Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passform på skalldrakt?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Passform på skalldrakt?

Godtfolk!

Av forskjellige grunner impulskjøpte jeg en kliss ny skalldrakt i går, en Ursuit Heavy Light Rescue.
    Etter nærmere undersøkelse (prøving) ser jeg at passformen er litt posete ift min slanke, mildt atletiske kropp. Drakten er XL, noe som passer bra til min høyde på 188. Skoene er XXL , men det er litt mye stoff i drakten synes jeg. Spesielt lårene er posete, men også overkropp/midje.
    Har dykkeforbud i etpar uker pga senebetennelse, så jeg får ikke prøvet den i vannet på en stund. Har heller ikke klippet halstetning. I mellomtiden lurer jeg på om det vil ha noen praktisk betydning.

Noen som har erfaring med posete skalldrakter her inne? Hvorfor er det evnt plagsomt over tid?

Har også vurdert å kvitte meg med den igjen, og heller gå for en målsydd Seaskin feks. (pris er et issue) Lurt eller dumt?

Sv: Passform på skalldrakt?

Tenker du vil bli fornøyd med drakta, jeg... Etter lange, grunne dykk til vinteren
    i kaldt vann! Da er det greit å kunne dra på litt ekstra under drakta uten at du
    blir stiv som en pinne.
    Bedre med ei drakt som er litt romslig enn det motsatte.

Comment

Jeg har 2 Ursuit Heavy Light Cordura drakter i størrelse XL (sko størrelse 44). Er ca samme lengde, veier ca 85 kg. Har ganske greit med plass i draketen. Jeg vil si at det er mye bedre å ha en drakt om du har litt å gå på i enn en skalldrakt som blir litt i knappeste laget. Veldig plagsomt med en drakt som du ikke får beveget leddene 100%. Tror du blir fornøyd med drakten hvis du prøver den og gir den noen dykk. Kjekt å ha plass til en tykkere vams hvis du skal dykke lenge om vinteren. Har en kamerat som har en i størrelse XL, og en drakt i størrelse XXL. Den største brukes om vinteren til lange deco dykk...

Comment

Takk for svar begge to! Synes fortsatt den ser posete ut, men er roligere nå

Får klippe den opp og prøve så fort jeg får lov. (Er det mulig å etter-tilpasse størrelsen hos produsenten mon tro? )

Comment

Arbeider...
        X