<

istanbul escort - çapa escort - şirinevler escort - avrupa yakası escort - şirinevler escort - halkalı escort - beylikdüzü escort - istanbul escort

avcılar escort - kayaşehir escort - beşiktaş escort - istanbul escort - türbanlı escort - halkalı escort - taksim escort - istanbul escort - esenyurt escort - şirinevler escort - sakarya escort - muğla escort - istanbul escort - mersin escort - ankara escort - istanbul escort - anadolu yakası escort

istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort - istanbul escort

marmaris escort - fethiye escort - bodrum escort - muğla escort

bahis siteleri - canlı casino siteleri - casino siteleri - bahis siteleri - deneme bonusu - bahis siteleri/a> - bahis siteleri - canlı bahis siteleri - güvenilir bahis siteleri - bonus veren siteler - çevrimsiz bonus veren siteler - üyelik bonusu/a> - bahis - güvenilir bahis siteleri - deneme bonusu

kralbet giriş - kralbet giriş - kralbet giriş - kralbet giriş - kralbet giriş

sahabet - sahabet - sahabet

cratosslot - betebet - kaçak bahis - deneme bonusu - deneme bonusu veren siteler

deneme bonusu - bahis siteleri - kaçak bahis - casino siteleri - deneme bonusu veren siteler - güvenilir bahis siteleri

film izle - denizli escort - matadorbet - matadorbet - matadorbet - matadorbet

adana escort - adıyaman escort - afyon escort - ağrı escort - aksaray escort - amasya escort - ankara escort - kızılay escort - eryaman escort - etlik escort - çankaya escort - antalya escort - ardahan escort - artvin escort - aydın escort - balıkesir escort - bartın escort - batman escort - bayburt escort - bilecik escort - bingöl escort - bitlis escort - bolu escort - burdur escort - bursa escort - canakkale escort - çankırı escort - çorum escort - denizli escort - diyarbakir escort - düzce escort - edirne escort - elazığ escort - erzincan escort - erzurum escort - eskişehir escort - gaziantep escort - giresun escort - gümüşhane escort - hakkari escort - hatay escort - ığdır escort - ısparta escort - anadolu yakası escort - ataşehir escort - kadiköy escort - kartal escort - maltepe escort - pendik escort - tuzla escort - ümraniye escort - üsküdar escort - avrupa yakasi escort - ataköy escort - avcılar escort - bağcılar escort - bahçelievler escort - bahçeşehir escort - bakırköy escort - başakşehir escort - bayrampaşa escort - beşiktaş escort - beylikdüzü escort - büyükçekmece escort - esenler escort - esenyurt escort - fatih escort - çapa escort - fındıkzade escort - topkapı escort - gaziosmanpaşa escort - halkalı escort - kağıthane escort - kayaşehir escort - küçükçekmece escort - mecidiyeköy escort - merter escort - nişantaşı escort - sefaköy escort - silivri escort - şirinevler escort - şişli escort - sultangazi escort - taksim escort - zeytinburnu escort - izmir escort - kahramanmaraş escort - karabük escort - karaman escort - kars escort - kastamonu escort - kayseri escort - kilis escort - kırıkkale escort - kırklareli escort - kırşehir escort - kocaeli escort - konya escort - kütahya escort - istanbul escort - manisa escort - mardin escort - mersin escort - muğla escort - muş escort - nevşehir escort - niğde escort - ordu escort - osmaniye escort - rize escort - sakarya escort - samsun escort - şanlıurfa escort - bodrum escort - siirt escort - sinop escort - sivas escort - şırnak escort - tekirdağ escort - tokat escort - trabzon escort - tunceli escort - uşak escort - van escort - yalova escort - yozgat escort - zonguldak escort

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

  • myhre
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by ll View Post
    Hah, du kan umulig ha diskutert mye på internett... ;D
    Hehe...
    Det er forskjell på diskusjon og trolling.

