Announcement

Collapse
No announcement yet.

STJÅLET DYKKERUTSTYR

Collapse
Dette er et festet innlegg
X
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• STJÅLET DYKKERUTSTYR

I denne tråden kan alle som har blitt frastjålet utstyr legge ut en liste over utstyret, så kan de som skal kjøpe brukt utstyr sjekke at det de kjøper ikke er stjålet. Legg gjerne ut serienummer etc. hvis du har.

Start gjerne en ny tråd også dersom noe har blitt stjålet, men legg det inn her også, så har vi en felles liste over alt utstyr. Blir litt lettere å sjekke da.

Jeg oppfordrer alle til å ikke fylle denne tråden med OT, og helst ikke så mye kommentarer i det hele tatt - det er litt viktig at den er oversiktlig.

Hvis utstyret kommer til rette, er det fint om man går inn og endrer innlegget sitt, slik at alle kan se dette. Husk å bruke REDIGER, så vi ikke ender opp med masse motstridende posteringer...
    www.scubapixel.com

SV: STJÅLET DYKKERUTSTYR

Litt innfo. om utstyret som ble stjålet fra brakka til Hardangerdykk i Odda.
    Heldigvis var klubbens dykkerutstyr lagret et annet sted.
    Det som forsvant, var vannsportsutstyr som vi bruker for å aktivisere barn og undom. Nå blir dette tilbudet ganske redusert.
    Håper de som har gjort dette, plages av dårlig samvittighet, da midlene våre kommer fra tigging, sponsing og dugnadsarbeid.
    Desverre er det dårlig med merking på utstyret.
    Det som er stjålet:
    1 Jerry kanne med bensin -
    1 Wakeboard, antagelig merke O'neil -
    1 Par vannski senior, merke O'brien, antagelig modell Amigo eller Celebrity -
    1 Par vannski junior, merke O'brien, antagelig modell Fristyle -
    6 Vannsport drakter i størelse barn til voksen, sorte med gule eller blå felt, og et grått felt på brystet. Glidelås på ryggen. De ble solg gjennom OBS og Monter, og har ike noen fabrikasjonsmerke. Kun en liten lapp sammen med str. hvor det står "made in china" -
    Det forsvant også ca. 10 kasser med brus. -
    Er det noen som trenger det vedlagte bildet med bedre oppløsning, eller lurer på noe, ta kontakt.

NB. Får vist ikke til å legge ut bilde, men sender det over på e. post til dem som trenger det.

Hilsen Odd.
    Tlf: 90846262
    www.scubapixel.com

Comment

En fjernstyrt undervannsbåt (ROV) ble stjålet fra Bennex' lokaler på Nordre Tollbodkai i Bergen en gang i tidsrommet 27 februar kl 16.00 til 1 mars kl. 09.00.

ROV'en er så godt som ubrukelig for andre enn Bennex, men har blant annet 2 undervanns kameraer og lys som kanskje kan forsøkes solgt i dykkermiljøet.
      ROV'en veier ca 500 kg og er ca 60x80x160cm (ingen lettvekter altså).

Se www.bennex.no for kontaktinformasjon ved tips eller annen informasjon.

Se også artikkel om dette i Bergens Tidende.
      www.scubapixel.com

Comment

Er blitt frastjålet endel utstyr : >

*Flaskesett 2*6l 300bar svarte FABER med svart nett
        *Flaskesett 8l 300bar svart FABER med H-kran gult nett
        *2 stk. blylommer til Poseidon Tech lift med 6kg bly i hver
        *1 stk reel med 100m line
        *1 stk Mares shorty 2,5mm str. 4
        *2 par Scubapro 5-finger hansker
        *1 stk Mares Voltrex octopus
        *1 stk lavtrykkslange

Dette ble stjålet i Tromsø i månedskifte feb/mars

Comment

Hadde innbrudd i bilen natt til lørdag i Stavanger- da forsvant DM bøkene mine.. Skulle noen se noe slikt her så si ifra, gjerne på 92 22 81 64..

>

Comment

Hei kom hjem fra Kroatia 24/7 04 kunne ikke finne min yamaha 25hk påhengsmotor der jeg hadde lagt den, låst og uten propell!!!

det er en ca 87-89 mod med blåt metallic undervanns hus som har begynnt å flasse litt av
            ellers helt orginal.

hvis noen ser en slik motor i en havnen eller et stede der det er båter og den vekker misstanke ring 66797918

Jeg vil ut på fjorden igjen??

mest sansynnelig rundt Oslo fjorden bor i Asker i Vollen
            Noen sier jeg er lyktofil, noe jeg ikke skammes over.

Man er ikke ekte DIY før du har en dreibenk på soverommet og loddbolt på nattbordet.

www.diy-ski.dyrstad.nu

Ikke skyld på en dyslektiker!

Comment

Hei!
              Jeg ble i begynnelsen av september frastjålet 2 stk. 10 l 300 bar Scandinavian Model flasker! De var i helt perfekt stand, nesten nye! Den ene hadde jeg knytt en rød stråd rundt krana, og den andre en hvit. På den ene stod det Håvard Knappskog rett under krana, og den andre, Kristian Bøhn. Dette har nok sikkert blitt fjernet...

:headache: :headache: :headache:
              Kom igjen ketchup!

Comment

Originally posted by Haavard View Post
                Hei!
                Jeg ble i begynnelsen av september frastjålet 2 stk. 10 l 300 bar Scandinavian Model flasker! De var i helt perfekt stand, nesten nye! Den ene hadde jeg knytt en rød stråd rundt krana, og den andre en hvit. På den ene stod det Håvard Knappskog rett under krana, og den andre, Kristian Bøhn. Dette har nok sikkert blitt fjernet...

