Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken tørrdrakt?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Hvilken tørrdrakt?

Hei.

Er på utkikk etter en skalldrakt og vams. Prøvd å søke rundt på nettet etter forskjellige modeller og lurte på om noen kunne komme med erfaringer, fordeler, ulemper eller annet som er verdt å vite. Det ser ut som det står det mellom:

-Seaskin Nova
    +Billig
    +Skreddersydd(hvis heldig?)
    +Konfigurere selv
    -Tåler mindre enn andre?
    -Kan være uheldig med mål
    -Lang leveringstid og vanskelig med service o.l.
    -Vanskelig å omsette dersom det skulle bli aktuelt

-Waterproof D7 Pro
    +Ønsket konfigurasjon mer/mindre
    +På tilbud
    +Kort leveringstid
    +Lett å forholde seg til service, forhandler o.l.
    +Tåler mye?
    +Lettere å omsette
    -Litt dyrere
    -Kan være vanskelig med standardstørrelser?

-Ursuit Heavy Ligth FZ
    +Ønsket konfigurasjon
    +Ca samme pris som WP
    +Tåler en del?
    +Enkelt å forholde seg til forhandler o.l.
    +Lett å omsette?
    -/+Usikker leveringstid
    -Kan være vanskelig med standardstørrelser?

Evt. andre i <=10 000kr's klassen?

Kriteriene er at det skal være frontzip, lommer(helst store) på begge lår, utover vendt. Har målt meg til Seaskin og har målene klare uansett hva jeg måtte gå for. Det er desverre uaktuelt for meg å reise og prøve en drakt. Er også litt usikker på vams. Lyst til å ha en vams som kan brukes året rundt men med evt. et par lag med ull under om vinteren? Holder det med 300g vams, evt. hvilken? Frister ikke å bruke over 2000kr på vams. Sett litt på Waterproof Warmtech HD300 og må si den ser veldig aktuell ut.

Hvis det har noen betydning så blir dette min første tørrdrakt.

Re: Hvilken tørrdrakt?

sjekk ut bare trilam tech dry! har den selv og er veldig fornøyd! jeg ser du skriver at du vil ha lommer på hvert lår. om jeg husker rett leveres de fra dykkersport med en lomme på høyre side, men om du vil ha en på venstre side også, er det en smal sak å fikse.

mer info: http://eshop.dykkersport.no/produkt/...y#.UIKsc28xorU
    To dive or not to dive?

what a stupid question!

Comment

Jeg vet at Prodykk har tilbud på D7 til like under 10k, og den ser jo skikkelig fet ut! Har ikke prøvd, men har hørt mye positivt

Må tilføye at jeg kjøpte en One Performance hos fue nå i august og er storfornøyd! Den ligger litt over 10k, men jeg mener den er verdt prisen kjøpte også en Halo 3D, som varmer godt under drakta i høstmørket
      Medlem i Tønsberg Dykkeklubb - http://www.tbgdykk.no/ - https://www.facebook.com/groups/366154040073521/

Comment

Ja, den prisen jeg tenkte meg for D7 Takk for svar forresten. Skal sjekke ut Bare drakta!

Når det kommer til One drakta så har jeg sikla en stund på den, og uten tvil den jeg ville gått for hvis det ikke hadde vært for prisen. Men nå er det snakk om å låne penger av familie til drakt og blir litt i meste laget å låne dersom jeg begynner å snakke 15-16000kr for drakt og vams. Ønsker helst å få bestilt fra samme butikk for å få det samtidig, samme frakt og kun en forhandler å forholde seg til. Halo 3D vamsen ser veldig god ut, ser forsåvidt også Santi sin 400gr vams når vi først er oppe i den prisen, men hadde håpte på enten Aqualung thinsulate vams til rundt 16-1800kr eller Waterproof Warmtech vamsen(300gr versjon). Noen erfaringer med disse? Tror folk det vil være nok med et lag eller to med ull under disse om vinteren? Evt. hvilken jeg bør gå for?

Får mer og mer sans for D7 drakta, det må jeg virkelig innrømme Ursuit drakta finner jeg ikke så veldig mye om av akkurat den modellen med frontzip, finner dog en del av heavy light med kevlar og cordura. Det er det som gjør meg litt skeptisk til Ursuiten igjen.

