Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suunto Vyper

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Suunto Vyper

Har fått en feilmelding i computeren...

Den ser normal ut før dykk, men med det samme jeg hopper i havet så klarer den ikke å registrere dybden. Det kommer opp en feilmelding opp i displayet: AC står det..

Har visst vært flere tilfeller hvor sensoren til dybdemåleren har streiket, i følge et dykkesenter jeg har pratet med...

Noen som har erfaring??

Hanne :-\\

Sv: Suunto Vyper

Har du sjekket batteriet?

Comment

Kan det være at den starter når du får vann på de tre knappene, men registrerer ikke trykkøkning p.g.a at draktet tetter for dybdesensoren på undersiden?.
      Ser bare at når jeg legger min vyper i handvasken for skylling står det ac på displayet, men går ikke i dykkermodus / registrere dybde.

Martin

Comment

Originally posted by Martin B H View Post
        Kan det være at den starter når du får vann på de tre knappene, men registrerer ikke trykkøkning p.g.a at draktet tetter for dybdesensoren på undersiden?.
        Ser bare at når jeg legger min vyper i handvasken for skylling står det ac på displayet, men går ikke i dykkermodus / registrere dybde.

Martin
        Mener å ha lest en plass at Vyper må ned til ca 2 m før den begynner registreringen...
        PADI IDC Staff Instructor hos http://wedivepattaya.com/

Comment

Kan være at den ikke logger dybden før man er under 2 meter, men man kan lese dybden fra 0.5 meter når det dykker.

Uansett: Se at drakten ikke tetter på undersiden.

M

Comment

Har ikke Vyper, men har Vytec.
            Den starter alti med et lydsignal å viser AC på displyet. Tror det er endel av oppstartsprosedyren når den blir aktivert av vann. ha ikke lagt merke til den når jeg har startet den før jeg hopper uti.

Comment

Arbeider...
            X