Announcement

Collapse
No announcement yet.

Otter drakter...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Otter drakter...

Madamen ønsker seg en ny drakt, og da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å adlyde....

Og da kommer problemstillingen min.

Er otter draktene noe å satse på??
    Håper dere otter drakt kjøpere vil gi noen råd!!?

For jeg vet ikke hvem av draktene jeg skal kjøpe?

Attached Files
    Mvh E.W.

SV: Ottar drakter...

Velkommen til den evige debatten med deg selv, Har hold på i noen ukers tid nå med å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe.

Alternativene mine var Ursuk,Otter,Typhoon,DUI og viking pro tech.

Jeg endte opp med Otter brittanic med litt modifikasjoner. Grunnet priser ok og kvalitet skal vist nok være bra.

Kan ikke tenke meg at det hjalp deg, men men

Men LYKKE til
    200ish dykk...
    Atx50 x 2, lang og kort slange, Bakplate,2x7 300,2x12 232, SDS 35w HID,CF200x drakt og andre små duppeditter som trengs.

Comment

SV: Otter drakter...

Ikke så mye svar å få nei 

Vurderte og vurderer fortsatt Typhoon, har hørt mye positivt om den. Men en otter drakt får du skreddersydd noe som veier veldig tungt til dens fordel, pluss at prisen er utrolig hyggelig!!!

Bare tiden vil vise, pluss pengboka selvfølgelig...

Arnt, otter bruker, har ikke du noen synspunkter??

Ser at bare "narvik" drakten er med neopren tettninger og personlig syns jeg de er best, men får vel høre med madamen før jeg gjør noe drastisk....
      Mvh E.W.

Comment

Ahem. For det første heter det Otter...

Jeg vet veldig mange skryter av Otter Narvik. Finnes diverse tråder på det her i forumet. Tror det ligger noe i det...

Kyrre
        --- Hoka Hey! It is a good day to dive! ---

Kyrre Ingebrethsen
        Harstad Sportsdykkerklubb
        Fotograferer med Olympus C5060 og PT-20.

Comment

Du må ikke se på hva som er orginalt, for OTTER draktene kan du bytte det meste frem og tilbake, så hvis du vil ha brittanic, så får du neopren halstettning til denne også.
          De e snille sånn sett
          200ish dykk...
          Atx50 x 2, lang og kort slange, Bakplate,2x7 300,2x12 232, SDS 35w HID,CF200x drakt og andre små duppeditter som trengs.

Comment

Otter er tydeligvis i vinden for tiden, og mange brukere av Dykkesiden elsker sine Otter-drakter og anbefaler disse villig vekk til andre... Forhandlerleddet i Norge (divenorge.com) skal visstnok også fungere svært godt.

På Quest-listen (GUE/DIR-spesifikk epost-liste) er det ikke alle som er like begreistret eller har like god erfaring med Otter og deres drakter, sitat

* The customer service are morons completely incapable of following the simplest of instructions.
            * The "custom"suit fitted poorly - DUI came back with a perfect fit!
            * Despite numerous times of specifying the suit it came with a back zip and stupid pockets - upon complaining the company never returned my emails or calls.
            * The boots are ludicrous
            * The material is seeping in several places without any obvious holes or wear

All around a piece of shit and a waste of US$1000

Nå blir det kanskje litt mer fart i tråden din...
            http://www.direxplorers.com

Comment

Er evig takknemlig for din irettesettelse Lurre, skal prøve å unngå slike bommerter i fremtiden, slik at vi slipper flere rettskrivnings diskusjoner her på dykkesiden

ottar = otter
              Mvh E.W.

Comment

Originally posted by Walle View Post
                Er evig takknemlig for din irettesettelse Lurre, skal prøve å unngå slike bommerter i fremtiden, slik at vi slipper flere rettskrivnings diskusjoner her på dykkesiden 

ottar = otter
                Bare hyggelig å bidra til fellesskapet! :blabla:

Når det ellers gjelder sutringa på Quest tror jeg at jeg ville sett bort fra den. Selvfølgelig vil det alltid være noen som får feil og dårlig service. Kan tenke meg at det finnes folk som har et forholdsvis lunkent forhold til DUI...

Noen har ventet lenge på Otter-utstyr, det har jeg fått med meg. Så at det er et feilfritt produkt tror jeg ikke nei.

Kyrre
                --- Hoka Hey! It is a good day to dive! ---

Kyrre Ingebrethsen
                Harstad Sportsdykkerklubb
                Fotograferer med Olympus C5060 og PT-20.

