Sv: Hvorfor skal man kun ha "komfortluft" i drakta?
Kanskje skulle du bare lese skikkelig først...
Jeg har faktisk dykket d12 uten luft i vingen... (jeg vil aldri i livet dykke fast bly!) med d12 trenger jeg nesten ikke mer noe bly, har hatt 2 kg i blylommer av vingen. Vet ikke hvordan du bevege deg under vann, men jeg dykker faktisk litt med "hode ned" å ha svømmeføttene i størst mulige avstand fra bunnen og har aldri problemer med luftabevegelse i drakta.
Feil, jeg har skreved at du skal ta opp dine beiner fra kneet i 90 grad vinkel slik at lufta ikke går i unnerste delen av beina (holdning likner fallskjermhoppere). Når drakta sitter riktig, bevege lufta seg til kneene, ikke mer - se på videoer av grottedykkere. Når du snakker om vrak- og grottedykking skulle du vite det.
Kansje har jeg problemer å forklare det riktig pga språket, jeg er ikke norsk.
Borrelås forhindrer bare at det blir for mye luft i støvlene. Det er absolut ikke nødvendig til stiv material, bare når du har noe som neoprensokker som sko på drakta. Jeg kjenner ikke andre støvler som er så elastisk at det utvides 10 cm...
Nå settes borrelås riktig kommer ikke luft inn støvlene slik at det er ikke nok luft inn å skape problemer.
Enig med deg at det er feil måte. Men jeg ikke gjør det ;-) Vær så snill ikke å beskylde meg til handlinger jeg ikke har gjort.
Vi ikke har snakket her om tekniske dykk, med bare sportsdykking holder det.
Ser ut som føles angrepet - vet ikke hvorfor. Jeg ikke har skrevet noe feil, det er bare fysikk....
Originally posted by tek
View Post
Originally posted by tek
View Post
Originally posted by tek
View Post
Kansje har jeg problemer å forklare det riktig pga språket, jeg er ikke norsk.
Borrelås forhindrer bare at det blir for mye luft i støvlene. Det er absolut ikke nødvendig til stiv material, bare når du har noe som neoprensokker som sko på drakta. Jeg kjenner ikke andre støvler som er så elastisk at det utvides 10 cm...
Nå settes borrelås riktig kommer ikke luft inn støvlene slik at det er ikke nok luft inn å skape problemer.
Originally posted by tek
View Post
Originally posted by tek
View Post
Originally posted by tek
View Post
Comment