Fikk tilbake noen bilder fra i sommer, og gjensynet med vann og dykkerdrakt ble så sterkt at jeg dro på biblioteket for å pleie abstinensen litt.
Bibiloteket hadde bøker fra 1965 til 1999. Hadde lite forhåpninger til de eldste bøkene, med bestemte meg for å bla igjennom dem allikevel.
Her fant jeg noe potensielt artig:
Undervannslede.
Både den enkle varianten som kun er et brett med to håndtak, og en mer komplisert variant som hadde 2 individuelt kontrollerbare balanseror, plexiglass-"cockpit" og fothvilere.
Varianten med "cockpit" (egentlig bare en skjerm), fungerer iflg kilden i opptil 4 knop.
Hvis man et øyeblikk ser bort fra faren med for rask oppstigning, så måtte det vel være gøy å cruise en drøy meter over bunnen i 4 knop.
Må jo også kunne være et billig alternativ til uv-scooter i åpent vann?
Hadde vært gøy å bygge en sånn, men jeg ser selvsagt at risikoen øker.
Noen som har bygd/brukt noe sånt?
Mvh,
Øivind
Bibiloteket hadde bøker fra 1965 til 1999. Hadde lite forhåpninger til de eldste bøkene, med bestemte meg for å bla igjennom dem allikevel.
Her fant jeg noe potensielt artig:
Undervannslede.
Både den enkle varianten som kun er et brett med to håndtak, og en mer komplisert variant som hadde 2 individuelt kontrollerbare balanseror, plexiglass-"cockpit" og fothvilere.
Varianten med "cockpit" (egentlig bare en skjerm), fungerer iflg kilden i opptil 4 knop.
Hvis man et øyeblikk ser bort fra faren med for rask oppstigning, så måtte det vel være gøy å cruise en drøy meter over bunnen i 4 knop.
Må jo også kunne være et billig alternativ til uv-scooter i åpent vann?
Hadde vært gøy å bygge en sånn, men jeg ser selvsagt at risikoen øker.
Noen som har bygd/brukt noe sånt?
Mvh,
Øivind
Comment