    Legg inn en kommentar:


  • ll
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by myhre View Post
    You can't argue against reason!
    Hah, du kan umulig ha diskutert mye på internett... ;D

    Legg inn en kommentar:


  • myhre
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by Fredrik View Post
    De fleste nye sjåfører har mer enn nok med å konsentrere seg om clutch, gass, gir og håndbrekk når de skal lære seg bakkestart. Men vi "sparer ikke" det å lære bort at en likevel må sjekke speil og orientere seg rundt bilen til etter sjåfører har hatt lappen i 2-3 år likevel.
    You can't argue against reason!

    Legg inn en kommentar:


  • digme
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Dette var en interessant tråd med mye å fordøye og tenke på.

    Min korte erfaring er som følger: Først og fremst må jeg være riktig avveid.

    På de fleste PADI-kursene jeg har vært på har visst filosofien vært "godt med bly" og i ettertid ser jeg at å holde den ekstra lufta i BCD/drakt under kontroll til tider var en oppgave som ga unødvendig stor task load for en nybegynner. Om jeg ikke husker feil hadde jeg vel rundt 6 kg for mye bly på tørrdraktskurset, og når instruktøren insisterer på at vingen skal være tom og kun drakta skal brukes til oppdrift så blir det mye moro med vandrende luft i drakta. På den annen side er dette kurset stort sett korte, relativt grunne dykk. Men det er bortkasta tid å penger å holde på slik.

    Med riktig avveining ble jeg kvitt det meste av problemet med vandrende luft, og så lenge flaskestørrelsen er relativt liten er det uproblematisk å bruke kun tørrdrakta til oppdrift. Men jeg har sluttet å med dette. Først og fremst fordi jeg uansett må sjekke vingen. Den dagen inflatoren lekker litt er det for sent å analysere seg fram til at det kanskje er luft i vingen når en er i god fart oppover. Det er ubehagelig å lære slikt av egne feil. Og så gir det rett og slett bedre kontroll og komfort å bruke vingen til å kompensere for vekten av pustegassen.

    Det var mine 2 cent.

    Legg inn en kommentar:


  • Fredrik
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Ja det hadde sikkert vært vell og bra helt til det hadde dukket opp 20 ferskinger i måneden som hadde mistet kontrollen og endt opp i overflaten fordi de glemte å skru opp ut ventil. Bedre at de lærer noen ting etter vært enn at de ender opp i en rullestol. Er i alle fall min mening.
    "20 ferskinger i måneden" etter uplanlagt oppstigning har vi nok hatt lenge. Og jeg har selv bidratt til den statistikken, minst en gang med beina først, og godt mulig flere ganger som jeg bare har fortrengt
    Og vi har minst en kul kunde som allerede har bidratt litt der denne måneden

    Og det kan vi kanskje bruke til å avlede diskusjonen i et annet spor som har blitt diskutert:
    Hvor farlig er egentlig overflaten?

    Vi treffer det jevnlig i butikken og det er relativt vanlig å se på nett, dykkere som nærmest er litt "småredd" for å flyte opp. Og det virker som det læres ut en lite realistisk og veldig lite formålstjenlig holdning til ukontrollerte oppstigninger/det å flyte opp.
    I den virkelige verden skjer det hele tiden. Og de "ekstreme" tilfellene av gjentatte raske oppstigninger på grunt vann står "senterinstruktørene" for i forbindelse med kursing. Og det skjer i det store og hele helt uten noe som helst form for komplikasjon, annet enn at det kan være en ubehagelig opplevelse.
    I forhold til de situasjonene er det nok nyttig å nyansere bildet pitte litt mer enn det jeg har inntrykk av er vanlig.
    Fordi; ukontrollerte oppstigninger er helt klart ikke ønskelig, fordelaktig eller noe en skal tilstrebe, og det kan gi negative fysiologiske konsekvenser. Som i de aller aller aller fleste tilfeller lar seg fikse. MEN, i det store og hele popper det dykkere til overflaten hele tiden, helt uten noe som helst mer dramatikk.
    Og det kan vi alle, både dykkere som ikke er helt ferske lengre, erfarne dykkere og dykkeinstruktører være flinkere til å formidle.

    Noen dykkere gir "til og med" uttrykk for at de er urolige fordi de "kun" klarte å gjennomføre 2 av sine 3 planlagte minutter med sikkerhetsstopp. Og da er vi veldig langt på bærtur.

