Announcement

Collapse
No announcement yet.

aladin pro spørsmål.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• aladin pro spørsmål.

Hei.
    Jeg har vært borte fra dykking en god del år. Men husket at jeg brukte aladin pro dykkecomputer.
    Tenkte å kjøpe en slik en da jeg trodde de var blitt meget billige. vi snakker vel ca 12 år siden.
    Men nå ser jeg at det ligger 2 stk på finn 1700 og 1800 kr.
    Funnet noen til 600 kr som var solgt. dessverre.

Og om en skal ut med nesten 2000 kr, så frister det jo litt mer med Mares Nemo Wide.
    Er det noen som har noen råd om hvilke computere som er et godt kjøp?

Sv: aladin pro spørsmål.

God computer, men koster skjorta for å bytte batteri, 600,- +

Jan R
    Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok,
    fagreste livet lever den som vet måtelig mye
    Siempre Viva.

Comment

Hei.
      Takker så mye for svar.

Er Aladin Pro, som er mye eldre enn Aladin tec 2G. såpass mye bedre at de skal ha nesten lik pris på brukt og nytt?

Slik som jeg husker så regnet Pro'en ut hvor lenge jeg kunne dykke, oppstigningsfart og decomp. Og tok høyde for 2 dykk samme dag.
      Dette vil jeg jo tro at de fleste computere gjør i dag.

Comment

Bruktprisen er det selger selv som bestemmer, men om noen kjøper for den prisen er en annen sak
        alle nyproduserte computere regner ut fart/deco/ gjentatte dykk++ (påståes med forbehold da jeg ikke har prøvd alle andre computere)

Jan R
        Siempre Viva.

Comment

Brukt komputer er bra hvis prisen er RETT. Hva er så bra med aladin pro at de koster så mye brukt?

Denne skal ha de fleste funksjoner man "trenger" til vanlig sporsdykking. Til den prisen vurderer jeg å kjøpe en slik bare for å ha en comp i reserve :P Slik jeg ser det, det eneste den mangler er bakgrunnsbelysning. Man på nattdykk har man jo lykt...

Comment

Originally posted by soltman View Post
            Denne det eneste den mangler er bakgrunnsbelysning. Man på nattdykk har man jo lykt...
            Den har bakgrunns belysning, da den er fosforescerende, altså må lades med lykt/lys før dykket, da får den ett grellt rønnt lys.
            vil nesten påstå at "selvlysende" er bedre enn flere av dem som har bakgrunnslys.
            Det samme har en av mine computere, Suunto gekko, ble overasket over hvor godt man så displayet under vann etter det var "Ladet opp"
            Suunto gekko kan forøvrig anbefales som en "god" første Computer

Jan R
            Siempre Viva.

Comment

Arbeider...
            X