Announcement

Collapse
No announcement yet.

Redning for glidelås?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Redning for glidelås?

Hei,

nå har det skjedd. Min Bare ATR HD skalldrakt har begynt å lekke i glidelåsen, og jeg forstår ikke hvorfor. Drakten har frotzip og den lekker ca. 10 cm langs glidelåsen midt på magen. Ifølge mitt øye ser den fin ut. Den er ikke brukket, misbrukt eller har skader i gummien rundt eller langs tetningen på glidelåsen. Så, da må det vel være ved tennene den lekker?

Er det noen som har noen triks for å lette denne typen lekkasje? Planen er uansett å få tak i ny glidelås, men det er visst en litt ukurrant lengde, så det ville ta litt tid.

- Bjarte

Sv: Redning for glidelås?

Ville først prøvd å gi låsen en skikkelig vask/rens med tannbørste, særlig innvendig der den lekker. Brenn av alle tråder langs kanten med lighter og smør den med voks. Kan hende det hjelper.

Comment

For å finne lekkasjen:
      Tett armmansjettene og halsmansjetten (bruk f.eks 1/2 liter flasker og en liten bøtte), dra igjen glidelåsen, fyll drakten med luft, og spray med litt såpevann (en dråpe zalo i en sprayflaske med vann) der du tror lekkasjen er, og du vil se at det bobler...

Så kan du jo selv vurdere om dette kan være en reklamasjon eller normal slitasje.
      Dykkidykk Dykkens

Comment

For å finne lekkasjen:
        Tett armmansjettene og halsmansjetten (bruk f.eks 1/2 liter flasker og en liten bøtte), dra igjen glidelåsen, fyll drakten med luft, og spray med litt såpevann (en dråpe zalo i en sprayflaske med vann) der du tror lekkasjen er, og du vil se at det bobler...

Så kan du jo selv vurdere om dette kan være en reklamasjon eller normal slitasje.
        Er nok den enden her du må starte i

Comment

Bobler det på "toppen"av glidelåsen, får du den tett! Bobler det inni tennene, kan du få den tett. Bobler det under tennene kan du belage deg på å bytte. De fleste glidelåser trenger bare litt omsorg og kjærlighet :
          Som nevnt over her, brenn tråder, smør den inn, men gå også over låsen under tennene. Finner du en løs eller revet overflate har du et hull.

Comment

Jeg har gitt drakten en omgang kjærlighet i kveld med tannbørste bivoks og hårføner. I morgen tenker jeg å trykkteste den og å bade litt med den.

Takk for tips!

- Bjarte

Comment

Arbeider...
            X