:headache: :headache: :headache:
                Jeg driver akkurat med en tråd her om dykkerforsikring og har funnet ut av europeiske reiseforsikring dekker tap og tyveri av dykkerutstyr inntill 15.000.- per sak.
                Jeg selv visste faktisk ikke om dette, så dette er ikke ment som ert ert om du ikke har europeiske, men idag så har jo de fleste denne forsikringen.

Comment

Familiens 12 fot Whit stjålet

Vår 12 fot With er blitt sjåletà mens den lå på land, uten motor. Båten har gass, gir og rattkonsoll med litt forlange ovrførigner. Båten er lakert av meg i ettertid så fargen er ikke helt orginal. REG NR : BAZ852 gamelt nr: B-3955
                  :\'(
                  Attached Files
                  [move]http://www.sportsdykker.com[/move]

Comment

sånn ca rett etter nyttår ble det fra vårt lager/lokale på hareid stjålet en strikkharpun av merke JBJ WOODY.

dusør for opplysninger om hvem som har gjort det er satt til kr 2000, som er sånn cirka verdien på harpunen, og hvis du har kjøpt en slik nylig fra noen herfra kan du beholde harpunen mot opplysninger om hvem du har kjøpt den fra.

send meg gjerne en pm eller en sms hvis du vet noe. jeg har tlf nr 98000098

remi

ps tidspunktet for tyveriet er noe usikker
                    "den som går ned i sjøen uten å komme opp med dyp forståelse og beundring for det han har sett, har ikke annet igjen i livet enn å vente på døden, for

Comment

Det ligger en "With" på slippen utenfor båtsenteret i Drøbak. Den har sikkert slitt seg etter uværet og er ganske skadet. Noen har vært greie og lagt den på land. Kan det være denne?
                      932 59 726

Comment

Originally posted by Lars-Fredrik View Post
                        Det ligger en "With" på slippen utenfor båtsenteret i Drøbak. Den har sikkert slitt seg etter uværet og er ganske skadet. Noen har vært greie og lagt den på land. Kan det være denne?
                        Hei Lars-Fredrik! Vet du om den ligner båten på bildet? Gul med ratt osv?
                        [move]http://www.sportsdykker.com[/move]

Comment

Jeg trodde du hadde lakkert den i en annen farge en på bildet. Båten i Drøbak er hvit. Den er antakelig ikke så stor som 12 fot heller.
                          932 59 726

Comment

Flyttet inn i ny leilighet for 6 dager siden. Ble fra stjålet nesten 2 komplette sett dykkerutstyr denne uka. Lørenskog :violent PAKK!!!

-Heiser 2x12 232 bar m/ syrefaste spennbånd og med Dive rite bakplate.

-S M comfort HP jakkevest, med bly lommer +10kg bly.

-10l 300bar type (Dykkersport) gul med sort nett.

-Sherwod Maximus ventilsett med octo, manometer.

-2stk Apex 50 og 2stk Ds 4.1,1 trinn Til dobbelsettet, med mano, langslange

-Viking Pro drakt rød/ svart. Lappa med div. sykkelbot.

-Sunto Viper komputer med reim

-Dykkerkniv type Dykkersport, gul.

-Bare vams.

-Loggbok!

-Maske Sort

-Kompass arm montert.

-Dive Rite gamasjer.

-2 stk, S M Hansker

-S M Sort dykkerbag type dykkersport.

-Stor blå gammel Scubapro bag

-Gammel S M Vet Ubrukelig..

-Gammelt Scubapro ventilsett Ubrukelig..

Ettersom jeg nettopp hadde flyttet inn lå loggboka i en av bagene. der hadde jeg skrevet opp serie nr. på det meste av utstyret... :speechless1

De fikk heldigvis ikke med seg Biofinnene og belgen.

Hilsen Sjøbjørn som fra nå av muligens blir Landbjørn eller Slagbjørn hvis jeg får tak i rævskinnet til de som gjorde dette :bokse
                            Et dykkerhjem...

Comment

Fikk slettet forrige inlegg så jeg prøver igjen....

Den 3/12 mellom kl 8 og 9 på morgenen ble bilen min stjålet ved Mølleparken / Sagveien i Oslo med komplett dykkeutstyr i bagasjerommet. >

Først en gladmelding
                              Mesteparten av dykkeutstyret er kommet til rette
                              Sender en takk til oslopolitiet

Det som fortsatt er borte er følgende:
                              1 stk 10/300 bar gul med nett og ”bøyle” handtak,
                              ”Ny” og frisk i lakken
                              Stor 6-kantet rød merkelapp med navn og adresse

1 stk 15/200 bar gul med ”pistol” handtak
                              ”Gammel” og falmet i lakken

1 stk fangstnett Rødt og litt gult
                              med ca 15 kg bly i 1 & 2 kilos belteklumper

1 stk backuplykt See Lite Tec 60

Original bag til Ursuit Heavy Light tørrdrakt
                              (tørrdrakta kom til rette)

Bilen - En hvit Mazda 323 sedan - 97 modell med regnr TV 58631 er fortsatt også borte så om noen ser den eller det som fortsatt er borte av utstyret så ta gjerne kontakt.

Jan Helge Solvik
                              Drammensveien 104a
                              0273 OSLO

Mob: 907 92 056
                              Mail: Fjern.dette.jsolvik@start.no

EDIT:
                              feilskriving.

Edit 2
                              Bil kommet til rette, Gjensidige sin eiendom nå *s*
                              --

Jan H

Comment

Arbeider...
                              X