Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av vinge

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Valg av vinge

Skal kjøpe vinge og har sett på 2 forskjellige. Den første er et komplett sett til rett under 4000kr. Den andre kun vinge til nesten samme pris.
    Har prøvd å søkt litt på nettet og sett mye positivt fra begge.
    Noen her som har erfaringer/tips? Nytter ikke å spørre forhandlere for de vil såklart selge sitt produkt.

nr1 Tecline donut 22

nr2 Halcyon Evolve 40

Jeg har idag et 2x7x200bar sett og kommer nok til å bruke det til smådykk. Vurderer også å kjøpe et 2x12x232bar etterhvert. Kommer nok ikke til å kjøpe større enn dette..

Re: Valg av vinge

Så har du et godt alternativ i agir niord 40.

Har erfaringer med både Halcyon Evolve 40 og Agir niord 40, og de er bare gode!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
    Sist endret av riisefrutti; 09-09-2012, 01:13. Reason: Rettet teksten

Comment

Valg av vinge

Veldig fornøyd med min Evolve40 til D8.5. Den passer også utmerket til D12.
      You think?

GUE Fundamentals
      PADI OWD

Comment

Jeg har ikke erfaring med Tecline, men til den prisen, så ville jeg nok raskt fått det, om jeg var i markedet for denslags nå.

Du har uansett angrefrist på utstyr kjøpt på internett i Norge, så gå for den.

Halcyon har uansett priset seg ut av konkurransen for min del. Det er lenge siden jeg hadde en Halcyon vinge, og jeg har hatt tre stk opp gjennom tidene... Det jeg fant ut etterhvert var at andre produsenter har minst like bra utstyr til en mye lavere pris.
        http://www.divernet.com/Training/lea.../netdiver.html

Comment

Hei.
          Ta en titt på Ats vingene til Nortech diving.
          http://shop.nortechdive.no/index.php?cPath=37_30

Comment

Originally posted by h_vestbo View Post
            Skal kjøpe vinge og har sett på 2 forskjellige. Den første er et komplett sett til rett under 4000kr. Den andre kun vinge til nesten samme pris.
            Har prøvd å søkt litt på nettet og sett mye positivt fra begge.
            Noen her som har erfaringer/tips? Nytter ikke å spørre forhandlere for de vil såklart selge sitt produkt.
            nr1 Tecline donut 22
            nr2 Halcyon Evolve 40
            Jeg har idag et 2x7x200bar sett og kommer nok til å bruke det til smådykk. Vurderer også å kjøpe et 2x12x232bar etterhvert. Kommer nok ikke til å kjøpe større enn dette..
            Avhengig av hvor hard du bruker vingen, og/eller hvor uheldig du skulle være de første 5 årene som vingeeier kan "no questions asked - garantien" på Halcyon vingen fort gjøre den til et bedre kjøp også prismessig. Vi er sannsynligvis den butikken som har solgt mest vingesystemer i Norge de siste snart 10 årene, hovedsaklig fra Halcyon, og det at den garantien mer eller mindre egentlig ikke koster oss noe bør si en del om kvaliteten på produktene.
            Vi kan jo bruke Google vi også, og vet at Halcyon produktene er de billigste du får tak på. Men både vår egen dykker-/brukserfaring fra ulike miljøer og steder i verden, og erfaring som selger av produktene (vi har i prinsipp samme interesse som kunden/brukeren - at vi ikke får noe i retur etter det har forlatt butikken, annet enn positive tilbakemeldinger fra fornøyde kunder) gjør at vi er veldig trygge på at det er gode anbefalinger vi gir på gode produkter, når vi stiller oss så sterkt bak Halcyon produktene.

