Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av vest..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Valg av vest..

Da har jeg omsider kommet ned til 3 potensielle fra www.scubastore.com

1.

2.

3.

Værsåsnillhjelpmeg!

Har vel egentlig mest lyst på en av Mares vestene... prisene er nok ganske like....

Hva ville dere valgt ?

Re:Valg av vest..

Hva er så grunnen til at du har mest lyst på Mares-vest? Kan du argumentere godt på dette spørsmålet, ser jeg ingen grunn til at du skal velge noe annet. Hvis det derimot argumenteres med at Mares er et kult merke, ville jeg kanskje revurdert mine emosjonelle relasjoner med tanke på brand loyalty ovenfor Mares. Det finnes nemlig mange gode merker der ute!

Har ikke vært borti noen av de vestene du har listet opp, så jeg skal ikke uttale meg favoriserende i noen retning. Du blir sikkert fornøyd uansett. Har selv erfaring med at kognitiv dissonans blir enklere dersom man velger den dyreste modellen. Kognitiv dissonans er prosessen man gjennomgår med forsvar av det kjøpet man har gjort, etter at handelen er gjennomført. Gjør seg ofte gjeldende i leting etter tester som snakker favoriserende i retning av det produkt man har kjøpt.
    There's too much blod in my nitrogene-system!

Comment

Enig med FUE. Denne her "kognitiv dissonans" blir også mye enklere.....

Gandi

Comment

Hva med seaquest?? Pro qd vesten er en kjempevest vil annbefale at du prøver en før du velger noe annet...
        Proud member of ÆGIR DK
        CMAS *** Scuba
        CMAS * Scuba Intstruktør
        CMAS *** Snorkel
        CMAS ** Fridykkerinstruktør

Comment

Originally posted by Henke
          Hva er så grunnen til at du har mest lyst på Mares-vest? Kan du argumentere godt på dette spørsmålet, ser jeg ingen grunn til at du skal velge noe annet. Hvis det derimot argumenteres med at Mares er et kult merke, ville jeg kanskje revurdert mine emosjonelle relasjoner med tanke på brand loyalty ovenfor Mares. Det finnes nemlig mange gode merker der ute!
          Grunnen til at jeg har lyst på mares vest, er vel fordi de ser gode og solide ut, det jeg har lest om dem er positivt..
          Den ryggplata vet jeg ikke helt med.. men de jeg har snakket med som har brukt samme type HUB sier den er god å dykke med... Det jeg er litt skeptisk på til disse 2 mares vestene er at vestinflator saken sitter fast på vesten.... hvordan det er med slitasje? evt. lekk i dette..?

Tingen er den at jeg drar på 1.5ukers tur til hitra og frøya om 2uker...og vil gjerne ha vesten klar til da... ;D

Kragset : Har ikke sett den vesten nei... har du ikke en hyperlink til bilde/info ?

Tenkte jeg skulle dra ned til dykkersport a/s etter jobb idag og høre hva de har og anbefale... Har sett på en Mares HUB der...ganske lik de 2 det er bilde av her... Ser veldig bra ut...og sitter godt på kroppen...

Hvilken størelse bør jeg bestille/kjøpe ? .... L?
          jeg er ca.185høy og ca80kg ... bruker BEAR Trilian (tror jeg den heter) drakt...

Comment

Har prøvd Mares diamante airtrim modellen og ville ihvertfall ikke valgt den modellen.
            Inflatorslangen til vesten ligger nedpakket i høyre lomme. Hvis du i en nødsituasjon må blåse opp vesten oralt blir det tungvint å først åpne lommen og deretter ta ut slangen, i forhold til en vanlig inflatorslange.
            Munnstykket på slangen er også for lite slik at det blir vanskelig å blåse inn luft.
            Ser ut til at begge Mares vestene du lister opp har denne løsningen.
            Airtrim systemet fungerte greit.

Ville heller valgt annen vest som f.eks seaquest Pro qd som Kragset nevner. Denne tror jeg fåes kjøpt hos bl.a Poseidonservice for litt over 4000.

Comment

*hint hint*
              Dra på Poseidon Service, billigere og bedre service....
              Holy shit! A new day! It's a miracle!

-DIR orientert-

CMAS**og EANx + Fridykker instruktør!

Comment

Originally posted by cmas_dykker
                *hint hint*
                Hvor er det?... fins det en webshop ?

Comment

Originally posted by stian
                  Originally posted by cmas_dykker
                  *hint hint*
                  Hvor er det?... fins det en webshop ?
                  http://www.poseidon-service.no

Bra butikk!

-ØL
                  DIR-orientert dykker fra Akerselvas utløp
                  Start @ MMPB

Comment

Her er linken! Ingen nettbutikk, men en oversikt over hva de har, og en prisliste ligger der!

http://www.poseidon-service.no/

Comment

Ventet litt lenge før jeg postet det der, men en god ting kan vel ikke nevnes for ofte! ;D

Comment

Seaquest BC pro qd...... hmm...ser på den nå.....
                        Ser ut som den er god og ha på iallefall.... så dere anbefaler denne over mares ?

Dere som har prøvd den...hva er bra og evt. dårlig ?

Comment

Har dykket med pro qd godt over 50 dykk, har aldrig hatt noe problem med den. har mistet en blylomme en gang på grunn av slurv. utenom det er dette en kjempevest.

tar du kontakt privat kan jeg videreformidle deg til noen som selger denne vesten brukt i på 1-2 kurs.
                          Proud member of ÆGIR DK
                          CMAS *** Scuba
                          CMAS * Scuba Intstruktør
                          CMAS *** Snorkel
                          CMAS ** Fridykkerinstruktør

Comment

Aner ikke hva vestene du ser på koster, men på www.dktechgear.dk får du komplett vinge/bakplate/harness/singeltankadapter for 3950,- danske kroner......

Dette er ustyr du ALDRI trenger å bytte. OK, med unntak av vinga, hvis du vil dykke med dobbelsett.

Gandi

Comment

Originally posted by Fjords Uw Explorers
                              Originally posted by stian
                              Seaquest BC pro qd...... hmm...ser på den nå.....
                              Ser ut som den er god og ha på iallefall.... så dere anbefaler denne over mares ?

Dere som har prøvd den...hva er bra og evt. dårlig ?
                              Se på Utstyr til salg sidene.
                              Finner du gjengangere der styrer du unna.
                              FUE
                              hvis jeg tolker deg rett ref. du til denne spesifikke vest.
                              da vil jeg si at det du skriver er ganske frekt, way off...
                              jeg solgte en slik vest som mellom ledd for en som sluttet å dykke og kjøper er meget fornøyd sin nyanskaffelse,
                              der er mange grunner for salg av utstyr,

Ps det har vel også med produksjons/salgs mengde. slik at noen produkter finner du flere av en andre.

slik at sånn jeg tolker innlegget ditt tar vi den med til bil verden.
                              så det du egentlig sier er følgene.
                              styr unna Mersedes, Volvo, Toyota etc . kjøp Lada, seat,daewoo og alfa romeo etc.

PS disse bilene ble kategorisk plasert etter mengder biler for salg i en avis. og etter Fue`s filosofi
                              personligt kjenner jeg ikke noen av disse bilene bortsett fra volvo

hilsen JP
                              www.dykkepedia.com

www.fiskipedia.no

Comment

Arbeider...
                              X