Comment

Har D7 drakta og har fått 50-60 dykk med den nå. Og må si jeg liker den. Har den med silikonmansjetter og merker lite til ringsystemet i halsen og på armene. God drakt som tåler mye. Ingen tegn til slitasje enda.
          Det eneste som er minus på den ar jeg ikke får den tett rundt armene med våthansker. Får en kanal i hådledet når jeg bruker kamera som jeg aldri hadde problemer med på den gamle drakta. Men problemet er løst med tørrhansker. Tørrhansker funker bra mansjett mot mansjett men jeg byttet det ut med ringsystem som jeg syns var enda enklere. Bare å klipse på uten noe mere justering eller tull.

Comment

Godt å høre Som sagt så får jeg mer og mer sansen for denne drakta. Er jo ganske heftig prisreduksjon på den nå også. Tenkte egentlig å spørre om noen hadde erfaring med tørrhansker med mansjett mot silikonmansjett, men det svarte du jo på for meg Bruker du det ovale ringsystemet? Er litt skeptisk til de plastklipsa som stikker ut, det ser så veldig utsatt ut. Hvordan syns du størrelsene er? Tenker da på om de er smale og høye eller kraftige og lave osv?

Comment

Jeg har bestillt en Ursuit Heavy light kevlar og det er 3-4 uker leveringstid vis du skal endre noe fra standar str vis ikke så er det under 1 uke. Jeg endret fra 44 i sko til 48 og drakten min sendes imorgen, og jeg bestilt 1 okt. Har prøvd ursuit før og det er en kanon go drakt.

Comment

Har de ovale ringene ja. Har bare brukt det på to dykk til nå. Men enn så lenge holder de tette. Lett å sette på hanskene litt mere knot å få av, mulig jeg ikke har lært teknikken like godt som på reklame filmen. De plastikklipsa blir borte under draktarmen når alt er montert så jeg ser i grunn ikke det skal bli noe problem med dem. Det er første gang jeg bruker ringsystem så kan ikke si noe om dette i forhold til andre typer.

Str er no litt mere mot høy og ikke alt for tjuk. Er ca 180 og 78kg skil rett inn i en ML drakt med plass til vams under. På vintern bruker jeg ull undertøy og 200gr vams men kan fint få plass til en 400gr vams. Føler det er litt å gå på i både høyde og bredde på drakta uten at den blir posete på meg.

Comment

Har hørt at kevlar drakta skal være knallgod, men blir i dyreste laget for min del. Men hvordan er heavy light versjonen vs kevlaren? Hvor kjøpte du fra egentlig?

Jeg er 186 cm høy, veier 70 og har 43 i sko størrelse. Så regner med, og håper på at L passer. Har bestilt en WP D7 Pro ISS i L og Aqualung arctic 300 Vams i L. Dersom drakt/vams ikke passer eller jeg angrer meg, så har jeg en tenketid på to uker noe som burde være mer enn nok. Takk for svar folkens! Ble ikke noe tørrhanskesystem i første omgang, får heller se hva julenissen legger igjen med under treet Er et par småting jeg mangler før jeg får komplett dykkerutstyr og da vil nok dette prioriteres.

For de som lurer på hvorfor det akkurat ble denne drakta, så er det fordi den var på tilbud, på lager og hadde en del egenskaper som jeg fant praktiske, som for eksempel silikon mansjetter, utvidbare lommer, H1 hette og en del forsterkninger osv (ikke at de blir utnytta, men tanken på det er en trygghet). Skoene ser også veldig komfortable og gode ut

Comment

har selv D7 cordura ...den e heilt konge! kjøpte den hos diverstore.no,å har fåttt en kjempe servise der,så det kan anbales sterkt

Comment

Kult! Bruker du tørrhanskesystem eller? Hvordan føler du de silikonmansjettene er? Synes du de virker veldig skjøre? Har bestillt fra Prodykk, for tok grunnkurs der og har vært fornøyd med de hele tiden! Desverre hadde de ikke Aqualung vamsen, den hadde litt lang leveringstid, men skulle få Warmtec 200 vamsen til Waterproof for en hundrings billigere, men da kunne de sende der og da. Så får vi satse på det holder og heller supplere med et lag eller to med ull under. Er det helt krise såvel en grei sommervams uansett

Comment

æ bruke ikke det tørhanske systeme.har en kjening som har det på sin D1. synes ikke det systeme ser no bra ut.uten at æ ska sei for mye,for har ikke testa eller sett så nøye på det.silikon mansjettan e heilt konge! så byte du en mansjett på 3min,så koste dem ingen ting å bytte.syns ikke dem er sjør nei.har ikke så veldig mange dykk i drakta,20-25 dykk kankje.
                        angre ikkke et sek på den drakta .

Comment

Arbeider...
                        X