    Enten noen praktiserer den lettvinte, eller den gode måten for justering av oppdrift - det med å være bekymret for å havne på overflaten hvor kroppen vår fungerer usedvanlig godt kan folk med fordel legge av seg.

    Når det gjelder hvor enkelt eller vanskelig det er å bruke drakt og vinge/bcd som verktøy til å justere oppdrift, så er det omtrent på nivå med å sykle, gå og tygge tyggis og for gutter det å stå og pi..e. Som med det meste annet vi lærer oss behøver vi øvelse og repetisjon. Men etter en runde med øvelse og repetisjon er det ikke stor mer vanskelig enn å gå og tygge tyggis samtidig.
    De fleste nye sjåfører har mer enn nok med å konsentrere seg om clutch, gass, gir og håndbrekk når de skal lære seg bakkestart. Men vi "sparer ikke" det å lære bort at en likevel må sjekke speil og orientere seg rundt bilen til etter sjåfører har hatt lappen i 2-3 år likevel. Mennesker har vannvittig god kapasitet for å lære, nesten uten sidestykke god kapasitet for å holde oversikt på flere oppgaver samtidig og det tjener ingen nyttig formål å frata nye dykkere nyttig grunnleggende kunnskap og ferdigheter så de ikke vet om det og kan øve på det etter kurset er over. Det er snarere en ganske frekk undervurdering av kursdeltagerens ferdigheter og bare en måte å gi mindre verdi for kurspengene de har betalt.

    Fredrik

    Legg inn en kommentar:


  • ll
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Joda jeg har aldri sagt at ingen ting kan skje med den ventilen men det kan det faktisk med de som dykker med luft i vingen også. Eller utvider ikke den luften seg? Spesiell draktluft for vingeluft brukere?
    Høh? Propan funker da like godt i vingen som i tørrdrakten? ???

    Legg inn en kommentar:


  • tek
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?


    Men det bør jo læres en rutine om dumpventil på drakt også siden vi har vært inne på at den kan tettes / blokkeres?

    Så da er mitt spørsmål hvor Mye vanskeligere er det å
    A. Rutine for sjekk av om utventil som fungerer?
    Eller
    B. Om utventil står helt åpen samtidig som man huker seg ned og skviser ut luft fra drakten?

    Står den helt åpen og man har kun komforluft så er det ikke rare mengden luft som skal dumpes fra en BCD før man har kontroll på en oppstigning.
    Faktisk minimalt, du kan dumpe både stående og liggende i vannet, du slipper problemer med vandring av luft i bena som enhver nybegynner ofte kjemper med.

    Er det fortsatt for mye å lære bort for en nybegynner men kanskje sikrere siden du eliminerer en del faktorer til feil? ja da bør instruktørene oppdatere kunnskapen sin litt og lære bort sikker og trygg dykking og drite i masseproduksjon av OWD sertifikater.

    Legg inn en kommentar:


  • tek
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Originally posted by tek View Post
    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Originally posted by tek View Post
    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Har aldring hatt det problemet. Men det er sikkert fordi jeg sjekker slike ting først. De draktene jeg ar hat som har hatt en eksponert utventil har jeg enkelt å greit laget en leppe til. Så jo for meg har det alltid på som sagt over 3000 dykk i alt fra absolutt null sikt og masse partikler til krystall klart til og med diesel og olje. Aldri hat et slikt problem, men skulle jeg få det så er det ikke verre enn å ta tak i halsmansjetten å la det stå til. Raskere lufttømming finner ingen. Har bare prøvd denne måten men ikke gjort det i en virkelig nødssituasjon.
    Du vet at du skriver mot deg selv nå?
    På forrige side skriver du

    Ja det hadde sikkert vært vell og bra helt til det hadde dukket opp 20 ferskinger i måneden som hadde mistet kontrollen og endt opp i overflaten fordi de glemte å skru opp ut ventil.
    Du har jo selv nå skrevet at DU har ikke problem med din ENE ventil for du sjekker før du dykker.
    Du tror kanskje ikke at ting kan skje under dykket med din ENE ventil og du må ty til mansjettene for å få gassen ut?

