Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIR?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

SV: DIR?

Originally posted by Fredrik
    Du kan kreditere Eirik for mye av andre delen av avsnittet ditt også. Han gav meg i "glatte lag på bakrommet" i fjor høst. Selvfølgelig i samme kjente Kjos stil som han skriver på dykkesiden 
    Er ikke sikker på om jeg vil høre hva Eirik gjorde med deg på bakrommet men jeg er veldig glad for at det funket.
    Jeg foreslår at dere tar med dere noen flere i gjengen på en gjennomgang på bakrommet i kampen for flere dykkebøddier.

Kyrre
    Som lurer på om det faktisk er meningen at en kort langslange skal føres diagonalt over brystet.. for det blir i snaueste laget.
    --- Hoka Hey! It is a good day to dive! ---

Kyrre Ingebrethsen
    Harstad Sportsdykkerklubb
    Fotograferer med Olympus C5060 og PT-20.

Comment

Originally posted by Lurre View Post
      ÅÅåååhhh... DER klarte jeg ikke holde meg unna lenger.
      :-)

- DIR-dykkere blir ofte litt skremt av sportsdykkere som uttaler seg basert på det de har hørt og går derfor i full front for å forsvare retten til å dykke DIR uten å bli mistolket og bli kalt hjernevasket.
      - Sportsdykkere blir skremt av DIR-dykkere som går i full front mot det de oppfatter som hets og misforståelser og derfor forteller sportsdykkerne videre om disse fæle DIR'ene og så er sirkelen sluttet og da begynner vi på nytt...
      Jada, jeg tar hintet. Men et problem jeg ser mye av i praksis er at folk lett lar seg lure og går på en smell ang. kjøp av utstyr og en masse annet. Jeg mener det ikke har noen ting med å DIR å gjøre at en krever litt mer kjøtt på beinet i trådene.

Et par observasjoner: Se hva som har skjedd siden Kjos'ern kom ombord, og siden Fredrik begynte å hive på en del smileys på sine etterhvert korte og konsise poster.
      Jeg ser det samme, men i det siste har der vært uvanlig mye bullshit. Og så klarer jeg å dy meg fra å påpeke det og forsøke å få ting litt i perspektiv (uten skylapper, da gitt).

Men jeg er enig i at det kanskje ikke er nødvendig å gå sånn inn "for the kill" på enkeltpersoner som likevel hamrer videre på sitt mantra etter å mistet saklige argumenter. Skal forsøke å ikke gjenta det for mye

Se hvordan DIR plutselig har fått en aksept og faktisk en voksende forståelse her på dykkesiden.
      Jeg er enig i at det er en medvirkende årsak. Samtidig som flere folk har fått tilgang på kunnskapen gjennom å dykke med DIR-orienterte live og gå kurs. Det har vært ganske mange kurs det siste året.

Samtidig kan man også se hvordan enkelte DIR'ere her kjører hersketeknikk og lange sitat-knuseoperasjoner for å få gjennom sin argumentasjon. Til informasjon: Det er IKKE god argumentasjon å rope BEVIS DET, BEVIS DET på avansert retorisk vis!
      Jeg mener det må være lov å kalle spade for spade og forvente substans i trådene for litt vel friske utsagn. Det er ikke hersketeknikk. Derimot er det hersketeknikk å beskylde en part for å bruke hersketeknikk uten å gå inn i diskusjonens kjerne med saklig argumentasjon, referanser og faktaopplysninger. Hvis vi tar en opptelling av leverte fakta, så tror jeg nok du kan gi meg ganske høy score.

Så mitt råd til dere DIR'ere som står på barrikadene og roper høyest: Litt anvendt taktikk kan man komme ganske langt med.
      Jeg tar gjerne kritikk på det siste innlegget hvor jeg går etter Vidar, om enn så saklig. Det var unødvendig, rent taktisk.

Jeg vil likevel fremheve at enhver fremtidig diskusjon bør inneholde substans, uansett fra hvilken part innleggene måtte komme.

Comment

Originally posted by Vidar Berg-Hansen
        Jeg beklager at jeg trekker litt på smilebåndet  ;D - ser dere ikke selv hvor hårsår dere er ?
        Trekker på smilebåndene jeg og... Har sett diskusjonen så mange ganger før, men det er (nesten) like morsomt hver gang

Det er tross alt ikke noe nytt med DIR , det er som jeg har sagt mange ganger før - bare satt i system (Som har en del bra i seg)
        Nettop det å sette spredt god praksis i system, (og dermed eliminere dårlig praksis) er jo et gigantisk bidrag til teknisk dykking fra grunnleggerne av DIR. At det i tilleg har spredt seg til vanlig sportsdykking viser jo at de samlede praksisene som utgjør systemet er fornuftige, at de underbygger hverandre og at de har appell.

Det å sette ting i system er den utløsende mekanismen som skal til for å allmengjøre og nyttiggjøre kunnskap. Se bare på det periodiske system, botanikkens klassifisering, osv. 

øystein
        Utstyr er kun en liten bit av DIR!

Comment

Originally posted by Olaf Trygve Berglihn View Post
          Jeg mener det må være lov å kalle spade for spade og forvente substans i trådene for litt vel friske utsagn.  Det er ikke hersketeknikk.  Derimot er det hersketeknikk å beskylde en part for å bruke hersketeknikk uten å gå inn i diskusjonens kjerne med saklig argumentasjon, referanser og faktaopplysninger.  Hvis vi tar en opptelling av leverte fakta, så tror jeg nok du kan gi meg ganske høy score.
          Jada, lille venn

(Og ved å herske litt i kommentaren min forsøker jeg å vise at du hersker med å fortelle meg at du har fasiten på hva som er hersketeknikk. Automatisk skal jeg akseptere at ditt spade-for-spade-argument er en god metode... )

Og med det tror jeg at jeg trekker meg heeeelt ut av diskusjonen. Jeg aksepterer på den måten mitt ansvar for avsporingen.

Kyrre

Kyrre Ingebrethsen

Comment

Originally posted by Lurre View Post
            (Og ved å herske litt i kommentaren min forsøker jeg å vise at du hersker med å fortelle meg at du har fasiten på hva som er hersketeknikk. Automatisk skal jeg akseptere at ditt spade-for-spade-argument er en god metode... )
            - Du begynte!
            - Nei, det var du!
            - Nei du!
            - Nei du!
            osv.

:sleepy:

Comment

Originally posted by Select View Post
              - Du begynte!
              - Nei, det var du!
              - Nei du!
              - Nei du!
              osv.

:sleepy:
              And they said irony is dead :diver_smiley:

Kyrre Ingebrethsen

Comment

:blabla:
                Dette var virkelig underholdende lesing etter en møkkadag på jobb! ;D
                Keep up the good work! ;D

PS! Stikker å dykker litt mens dere kverulerer jeg... *hint-hint*

Comment

Arbeider...
                X