Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABC utstyr, nybegynner - Haster :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• ABC utstyr, nybegynner - Haster :)

Hei!

Vi skal ta dykkekurs (open water) og er ganske usikre på om vi skal gå for Prodykks ABC pakke. Har trålet nettet litt og funnet ut at mange ikke er fornøyde med svømmeføttene som er i pakken. Noen som har noen erfaringer/anbefalinger? Er fue noe å se på?

http://prodykkoslo.no/opencart/index...product_id=192

Vi ønsker ikke å investere så mye med engang, før vi er sikre på at dette er en sport vi vil fortsette med. Noe jeg tror det blir.

på forhånd takk!

Re: ABC utstyr, nybegynner - Haster

Fue er absolutt verdt å ta en titt på.

Om du kunne være interessert i noe brukt så har jeg et par Atomic Splitfinner (Godt brukt, men med nye stropper) Mener de er L eller XL. Veldig fleksible i str på fot de passer. 500kr for paret.
    Ethvert praktisk problem løser seg alltid. Utfordringen er å bare ha praktiske problemer.

Comment

Originally posted by Imla View Post
      Fue er absolutt verdt å ta en titt på.

Om du kunne være interessert i noe brukt så har jeg et par Atomic Splitfinner (Godt brukt, men med nye stropper) Mener de er L eller XL. Veldig fleksible i str på fot de passer. 500kr for paret.
      Takk for tilbudet, men tror de blir litt store for meg, normal strl i sko er 36. Hva går de på sånn i normal strl? Typen skal jo også ha utstyr Er litt ute etter pro/cons med det utstyret prodykk selger, Fått inntrykk av at Fue har bedre kvalitet, uten å ha noe særlig peiling

Takk for svar

Comment

Var i samme situasjon som deg for et års tid siden, kanskje med litt større skostørrelse

Vil råde deg til å besøke FUE på Helsfyr framfor Prodykk på akkurat ABC-utstyr. Prodykk har mye bra kunnskap, utstyr og er ofte billigere, men ikke på ABC-utstyr. Betale over 2000kr for plastikksplitfins med plastspenner, en fancy snorkel (du ikke bruker annet enn på grunnkurs og i syden(?) og en god maske er ikke noe å hige etter. Jeg vil påstå at dersom du tar dykking i Norske farvann seriøst, så er FUE-pakka den du absolutt bør gå for. En god Beaver maske, som passer de fleste (kan fåes billigere fra ebay), en snorkel som kan puttes i lomma om så og Jetfins standarden fra Scubapro med ordentlig springstraps.

http://www.fue.no/index.php/shop/uts...abc-pakke.html

Plastikksplitfins er meget lette og kan påvirke trimmen til bena mot overflaten stilling. Plastspennene tåler veldig lite og jeg har et inntrykk av at de må byttes et par ganger i året. Springstraps som er mye mer håndterlig og robuste er standarden. Lykke til på grunnkurs og videre i dykkekarrieren. Det er en meget interessant og givende hobby! Det er bare å skrive nye innlegg dersom du/dere trenger hjelp til mer utstyrsveiledning fra et forum. Både prodykk og FUE har gode utstyrsveiledninger, ofte vil de nok anbefale mye forskjellig og argumentere for forskjellig typer utstyr. Dere bør lese litt mer rundt og gjøre dere opp en egen mening. Vær kritisk.

Comment

Working...
        X