    Hva er værre enn å sjekke at ventilen virker eller å sjekke at den står på full åpning?

    Jeg skriver ikke mot meg selv nei. Det første har du ikke tatt med at det var snakk om luft i både drakt og vinge der draktventilen til en FERSKING hang seg opp og siden han hadde luft i vingen tok han heisen. Men bra klippet av deg akurat som VG jo. Nei jeg tror ikke det første en fersking på full fart mot overflaten griper etter halstettningen. Men det er noe jeg ville gjort.

    Joda jeg har aldri sagt at ingen ting kan skje med den ventilen men det kan det faktisk med de som dykker med luft i vingen også. Eller utvider ikke den luften seg? Spesiell draktluft for vingeluft brukere?. jøss. Som sagt så har jeg aldri hatt bruk for dette i en virkelig situasjon men har prød det ja. Og jo det kan skje meg også. Så hva var poenget med innlegget ditt?
    Det er blitt argumentert opp og ned her med at en fersking ikke bør bruke BCD/Vinge+komfortluft i drakt for det er for mange rutiner å huske på og dermed bedre å bruke kun drakt.
    Det er noe du har vært tydelig på at en instruktør ikke bør lære bort da det var din mening
    http://www.dykkesiden.com/forum/inde...9042#msg459042

    Deretter når lambi komenterer at det faktisk er muligt å få tett utventil på drakta også, så sier du at du aldri har opplevd det pga. din rutine med å sjekke den..

    Skal man lære en færsking rutinen med å sjekke om den ene ventilen så kan man vel lære han å bruke den andre ventilen også?
    Joda det stemmer. Jeg har også sagt at: flere rutiner for en fersking kan lett glemmes. Ferske dykkere har en litt annen magefølelse enn en som bor under vann.

    Legg inn en kommentar:


  • S.Hjelme
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by tek View Post
    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Originally posted by tek View Post
    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Har aldring hatt det problemet. Men det er sikkert fordi jeg sjekker slike ting først. De draktene jeg ar hat som har hatt en eksponert utventil har jeg enkelt å greit laget en leppe til. Så jo for meg har det alltid på som sagt over 3000 dykk i alt fra absolutt null sikt og masse partikler til krystall klart til og med diesel og olje. Aldri hat et slikt problem, men skulle jeg få det så er det ikke verre enn å ta tak i halsmansjetten å la det stå til. Raskere lufttømming finner ingen. Har bare prøvd denne måten men ikke gjort det i en virkelig nødssituasjon.
    Du vet at du skriver mot deg selv nå?
    På forrige side skriver du

    Ja det hadde sikkert vært vell og bra helt til det hadde dukket opp 20 ferskinger i måneden som hadde mistet kontrollen og endt opp i overflaten fordi de glemte å skru opp ut ventil.
    Du har jo selv nå skrevet at DU har ikke problem med din ENE ventil for du sjekker før du dykker.
    Du tror kanskje ikke at ting kan skje under dykket med din ENE ventil og du må ty til mansjettene for å få gassen ut?

    Hva er værre enn å sjekke at ventilen virker eller å sjekke at den står på full åpning?

    Jeg skriver ikke mot meg selv nei. Det første har du ikke tatt med at det var snakk om luft i både drakt og vinge der draktventilen til en FERSKING hang seg opp og siden han hadde luft i vingen tok han heisen. Men bra klippet av deg akurat som VG jo. Nei jeg tror ikke det første en fersking på full fart mot overflaten griper etter halstettningen. Men det er noe jeg ville gjort.

    Joda jeg har aldri sagt at ingen ting kan skje med den ventilen men det kan det faktisk med de som dykker med luft i vingen også. Eller utvider ikke den luften seg? Spesiell draktluft for vingeluft brukere?. jøss. Som sagt så har jeg aldri hatt bruk for dette i en virkelig situasjon men har prød det ja. Og jo det kan skje meg også. Så hva var poenget med innlegget ditt?
    Det er blitt argumentert opp og ned her med at en fersking ikke bør bruke BCD/Vinge+komfortluft i drakt for det er for mange rutiner å huske på og dermed bedre å bruke kun drakt.
    Det er noe du har vært tydelig på at en instruktør ikke bør lære bort da det var din mening
    http://www.dykkesiden.com/forum/inde...9042#msg459042

    Deretter når lambi komenterer at det faktisk er muligt å få tett utventil på drakta også, så sier du at du aldri har opplevd det pga. din rutine med å sjekke den..

