Announcement

Collapse
No announcement yet.

Service på utstyr

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Service på utstyr

Nærmer meg nå 50 dykk med mitt nye utstyr og jeg synes å huske at jeg ble anbefalt service etter 50 dykk, dermed har jeg et par spørsmål...

Hva slags rutiner / regler har dere for service av utstyr?

Er servicen av utstyr gratis hos dem du kjøpte det hos eller må jeg regne med at de tar seg ekstra betalt for dette?

Noen som gjør "service" på utstyr selv (ja, sikkert)?

Re:Service på utstyr

Hvem sa att du må ha service på utstyret ditt etter 50 dykk, Helt sikkert han som tar 500 kr for å gjøre jobben ! . Jeg har Apeks ventiler og har ikke tenkt å ta noen servicer før 2010.

Comment

Originally posted by Raymond O.
      Hvem sa att du må ha service på utstyret ditt etter 50 dykk, Helt sikkert han som tar 500 kr for å gjøre jobben ! . Jeg har Apeks ventiler og har ikke tenkt å ta noen servicer før 2010.
      Nåja, vel er apeksventilene bra, men prøver du å vente til 2010 og dykker endel vil du angre før den tid

50 dykk??? Hvis du skyller utstyret bra holder d i lange baner med service 1 gang i året på ventilsettet, nesten uansett hvor mye du dykker(<300 dykk).

Du kan ta et (Padi) utstyrskurs og bli loppa for ca 1500 kr eller spandere en øl på en som har vært i game en tid og han vil lære dæ de samme triksa.

Forebyggende vedlikehold er ganske lett, og utstyret vil vare lenger å være meir problemfritt.
      Større ting bør du overlate til de "profesjonelle".
      Fart er ikke farlig, bråstoppen derimot!!!

Comment

Hva er det som kan gå galt på ett førstetrinn ?

Comment

Flere triks å hente på halvliter varianten. Du lærer ingenting om ventil service på et sånt utstyrskurs.
          Nei, men jeg vil heller ikke lære en fersk OWD om ventilservice før han har fått mer erfaring og har noe bruk for slik kunnskap(og har vett til å bruke den riktig).
          Fart er ikke farlig, bråstoppen derimot!!!

Comment

Jeg er en forholdvis fersk dykker og jeg har tenkt å følge de anbefalinger jeg har fått da jeg tok lappen, ventilsettet hvert år, flaske hvert andre år, ny flaske etter 3 år, alt dette uansett hvor mange dykk det blir i løpet av perioden.
            Dive safe.

Comment

Han sa det litt uklart, men han mente vel at en ny flaske skal førstegangs trykkprøves etter 3 år...

- Alle bør kunne å skru på sine egne ventiler - skaper innsikt, trygghet og forståelse - du vet aldri hvem som mekker ventil på et serviceverksted.

/Jabb

Comment

du vet aldri hvem som mekker ventil på et serviceverksted.

/Jabb

Det skal være sikkert.

Comment

Arbeider...
                X