Announcement

Collapse
No announcement yet.

UK D8 ----> skifte pære ??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• UK D8 ----> skifte pære ??

Har en UK D8 som jeg vurderer å skifte pære på. Og har da lyst å øke watt styrken litt får å få bedre lys.
    Står to 14 watts pærer i, og med nye batterier skal de ha en brennetid på 7-10 timer.
    Vet at brennetiden kommer til å gå ned, men lurer på om noen har gjort noe lignenede med sine lykter med bra resultat, og dermed kan komme med forslag om hvor stor watt styrke jeg kan prøve å gå opp til!?
    Madammen har en UK D4 R der det står en 18 Watts pære og en 5.8 Watts pære i, slik at man kan velge lysstyrke (og dermed brennetid) tenkte å gjøre noe lignende med min lykt.

Noen som har noen forslag?
    Attached Files
    Mvh E.W.

SV: UK D8 ----> skifte pære ??

Originally posted by Walle View Post
    Har en UK D8 som jeg vurderer å skifte pære på. Og har da lyst å øke watt styrken litt får å få bedre lys.
    Står to 14 watts pærer i, og med nye batterier skal de ha en brennetid på 7-10 timer.
    Vet at brennetiden kommer til å gå ned, men lurer på om noen har gjort noe lignenede med sine lykter med bra resultat, og dermed kan komme med forslag om hvor stor watt styrke jeg kan prøve å gå opp til!?
    Madammen har en UK D4 R der det står en 18 Watts pære og en 5.8 Watts pære i, slik at man kan velge lysstyrke (og dermed brennetid) tenkte å gjøre noe lignende med min lykt.

Jeg hadde en D8 som jeg gjorde nøyaktig det du sier på. Jeg satte i en pære av de som står i D8R (28W??). Gikk helt fint det, men du bør være forsiktig med å bruke lykta for lenge over vann, ellers kan du risikere å brenne reflektoren.

Comment

Originally posted by Walle View Post

Abrakadabra:   :angel:
      http://www.dykkesiden.com/forum/inde...pic,8423.0/all

Red:  og en til:
      http://www.dykkesiden.com/forum/inde...41977#msg41977
      Hvorfor i faen skal man absolutt ha en signatur???

Comment

Jeg har en UK D8 som jeg har kjøpt oppladbare batterier til fra Clas Ohlson. Har en original 14w og en 35w pære (brukes vanligvis på UK D8r) , og det går helt fint. Brenntiden er dog ikke noe å skryte av. Men jeg bruker for det meste 14w-er'n, og 35w-er'n når jeg for et øyeblikk vil ha litt ekstra lys.

Fikk høre at det tidligere var dårligere reflektor på UK D8 enn på D8r, dvs at den ikke tålte varmen fra en 35w-er, men at nyere modeller har samme reflektor som D8r.

Min har ikke smeltet iallefall.

Men 3w pære er DYR; ca. 150.-

Snorre
        Kan ikke huske alt hver gang. Er glad om jeg husker noe av og til.

Comment

Hvor kjøpte du pæra???

(Er kanskje litt lat, men orker ikke søke på nettet med 56 kpbs fart...)

Hvordan er det med lyset da??? Kraftig??

På den ene linken ovenfor sa han ene at han så lyset....!!??
          Mvh E.W.

Comment

Kjøpte 35w-pæra på Dykkersport i Oslo. Det betyr vel at du kan få den for 75.- et annet sted :-X

Lyser dobbelt så kraftig som 14w, naturlig nok, men brenntiden blir heller kort. Har ikke prøvd, men tror ikke den holder lenger enn ca 30 min. Bytter som sagt mellom de to pærene. Batteriene mine er 8 x 1.2 volt 4000mah. Vanlige ikke-oppladbare D8-batterier varer sikkert lenger, men blir jo D-Y-R-T. Tips: IKEA.

Snorre
            Kan ikke huske alt hver gang. Er glad om jeg husker noe av og til.

Comment

Arbeider...
            X