Er det noen som har et godt tips til hvilken dykkekniv jeg skal kjøpe og hvor??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dykkerkniv
Collapse
X
-
Sv: Dykkerkniv
Hvor: er bare å gå til den lokale dykkesjappa.
Hvilken type: Det tipset jeg fikk da jeg skulle kjøpe meg en ny kniv etter å ha mistet min første, lille kniv, var å kjøpe en kniv som var litt stor. Når du først trenger den så er det greit å ha en som takler det meste. En liten kniv kan gjøre jobben med å feks å komme seg løs fra noe unødvendig vanskelig arbeidskrevende. Jeg syntes det var et godt tips..Tipset kom fra svigers som har dykket i 30 år og er instruktør.
-
Er ikke det beste å kjøpe en billig kniv som kan byttes ofte. Kniver vil stort sett ruste. Da er det vel greit med en billig en...
Som f.eks denne: http://www.qxl.no/pris/sport-fritid/...v/an614864298/
PADI IDC Staff Instructor hos http://wedivepattaya.com/
Comment
-
Originally posted by Pattaya View PostEr ikke det beste å kjøpe en billig kniv som kan byttes ofte. Kniver vil stort sett ruste. Da er det vel greit med en billig en...
Comment
-
Stål når det finnes Titan?
Kjøpte min brukt på Nemo for 200,-
Tenk på at det er kniven din som skal redde deg den dagen du setter deg fast i et garn eller noe tauverk. Den må være skarp nok til å kutte igjennom. Og gjerne også ha en seragert egg.
Mvh
Bernt
Comment
-
Mannen min har en kniv i titan, som jeg mener er fra Nemo. Den er dritsløv, og går ikke an å slipe skarp igjen, selv på en skikkelig gammaldags slipestein..
Noen som vet hvor man kan få kjøpt en kniv som er ordentlig lang og stor? Så man kan ta en breiflabb med litt størrelse, f.eks. uten å seigpine den med en kort kniv?
Comment
-
Sjøl har jeg denne:
http://www.scubastore.com/scuba-divi...pro-k-6/3422/p
Den er iallefall stor nok, har fin balanse og funker fint til å spidde bunnfisk.
Problemet er at den nesten er litt for skarp da fisk kan vri seg løs etter å ha blitt spidda, men det beror kanskje mer på manglende teknikk fra min side enn noe annet :What is asserted without evidence can be refuted without evidence...
Comment
-
Originally posted by Bernie View PostStål når det finnes Titan?
Kjøpte min brukt på Nemo for 200,-
Tenk på at det er kniven din som skal redde deg den dagen du setter deg fast i et garn eller noe tauverk. Den må være skarp nok til å kutte igjennom. Og gjerne også ha en seragert egg.
Mvh
Bernt
Skyller man kniven skikkelig etter hvert dykk, holder man den rustfri lenge! Demonter den gjerne, og skyll også selve knivbladfestet, så slipper man i alle fall rust!
Med min holdning til skylling, så har det resultert i rustet kniv... ;DLivet er skjønt, bare man er karaktersvak nok til å nyte det...
Comment
-
Jeg slipte min titankniv på en slipeskive med 120 sandpapir. Den ble skarp og fin den. Ikke noe problem. Holdt seg skarp også. Burde nok ha brukt litt finere papir, men hadde ikke noe å bytte med.
Serragert egg er sånn "brødkniv-egg". Denne er mer effektiv til å kutt tau men enn vanlig rett egg.
Mvh
Bernt
Comment
Comment