Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tørrhansker og konisk mansjett

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Tørrhansker og konisk mansjett

Jeg har et par nordic blue tørrhansker og koniske mansjetter på drakten. Å få på selve hansken går som puss tann, men sliter storstilt med å få underhansken igjennom mansjetten. De strekes mot bristepunktet, og ruller seg opp.

Kan se for meg at dette er lettere med flaskehalsmansjetter? Noen som har sammenlignet?

Kan man, eventuelt bruke noe annet enn en underhanske for å sørge for luftstrøm ut i handsken? (tynt rør, håndleddvarmer etc)

Lure triks søkes. Blir gal

Sv: Tørrhansker og konisk mansjett

Tar du på underhansken før tørrdrakta?

Comment

Ja, i godt selskap med rikelig talkum

Comment

Høres ut som du har fryktelig stramme mansjetter. Har du klippet noe av dem enda?

Comment

Mansjettene er både klippet og velbrukt. De kunne sikkert vært videre, men er litt ok at de holder tett i våthansketiden også.

Det er sikkert bare en treningssak, men det er et voldsomt styr å få det på.
          Lurte derfor på om mansjettene måtte ta noe av skylden, og vike for et par flaskehals

Comment

Jeg bruker Nordic blue sammen med en tørrdrakt som har flaskehalsmansjetter. Jeg synes at dette fungerer smertefritt. Viktig å ha nok talkum på mansjetten før du setter igang!

PS: Det er varmere å ha to sett tynne innerhansker, istedenfor et par med alt for tykke innerhansker.
            Diving is not a crime!

Comment

Arbeider...
            X