Når det er rundt 0-2 grader i vannet (hele veien), og ca. 10minus med litt vind på land, blir vesken i kompasset bunnfrosset, og lykteledningen stiv som en pinne.
Alt utstyret var varmt og fungerte når jeg dro "hjemme-ifra", men under dykket, var altså ledningen stiv, og kompasset frosset.
Dykket i seg selv var varmt nok, men noe av utstyret er tydeligvis ikke laget for vanlige norske vintre....
Flott altså....
(Og kompasset er ikke lekk etc. det var olja eller hva de nå enn har puttet inni der som stivna.)
Det var et Suunto SK-7 kompass og en Halcyon 2005mod lyktekabel.
Jeg trodde sånne ting var lagt for å fungere til og med i ekstrem kulde som 50minus etc jeg...
Noen andre som har erfaringer med dette?
-ØL
Alt utstyret var varmt og fungerte når jeg dro "hjemme-ifra", men under dykket, var altså ledningen stiv, og kompasset frosset.
Dykket i seg selv var varmt nok, men noe av utstyret er tydeligvis ikke laget for vanlige norske vintre....
Flott altså....
(Og kompasset er ikke lekk etc. det var olja eller hva de nå enn har puttet inni der som stivna.)
Det var et Suunto SK-7 kompass og en Halcyon 2005mod lyktekabel.
Jeg trodde sånne ting var lagt for å fungere til og med i ekstrem kulde som 50minus etc jeg...
Noen andre som har erfaringer med dette?
-ØL
Comment