Announcement

Collapse
No announcement yet.

BILLIG ponyflaske brakett-

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• BILLIG ponyflaske brakett-

Har nettopp ordnet meg en brukt ponyflaske, men har irritert meg over prisene for fetstebrakettene. ca.500 for en brakett er usannsynlig dyrt... Med en vest med 2 reimer hadde jeg vel også trengt 2 braketter?

Etter endel prøv-og-feil så endte jeg opp med en pakke med patentbånd fra Chlas-Ohlson til ca 60kr (10 stk bånd) og en hyllebrakett fra Ikea til 19kr. Hyllebraketten deles i 2 passende lengder og de bøyes fra en U til en V form. Disse festes på ponyflasken med patentbåndene.

Ved montasje tres reimene fra vesten gjennom brakettene. Pris ca 80kr med flust av patentbånd til overs.... ;D ;D

Re:BILLIG ponyflaske brakett-

Detta hørtes bra ut. Har lekt litt med andre ideer jeg også, men denne hørtes enkel nok ut til å kunne funke.

Litt usikker på åssen hyllebrakett du mener, så om du har et bilde, eller et produktnummer hos IKEA, så hadde det vært til stor hjelp!
    Signaturer er oppskrytt!!

Comment

Re:BILLIG ponyflaske brakett-

Har ikke produktnummeret fra Ikea, men de hadde bare denne typen etter så jeg kunne se. Det er sikkert mulig å få tak i tilsvarende andre plasser.

Kommer også til å male dem med hammerlakk (har tilovers etter å ha malt ponyflaska) slik at brakettene ikke begynner å ruste...
      Attached Files

Comment

SV: BILLIG ponyflaske brakett-

Genialt!!
        Dykking er vel Den beste hobbyen man kan ha???

Comment

Det der så slett ikke dumt ut, nei! Har jo en 3/200 liggende med førstetrinn og alt, som jeg ALDRI har brukt... Hmmm... handle på Ikea/få mer luft - eller selge flasken... hmmm..

Hva brukte du forresten som nett på flasken - en nettingstrømpe?? Har den blondekant øverst...? ;D
          www.scubapixel.com

Comment

Anbefaler nettingstrømper av type vinter...  ;D

Seriøst, måtte kjøpe flaskenett på dykkerbutikk. Husker ikke størrelsen, men det var den minste de hadde.

Funker fremdeles bra. Ser ut som om jeg må skifte et av båndene snart pga slitasje, men jeg har jo noen meter ekstra liggende!

Comment

Bare bruk nettet til en 7liter. Dette gjorde jeg på min 4l/200.Tre på nettet flytt stramme tråden og skjær av det resterende.Smart tenkt med de Hylle delene som Brakett.

Comment

Arbeider...
              X