Comment

Hyggelige priser ?

Hva koster de?
                  Padi OWD
                  Bærum Undervannsklubb
                  DIR Interessert

Comment

Originally posted by Walle View Post

ottar = otter
                    En jeg dykker sammens med fikk hammerhead otter til under 7000 målsydd. Det er billigere en Typhoon.
                    plus at passformen til Otter er mye bedre siden den er målsydd.. Typhoon er som et telt..
                    Otter er litt mere gjennomført synes jeg..
                    Jeg må allerede bytte ut det meste på min Thyphoondrakt.. Støvlene står for tur og guess what.. Jeg bytter dem ut med Otter støvler..

Ellers vil jeg gi Typhoon sånn midt på treet i karakter..

Lykke til

Comment

Koster å koster..

Hvis du trykker HER så finner du prisene....
                      Mvh E.W.

Comment

Originally posted by thostr View Post
                        På Quest-listen (GUE/DIR-spesifikk epost-liste) er det ikke alle som er like begreistret
                        Underligt... Dir nissar verkar vara dels anglofoba, sen hata Otter/OMS av någon anledning!

Tror inte man ska lægga allt før stor vikt vad trångsynta sådana anhængare tycker.
                        /Jonas
                        ----------------------------------------------------------------
                        Mina undervattensbilder: http://www.vannar.net

Comment

Thostr siterer noen som har hatt problemer.
                          Jeg vet at noen her på forumet fikk lengre leveringstid enn først oppgitt, men det tror jeg er eneste negative jeg har hørt. Så den som siteres må ha vært maks uheldig, men det kan vel skje hos alle forhandlere at ting går skikkelig i dass...

Den norske forhandleren, Divenorge.com gir raskt svar, og på det meste. Min drakt kom etter varslet tid, og passer meg perfekt. Det er også mange muligheter på Otter-draktene. Jeg vil nok forsøke å kartlegge alternative løsninger i forkant, for her er det mye du kan få "på din måte".
                          Jeg har Narvik'en og synes selvsagt den er glimrende. Har ikke sett/testa de andre, så jeg kan nesten ikke rangere. Men uansett tror jeg du ender opp med god kvalitet.

Og: er du i tvil om noe, send en mail til divenorge Jeg synes svar, responstid og service derfra var meget god!
                          Mvh
                          Øystein Sanne
                          Sanne.com

Comment

Originally posted by Vannar View Post
                            Originally posted by thostr View Post
                            På Quest-listen (GUE/DIR-spesifikk epost-liste) er det ikke alle som er like begreistret
                            Underligt... Dir nissar verkar vara dels anglofoba, sen hata Otter/OMS av någon anledning!

Tror inte man ska lægga allt før stor vikt vad trångsynta sådana anhængare tycker.
                            Er alle svensker like flinke til å skjære alle over én kam?

8-)
                            http://www.direxplorers.com

Comment

Av membrandraktene er vel Britannic og Narvik veldig like da de består av samme materiale (Otter skin) osv.  Forskjellen ligger hovedsaklig i at Narvik har neoprenstøvler og neopren mansjetter i hals og håndledd.  En "oppgradert" Britannic blir da en Narvik. 

Otter skin materialet er en del kraftigere og tyngre enn trilaminatet brukt i Hammerhead: Sistnevnte er altså lettere og kanskje mer bevegelig enn Otter skin draktene, uten at jeg synes otter skin draktene er lite bevegelige i vannet, tvert om.  Begge drakttypene er også veldig slitesterke, og selv om Hammerhead er tynnere så er den nok vel så slitesterk som Narvik/Britannic. 

Valgene består vel i;
                              - lett, tynn trilaminat (Hammerhead) eller noe kraftigere/tyngre Otter skin (Britannic/Narvik)
                              - neopren støvler, mansjetter (Narvik)

Jeg har Narvik og er veldig fornøyd,  bestilte to cargolommer som jeg ville ha på siden av låret, fikk det.  Fikk derimot IKKE neopren mansjetter på armene som jeg bestilte, men var i tvil om hva jeg ville ha og er i dag glad det ble som det ble.

Mener du kan sjonglere med drakt, støvler, mansjetter, lommer og ventiler (apeks, si-tech) som du ønsker.  Tror ikke det er noe problem mot en justering i pris......

Tror du uansett blir fornøyd med en Otter.....

Comment

Arbeider...
                              X