet - bahigo

illegal bahis - kaçak bahis - deneme bonusu

kaçak canlı bahis - makrobet - bahigo

online bahis - bahigo - tipobet365

güvenilir canlı bahis - bahigo - betexper

canlı casino siteleri - betist - mobilbahis

adana escort - adıyaman escort - afyon escort

bahis siteleri - casino siteleri - deneme bonusu

güvenilir bahis siteleri - deneme bonusu veren siteler - illegal bahis -

Announcement

Collapse
No announcement yet.

lufttrykk i RIB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

  • lufttrykk i RIB

    æ va så heldig å fikk mæ rib hos fruen, det er en bombard eplorer. etter det jeg har hørt, så er det viktig med rett trykk i pontongene, men ka e rett trykk??
    fette deili

  • #2
    Sv: lufttrykk i RIB

    Dette får du nok svar på av Busdiver :-).

    Det står ikke på båten?


    Oao

    Comment


    • #3
      Sv: lufttrykk i RIB

      Originally posted by oao View Post
      Dette får du nok svar på av Busdiver :-).

      Det står ikke på båten?

      Oao
      Nemlig! 8)

      Heisan "akene"!
      Riktig lufttrykk på RIB-ene til Bombard og Zodiac (samt de fleste andre typer RIB-er) er 0,24BAR/240 millibar.

      Det finnes universalmanometer til ca. kr 350,- å montere på pumpeslangen for å kunne holde koll på trykket.
      Det er ett MUST å ha for alle RIB-eiere!

      Fikk du ikke med noen brukermanual for båten? Den kan du nok få oversendt fra meg. Har nå sendt den til deg på E-mail.

      Det er av største viktighet at man ikke kjører med for lavt trykk, ellers delamineres duken i pontongene, - særlig i underkant akter på hver side der hvor kon-delen av akterpontongene starter. De utallige RIB-eiere som opplever dette har garantert IKKE lest bruksanvisningen for båten sin. Dette gjelder ikke bare Bombard- og Zodiac-eiere!

      Blir de for delaminerte nytter det heller ikke å lappe (slike mindre delamineringer må alltid lappes INNENFRA). Da må man bytte pontongen. Det er ganske kostbart å bytte pontong, - f.eks. på en Bombard Explorer DB600, - koster det typisk rundt 40K inkl. mva. og arbeid og så er det rundt 2-3 måneders leveringstid hos importøren Fische Marine. Dette er en komplisert affære som tar 2 mann i 2 dager og som krever teknikk og erfaring. Og er altså ikke noe DIY-prosjekt! :\'(

      Mvh.
      unge Dag som har reparert gummibåter og RIB-båter siden 1987.
      mvh
      Dag Deberitz, Færvik, Tromøy, Arendal- dagbritz(krøllalfa)online.no

      Comment

      Arbeider...
      X