    Skal man lære en færsking rutinen med å sjekke om den ene ventilen så kan man vel lære han å bruke den andre ventilen også?
    Joda det stemmer. Jeg har også sagt at: flere rutiner for en fersking kan lett glemmes. Ferske dykkere har en litt annen magefølelse enn en som bor under vann.

    Legg inn en kommentar:


  • tek
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Originally posted by tek View Post
    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Har aldring hatt det problemet. Men det er sikkert fordi jeg sjekker slike ting først. De draktene jeg ar hat som har hatt en eksponert utventil har jeg enkelt å greit laget en leppe til. Så jo for meg har det alltid på som sagt over 3000 dykk i alt fra absolutt null sikt og masse partikler til krystall klart til og med diesel og olje. Aldri hat et slikt problem, men skulle jeg få det så er det ikke verre enn å ta tak i halsmansjetten å la det stå til. Raskere lufttømming finner ingen. Har bare prøvd denne måten men ikke gjort det i en virkelig nødssituasjon.
    Du vet at du skriver mot deg selv nå?
    På forrige side skriver du

    Ja det hadde sikkert vært vell og bra helt til det hadde dukket opp 20 ferskinger i måneden som hadde mistet kontrollen og endt opp i overflaten fordi de glemte å skru opp ut ventil.
    Du har jo selv nå skrevet at DU har ikke problem med din ENE ventil for du sjekker før du dykker.
    Du tror kanskje ikke at ting kan skje under dykket med din ENE ventil og du må ty til mansjettene for å få gassen ut?

    Hva er værre enn å sjekke at ventilen virker eller å sjekke at den står på full åpning?

    Jeg skriver ikke mot meg selv nei. Det første har du ikke tatt med at det var snakk om luft i både drakt og vinge der draktventilen til en FERSKING hang seg opp og siden han hadde luft i vingen tok han heisen. Men bra klippet av deg akurat som VG jo. Nei jeg tror ikke det første en fersking på full fart mot overflaten griper etter halstettningen. Men det er noe jeg ville gjort.

    Joda jeg har aldri sagt at ingen ting kan skje med den ventilen men det kan det faktisk med de som dykker med luft i vingen også. Eller utvider ikke den luften seg? Spesiell draktluft for vingeluft brukere?. jøss. Som sagt så har jeg aldri hatt bruk for dette i en virkelig situasjon men har prød det ja. Og jo det kan skje meg også. Så hva var poenget med innlegget ditt?
    Det er blitt argumentert opp og ned her med at en fersking ikke bør bruke BCD/Vinge+komfortluft i drakt for det er for mange rutiner å huske på og dermed bedre å bruke kun drakt.
    Det er noe du har vært tydelig på at en instruktør ikke bør lære bort da det var din mening
    http://www.dykkesiden.com/forum/inde...9042#msg459042

    Deretter når lambi komenterer at det faktisk er muligt å få tett utventil på drakta også, så sier du at du aldri har opplevd det pga. din rutine med å sjekke den..

    Skal man lære en færsking rutinen med å sjekke om den ene ventilen så kan man vel lære han å bruke den andre ventilen også?

