Hva med sånn goodman handle. Er det noe billig til lykten på 1200LM?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ny lykt - prisklasse?
Collapse
X
-
Sv: Ny lykt - prisklasse?
Originally posted by swey View PostEttersom jeg er en fersking i dette, har jeg fått så å si alt av utstyr som jeg må ha for å dykke.
Det som jeg ikke har tenkt noe særlig over er å ha en lykt.
[...]
Før jeg begynte å tråle tråder har jeg sett på et par lykter til ca 2-2500 kroner, for en lykt som ligger på ca 1-1100 lumen, LED pærer og ca 2-3 timer, avhengig av hvilken styrke som brukes.
[...]
Hva bør jeg se etter? gå for?
Ok, til tross for eget råd: jeg startet med å kjøpe en enkelt lykt ettersom jeg ikke planla noen dykk som ville kreve lykt. Men lykt er nå en gang kjekt å ha, så jeg plukket med meg en UK mini Q40. Det er en liten led-lykt med batterier, såpass liten og nyttig at den er med på alle dykk.
Planlegger du dykk som krever lykt så skal du ha med to. Hvordan hovedlykten bør se ut avhenger av hva slags dykking du driver med, og personlige preferanser. Jeg har en Darkbuster LED-12 som jeg er godt fornøyd med, og så har jeg nettopp kjøpt en Magicshine MJ-810. Da har jeg skaffet meg et brukbart sett lykter for kr 3.000,-
Goodman-håndtak kan nok være praktisk, men jeg har ikke følt det store behovet for dette med den dykkingen jeg driver med. Det eneste er når jeg har med fotoutstyr. Lykter som har fristet meg litt til dette formålet er SOLA fra Light & Motion.
http://www.uwimaging.com/sola500d.html
Comment
-
Originally posted by swey View PostHva med sånn goodman handle. Er det noe billig til lykten på 1200LM?
http://www.dykkesiden.com/forum/inde...ic=69311.0;allEn alene kan ingenting gjøre. Det sier hundretusener
Comment
-
Var også iferd med og anskaffe Magicshine..
prøver nå med Light for Me's backuplykt. 800-1000 lumen.
Har fra før Big Blue 180 og 230 lumens backuplykter, som har vært kraftigere og gitt mer lys enn diverse lånelykter ala UK lights/Aqualungs rimelige lykter.
Kanskje bedre og satse på kvalitetslykt, selv om den gir noe mindre lumen?
Ellers kunne jeg tenkt meg Wisedive's 3300 lumen...har sett den i praksis, og den gir meget bra lys, men prisklassen er jo høy...
RC3
Comment
-
Originally posted by AlfaOne View PostVar også iferd med og anskaffe Magicshine..
prøver nå med Light for Me's backuplykt. 800-1000 lumen.
Har fra før Big Blue 180 og 230 lumens backuplykter, som har vært kraftigere og gitt mer lys enn diverse lånelykter ala UK lights/Aqualungs rimelige lykter.
Kanskje bedre og satse på kvalitetslykt, selv om den gir noe mindre lumen?
Ellers kunne jeg tenkt meg Wisedive's 3300 lumen...har sett den i praksis, og den gir meget bra lys, men prisklassen er jo høy...
må bare få si at det er en helt vannvittig lykt.
og fordelen med Led er jo at den tåler faktisk å ramle i gulvet og fortsatt lyse videre
joda prisklassen er 5699,- men det er verdt det.
anbefales!
Comment
Comment