Announcement

Collapse
No announcement yet.

northland tørrdrakt som lekker

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• northland tørrdrakt som lekker

Har en nesten ny nothland drakt som lekker inn ved ventilen på magen..
    Noen måte å tette dette på?

SV: northland tørrdrakt som lekker

Ventilen må etterstrammes flere ganger i 'innkjøringsfasen' pga komprimering av neoprenet under dykking .
    Min hjemmeside - Flickr
    Alta Dykkerklubb

Comment

ja vel ja... så er bare å skru til en etter hvert dykk så blir det bra etterhvert,, skruer på lokket på innsiden da eller?

Comment

Originally posted by kennyboss View Post
        ja vel ja... så er bare å skru til en etter hvert dykk så blir det bra etterhvert,, skruer på lokket på innsiden da eller?
        Ja, det kan jo være en ide å gjøre det både før og etter. Tror ikke jeg måtte gjøre det så alt for mange ganger før det var helt tett på min drakt.

Comment

har samme problem, har hørt at det kan lønne seg å skru av ventilen, og så legge litt vaselin rundt der det "presses" sammen. og så teite sammen litt før og etter hvert dykk..

Da jeg kjøpte min drakt var den tett som bare det, så ble den hengende i nesten 2 mnd uten at jeg dykket. så da jeg neste gang skulle dykke fikk jeg meg en veldig ubehagelig og kald opplevelse. løste det med å bare skru den litt sammen hver gang jeg skal dykke

har ikke somla meg til å prøve den vaselin ideen, men det er jo en mulighet iallefall..
          - Jørgen Hammer

Comment

Dykket i går igjen, å skrudde til ventilen det jeg kunne før dykket,,, men når jeg kommer ned på ca 15 meter kjenner jeg deg begynner å "piple" inn vann igjen.. Eneste utvei er altså da å skru opp hele ventilen å smøre? ??? Utrolig ergelig altså :-[

hillsen kenny

Comment

Originally posted by kennyboss View Post
              Dykket i går igjen, å skrudde til ventilen det jeg kunne før dykket,,, men når jeg kommer ned på ca 15 meter kjenner jeg deg begynner å "piple" inn vann igjen.. Eneste utvei er altså da å skru opp hele ventilen å smøre? ??? Utrolig ergelig altså :-[

hillsen kenny
              Hadde ikke villet "grise" det til med vaselin e.l. Lo og skit fester seg til vaselin! Har 110 dykk på min Nortlander, og jeg har gjort det til vane i det jeg tar på meg drakten, å etterstramme ventilene på drakten. Har ikke det samme problemet som du opplever. 1-2 ganger i året, demonterer jeg ventilene og legger de i zalovann i en halvtime. Skylles i vann, og skrues på plass igjen. MÅ etterstrammes flere gangen, men som sagt har jeg det som en vane å gjøre dette til hvert dykk.
              LYKKE TIL, o og SKRU til det du orker!! ;D
              Steine

Comment

Arbeider...
              X