Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ca. pris på billig dykkersett.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

Sv: Ca. pris på billig dykkersett.

Originally posted by martsord View Post
    Tusen takk for svar folkens setter pris på hjelp

Men en ting jeg også lurer på er hvor stor er sjangsen for at jeg får klaustrofobi eller problemer med trykk ved dykking? :P jeg er sinnsykt gira og håper ikke jeg møter den veggen :P

Jeg er en person som elsker vannet og i basseng og sjø når jeg bader er jeg mer over enn under vann... er da mulighetene for at den klaustrofobigreia skal være noe problem for meg? :P

Vi får alle en uggen følelse iblandt.
    Vi sier til alle våre elever at de kommer til å oppleve "dårlige" dykk under kurset. De vil oppleve at ingenting fungerer og at alt er bare jæ****ig. Ved god debriefing og mental gjennomgang av dykket i ettertid vil det i de aller fleste (95%) av tilfellene, ha et flott dykk etterpå/senere. Vi (instruktørene) har noen knep som gjør et det ordner seg for de aller fleste. Unntakene finnest og er da som regel medisinsk (utligningsproblem)
    Han slipper å ro som lar seg drive med strømmen.

Comment

åja kjekt å høre fra en som faktisk gjennomgår dette ofte med nye dykkere stadig vekk

Hvilke problemer er de som kommer opp som du kanskje tror det er mulig å forberede seg på?
      Eller må det bare tas som det kommer, alt sammen? :P

Comment

Originally posted by martsord View Post
        åja kjekt å høre fra en som faktisk gjennomgår dette ofte med nye dykkere stadig vekk

Hvilke problemer er de som kommer opp som du kanskje tror det er mulig å forberede seg på?
        Eller må det bare tas som det kommer, alt sammen? :P
        Utligningsproblemer er vanligest, men ettersom du tydeligvis har endel "vanntid" går nok dette bra. Har du i tillegg fridykket noe kjenner du godt til prinsippene. Det mest skremmende er masketømmingen, der er det viktig å holde fokuset på hva du skal gjøre og om ting går galt, la istruktøren styre turen opp.
        På generelt grunnlag er mitt råd å stole på instruktøren. Vi sliter oftest med folk som har bestemt seg for hvordan ting skal gjøres...
        Han slipper å ro som lar seg drive med strømmen.

Comment

ok jeg har prøvd litt av og til når jeg dykker til 4 m i svømmehallen og slikt med trykkutligning, noe som har vært meget vellykket men jeg får bare vente og se

Comment

Arbeider...
          X