Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utstyr

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• 0

0
    Medlem av Færder & Larvik dykkerklubb
    www.ferderdykk.no
    www.dykkevenner.piczo.com - Benyttes av alle som vil dykke eller som trenger noen å dykke med i Vestfold
    http://www.tauchprojekt.de - Sven Gust sin hjemmeside

SV: Suunto computer

Har selv en Vyper, og er kjempefornøyd. Er kanskje litt sløv med å skrive logg, og er digg at du bare kan koble den til PC'en og alt overføres dit, du må bare skrive på hvor og med hvem.

Comment

Originally posted by Drumworks View Post
      Har selv en Vyper, og er kjempefornøyd. Er kanskje litt sløv med å skrive logg, og er digg at du bare kan koble den til PC'en og alt overføres dit, du må bare skrive på hvor og med hvem.
      ER det lett å trykke seg rundt på computeren..?? det er nemlig denne jeg lukter litt ekstra på.
      www.ferderdykk.no
      www.dykkevenner.piczo.com - Benyttes av alle som vil dykke eller som trenger noen å dykke med i Vestfold

Comment

Er veldig lett å manøvrere seg rundt i menyene, også med hansker på under vann. Er veldig fornøyd.

Comment

Er veldig lett å manøvrere seg rundt i menyene, også med hansker på under vann. Er veldig fornøyd.
          er det lys i den som man kan slå av å på ved trykk knapp??

Kan du gi meg litt info hvofor den er bra..??
          www.ferderdykk.no

Comment

Jeg har selv en Stinger, som jeg har hatt i to år, og er brukbart fornøyd. Fikk en antydning til dugg inne i computeren og fikk sendt den på service. De fant ingen skade, og den fungerer fint. Fikk gratis batteriskifte når de først hadde den åpen

Har en gang opplevd at den viste 3 meter feil på dybde, men jeg mener i etterpåklokskap at jeg kanskje ikke var veldig flink å skylle etter mange dykk i ramsalt hav.

Jeg bruker den som klokke hver dag, og synes det er topp. Mange sverger til større computere, men jeg finner min lettlest og grei. Utrolig greit å kunne sjekke loggen når noen diskuterer badetemperaturer i lunsjen.

(Ekstratips: Mosquito er tillnærmet samme computer som Stinger dersom man ikke er forfengelig, og vil ha stål eller titan. Noen flere innstillinger på Stinger.)
            http://www.flickr.com/photos/haraldr...7600000795849/

Comment

SV: Suunto computer, hjelp meg dere som vet

Bruker en Vytec DS med trådløs sender. Den har nå overtatt som hovedcomputer fra min gamle Mares M1 RGBM computer. Funksjonsmessig er den jo helt overlegen, ikke minst pga senderen som gir meg en liten ekstra sikkerhet i form av at jeg har senderen på høyre post og manometeret på venstre post på dobbelt flaskesett. I tillegg til dypstopp, mulighet for gassbytte osv. Eneste jeg savner fra Mares'en, og det mener jeg er en nærmest hårreisende svakhet på alle Suunto'ene (som jeg har vært borti i hvert fall), er at du ikke har mulighet for å kjøre konstant bakgrunnslys på dem. På min er det max 30 sekunder. På den nye Vyper2'en er det 60 sekunder, men på Mares'en min kan jeg sette på lyset under et nattdykk og vite at det står på hele tiden. Forresten er skjermen på Vyper2 litt tøffere (punktgrafikk i stedet for streker/faste elementer). Vyper2 har kompass, men mangler luftintegrasjon og har kun støtte for én decogass. Vytec DS mangler komplass, men har luftintegrasjon (tilbehør) og støtte for 2 decogasser.

Generelt er Suunto veldig grei på pc-software, og du får 3. parts software for mac som funker greit også.

Formoder at årsaken til lys-"problemet" er at Mares'en er tilrettelagt for at det er superenkelt og billig å bytte batteri i den, men jeg mener nå likevel at jeg burde få lov til å velge om jeg ønsker å sløse vekk strøm på å ha lys på hele tiden... Mulig det bare er meg...

- h
              -- Hallvard | Northsea Explorers

Comment

Originally posted by vodrup View Post
                er det lys i den som man kan slå av å på ved trykk knapp??

Kan du gi meg litt info hvofor den er bra..??
                Vyperen har lys, aktiviseres ved å trykke på én knapp (den til høyre - går fint å aktivisere med tjukke hansker) en kan forhåndsinstille hvor lenge det skal lyse i "set" menyen, tror i farten alternativene er 5, 10 og 20 sek, mer lys brenner selvsagt mer batteri, ellers ikke vanskelig å lese av displayet om man lyser på med lykt.

Har selv Vyper og er godt fornøyd, men har ikke dykket med andre comp. så egentlig ikke noe sammenligningsgrunnlag. Synes dog at Vyperen er relativt enkel å betjene, med nær intuitive menyssytemer som ikke krever at en har med manualen for å forstå.

mvh Nico

Comment

Arbeider...
                X