    Legg inn en kommentar:


  • S.Hjelme
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by tek View Post
    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Har aldring hatt det problemet. Men det er sikkert fordi jeg sjekker slike ting først. De draktene jeg ar hat som har hatt en eksponert utventil har jeg enkelt å greit laget en leppe til. Så jo for meg har det alltid på som sagt over 3000 dykk i alt fra absolutt null sikt og masse partikler til krystall klart til og med diesel og olje. Aldri hat et slikt problem, men skulle jeg få det så er det ikke verre enn å ta tak i halsmansjetten å la det stå til. Raskere lufttømming finner ingen. Har bare prøvd denne måten men ikke gjort det i en virkelig nødssituasjon.
    Du vet at du skriver mot deg selv nå?
    På forrige side skriver du

    Ja det hadde sikkert vært vell og bra helt til det hadde dukket opp 20 ferskinger i måneden som hadde mistet kontrollen og endt opp i overflaten fordi de glemte å skru opp ut ventil.
    Du har jo selv nå skrevet at DU har ikke problem med din ENE ventil for du sjekker før du dykker.
    Du tror kanskje ikke at ting kan skje under dykket med din ENE ventil og du må ty til mansjettene for å få gassen ut?

    Hva er værre enn å sjekke at ventilen virker eller å sjekke at den står på full åpning?

    Jeg skriver ikke mot meg selv nei. Det første har du ikke tatt med at det var snakk om luft i både drakt og vinge der draktventilen til en FERSKING hang seg opp og siden han hadde luft i vingen tok han heisen. Men bra klippet av deg akurat som VG jo. Nei jeg tror ikke det første en fersking på full fart mot overflaten griper etter halstettningen. Men det er noe jeg ville gjort.

    Joda jeg har aldri sagt at ingen ting kan skje med den ventilen men det kan det faktisk med de som dykker med luft i vingen også. Eller utvider ikke den luften seg? Spesiell draktluft for vingeluft brukere?. jøss. Som sagt så har jeg aldri hatt bruk for dette i en virkelig situasjon men har prød det ja. Og jo det kan skje meg også. Så hva var poenget med innlegget ditt?

    Legg inn en kommentar:


  • tek
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Har aldring hatt det problemet. Men det er sikkert fordi jeg sjekker slike ting først. De draktene jeg ar hat som har hatt en eksponert utventil har jeg enkelt å greit laget en leppe til. Så jo for meg har det alltid på som sagt over 3000 dykk i alt fra absolutt null sikt og masse partikler til krystall klart til og med diesel og olje. Aldri hat et slikt problem, men skulle jeg få det så er det ikke verre enn å ta tak i halsmansjetten å la det stå til. Raskere lufttømming finner ingen. Har bare prøvd denne måten men ikke gjort det i en virkelig nødssituasjon.
    Du vet at du skriver mot deg selv nå?
    På forrige side skriver du

    Ja det hadde sikkert vært vell og bra helt til det hadde dukket opp 20 ferskinger i måneden som hadde mistet kontrollen og endt opp i overflaten fordi de glemte å skru opp ut ventil.
    Du har jo selv nå skrevet at DU har ikke problem med din ENE ventil for du sjekker før du dykker.
    Du tror kanskje ikke at ting kan skje under dykket med din ENE ventil og du må ty til mansjettene for å få gassen ut?

    Hva er værre enn å sjekke at ventilen virker eller å sjekke at den står på full åpning?

    Legg inn en kommentar:


  • myhre
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by S.Hjelme View Post
    Nå har jeg jobbet opp ned mange ganger. Jeg har spasert under lektere, dokker og mye annet tull men har aldri bare havnet opp ned. Om det er et problem så er det også et problem for han som bruker vingen. Han har luft i drakten han og.
    Ja, han/hun har komfortluft i drakten også - men han/hun har også luft i vingen som enkelt dumpes i en håndvending (bokstavelig talt), som igjen gjør at han/hun har større sannsynlighet for å gjenvinne oppdriftskontroll før han/hun har "poppet opp" i overflaten som en dupp...

    Legg inn en kommentar:


  • S.Hjelme
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    Originally posted by the_dragon_no1 View Post
    men. Nytter da ikke åpne halsmansjett om du ligger med fotene opp..
    Nå har jeg jobbet opp ned mange ganger. Jeg har spasert under lektere, dokker og mye annet tull men har aldri bare havnet opp ned. Om det er et problem så er det også et problem for han som bruker vingen. Han har luft i drakten han og.

    Legg inn en kommentar:


  • the_dragon_no1
    replied
    Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?

    men. Nytter da ikke åpne halsmansjett om du ligger med fotene opp..

    Legg inn en kommentar:

Arbeider...
X