Hvis pris er en tungtveiende faktor bør Scubapro sitt relativt nye (vår 2011) vingesystem være interessant å se på. Både Tecline, ATS og Scubapro er relativt nye med vingesystemer, men Scubapro har som kjent en lang track record i markedet og er en solid aktør som du kan regne med er der enten det er for en reservedel eller det er spørsmål om reklamasjon. Vår erfaring tilsier at det er en ganske god sammenheng mellom hvor billig produkter selges og hvor mye post sale support selger har tatt høyde for, enten det er i produsent- eller detaljleddet. For så vidt er det en relativt lik sammenheng mellom pris på produkter og hvem som er der for å stille opp med post sale support litt frem i tid, også det både i produsent- og detaljledd. Dykkebransjen flyter ikke direkte over av lønnsomhet i noe ledd, så jeg tror det er smart å ta litt flere hensyn når en vurderer ulike alternativer enn når du står på Expert og skal velge mellom en LG og Samsung TV. Samtidig har vi et inntrykk av at for kjøperen sin del, er kjøpsprisen en glemt faktor etter 1, 2, 3 år - mens han/hun setter pris på at produktet fremdeles er i brukendes stand og ved behov blir back'et med det som skulle være nødvendig å rette på.

Fredrik
            Fue.no

Comment

Originally posted by Fue.no View Post
              .....
              Vi kan jo bruke Google vi også, og vet at Halcyon produktene er de billigste du får tak på.
              ...
              Fue.no
              Please, snow me.. Billigst?

Uansett, det ser ut for at det er blandede meninger om hva en bør velge..
              Har spurt utsalgssted og garantier osv ang tecline så får vi se.
              Som sagt tidligere, hører jeg mest på privatpersoner og ikke forhandlere som vil selge sitt produkt..
              Fredrik har mange gode argument og det ser bra ut. Hadde det ikke stått fue.no hadde jeg tatt det enda mer til meg om du skjønner..

Comment

Originally posted by h_vestbo View Post
                Please, snow me.. Billigst?
                Haha, ser ut som at det ubetydelige orde "ikke" har "falt ut" av den ene setningen
                Fredrik

Comment

ville absolutt tatt en titt på Hollis c45 også! da sparer du en drøy tusenlapp i forhold til halcyon sin evolve 40, samtidig som du får samme gode kvalitet
                  http://eshop.dykkersport.no/produkt/...e#.UFHdR7LN8Uo

-pero
                  To dive or not to dive?

what a stupid question!

Comment

PS! Den type brudd på forumretningslinjene har Dykkesiden utestengt brukere for tidligere, så vær litt forsiktig :-)
                    Jeg har hatt inntrykk av det var mest pga egne komersielle interesser i dykkebransjen og person som var utslagsgivende, så jeg kan aldri tenke meg at dere risikerer å bli utestengt selv for klarere brudd på retningslinjene nå som de egne komersielle interessene i dykkebransjen er borte. Det kan jo bli artig å se i behandlingen av denne.

Fredrik
                    www.fue.no

Comment

Ok, takk for den opplysningen. Skal gå igjennom forumsreglene litt nøyere. Var mer ment som en "artig" respons fremfor pushing av egne varer. Skal slette innlegget.
                      Tirsdag & Onsdag 12:00-18:00
                      Torsdag & Fredag 10:00-18:00
                      Lørdag 09:00-16:00
                      Søndag 10:00-13:00

Butikk: 22050533(info@dykkersport) Engro: 22050553(post@dykkersport.no)

følg @dykkersport på twitter

Comment

Vil bare nevne at vingene fra de forskjellige fabrikanter heller ikke er helt like. Dykker single, og min Oxycheq 40 er atskillig mindre enn konas Hollis 38....
                        Det innvirker igjen på trim osv.
                        Kjenner dykkere som er fornøyde med alle merker som er nevnt her,så er nok en inividuell ting også... Halcyon, ATS, osv. Har meget god erfaring med både FUE og Dykkersport som leverandører.
                        Kinesiske IST falt forøvring igjennom på en regulatortest på Divernet.......så det er ikke gull alt som glimrer...
                        RC3

Comment

Arbeider...
                        X