Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hawaislynge-spiss

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Hawaislynge-spiss

Hei!

Jeg er en ivrig fridykker, og har nettop fått en gammel hawaislynge av min fetter, som har dykkerlappen. Det mangler desverre spiss, og det har en litt ugunstig diameter på festet, som er 5mm. Det eneste jeg finner er 7mm Vet noen om et sted jeg kan få tak i en spiss? Nettbutikk er å foretrekke, men jeg bor i Akershus med muligheter til å dra inn til Oslo om nødvendig om noen vet om noen fysiske butikker i området.

Også, jeg skal Nordover(Harstad) på Onsdag, så jeg rekker ikke skaffe en spiss innen det, men jeg vil jo gjerne dykke litt når jeg først er der oppe. Har noen et godt forslag til noen jeg kan bruke enn så lenge? I nødsfall, vil en kniv festet foran funke? Jeg skal bare fange rødspette, så jeg trenger vel egentlig ingen mothake, jeg kan bare støtte spissen mot bunnen til jeg får tak i flyndra.

Ffojt

Sv: Hawaislynge-spiss

Til flyntre kan du jo bruke en spiss pinne, om du vil...
    Du kjenner ingen som jobber med metall, da? Å sveise et annet gjengefeste på en kjøpt gaffel burde gå for noen med litt erfaring. Ellers er det ikke en veldig komplisert konstruksjon å lage, heller...
    Enda en løsning kan være å bestille en "adapter" fra 5mm til 7mm (husk å få med stigningsgrad).
    Blindern Akademiske UndervannsSelskap
    Oslo FridykkerKlubb

Comment

Jeg har en onkel som er blikkenslager, kan jo høre med han... Tenkte du at jeg skulle bruke hawaislynga med en spiss pinne som spiss, eller en pinne istedenfor? Jeg har ikke så veldig lyst til å degradere til pinne

Comment

Etter å ha sjekket veldig mange butikker har jeg jo sett at 6mm og 7mm er de vanligste typene, så jeg har kontrollmålt 16-17 gaanger og tror kanskje den er 6mm, selvom den ser veldig ut som 5mm , men jeg bor bare 10 minutter unna Divestore(www.divestore.no), og der har de 6mm spisser, så jeg kan ta med slynga bort dit i morgen og spørre om jeg kan prøve den på.

Comment

Yey! Divestore var utsolgt for alt av spisser, og endret på åpningstidene sine så den fysiske butikken ikke åpner før jeg drar. Jeg lurer litt på å bestille en 6mm spiss, da den ikke er så dyr at det gjør stort om den ikke passer. Kan noen anbefale en netbutikk jeg kan få tak i en spiss? Jeg sjekket Nitrox, men de hadde en så latterlig dyr fraktkostnad at det gidder jeg ikke. Divestore er utsolgt og det er de nettbutikkene jeg har funnet med den spissen jeg vil ha
          Jeg lurer fortsatt litt på det å feste en kniv foran på slynga som spiss, jeg begynner å bli litt desperat...

Comment

Kniv fungerer veldig greit på flyndre og du trenger ikke noen slynge å montere den på. Du har mer kontroll på kniven uten noe slags forlengelsesredskap. Vær rask og bestemt så stikker den ikke av.

Ellers kan du jo kjøpe en større trearmet pilkdregg, bøye ned spissene, og montere den på slynga.

Comment

Pilkedregg var ikke så dumt, kniv tviler jeg litt på, da jeg ikke akkurat er en delfin enda, heller en skadeskutt gaselle(i vann), men jeg kommer meg fortsatt litt nedover da, men å stikke ihjel en flyndre kan nok bli vrient. Jeg skal kjøre oppover med familien, så vi skal stoppe i Trondheim. Da har jeg litt tid til å løpe rundt å skaffe utstyr. Finnes det noen anstenidge dykkebutikker i Trondheim? Google bare spør om jeg er sikker på at jeg ikke mener dyrebutikk...

Aha! Da har min far kommet opp med en link ut av ingenting: http://www.dsport.no/?article=31
              De spissene ser jo perfekte ut, de er bllige og butikken holder til i Trondheim! Dette ser jo fantastisk ut. Noen erfaringer med butikken?

Comment

Arbeider...
              X