Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viking X-treme (nok en gang)!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Viking X-treme (nok en gang)!

Jeg har svært lyst på en Viking X-treme. Etter at jeg kjøpte en godt brukt stiv neopren drakt nylig fikk jeg enda mere lyst på en Viking.

Har søkt på viking x-treme og tolket det dithen at de fleste er godt fornøyd med sin. Noe jeg lurer på:

Hvor solid er de? Blir det rifter og hull for ingenting?

Er dem bra som frontzip, blir ikke ubehagelig stiv foran?

For de som kan sammenligne med andre skall-drakter, er de mykere mere bevegelige enn andre?

Noen som har tips til en rimelig butikk som selger dem?

Jeg er 182cm 87kg 46sko, snodig fasong. Litt smal over brystet med ganske brede skuldre. Bør jeg ha str. 04 eller W03.

Håper noen som har skaffet seg lengre erfaring med denne kan dele disse med meg.

SV: Viking X-treme (nok en gang)!

Originally posted by Onematepoetikon View Post

Hvor solid er de? Blir det rifter og hull for ingenting?

Er dem bra som frontzip, blir ikke ubehagelig stiv foran?

Noen som har tips til en rimelig butikk som selger dem?

Jeg er 182cm 87kg 46sko, snodig fasong. Litt smal over brystet med ganske brede skuldre. Bør jeg ha str. 04 eller W03.
    Hei,
    Kan svare på noe her =)
    Dykker med en slik drakt med frontzip,har ikke erfaring med andre type skall drakter,men det teller vel litt.
    Synes drakten er solid, den får røff behandling hos meg, dykker endel vrak å har mye rust på drakten, synes det er merkeligt at den ikke har blitt skadet! har nå ca 70 dykk med den og er kjempefornøyd!
    Bevegeligheten er topp og frontzippen er jeg ikke annet enn fornøyd med(ikke at det er et must for meg ,men kjekt)

Jeg er 189 og litt over 90( nesten 100 ) =P og bruker 45 i sko og har en 04 drakt, denne er litt for wide for min brystkasse,men ikke noe som jeg ser på som et problem, kunne gått ha vært litt høyere også i den 04 drakten, så tror 04 blir litt mye for kroppen din.

Kjøpte min hos Divestore i pakke, koster i underkant av 7høvdinger for den hos dem.

Var ikke mye dette,men dog noe :P
    We don't see things as they are, we see things as we are

Comment

Er ikke like imponert over soliditeten på draktmaterialet. Har fått flere småhull uten spesiell røff behandling, Dette kan skyldes barnesykdommer ved en av de tidligste modellene, for Viking har visst forbedret stoffet sitt på X-treme. Synes drakten er lett og behagelig, mindre stiv enn nylondraktene, den har solide boots som passer utmerket til Turtle-fins, og har god plass til en tjukk vintervams. Jeg er 195cm høy, 100kg, forholdsvis smal, har skostørrelse 45, og glir glatt inn i str 04. Kunne godt vært enda litt større, og likevel fått plass, så jeg tror du kan klare deg med en treer. Problemet ditt vil sannsynligvis ligge i skostørrelsen. Dersom du har anledning, vil jeg anbefale at du prøver en før du kjøper.
      Du må skrive minst to linjer
      for å skrive mellom dem

Comment

Takk. Kjempefint med tibakemeldinger!

Jeg bor laaangt unna dykkersenter/butikk som jeg kan prøve drakt i, så det blir et lite sjangsespill.
        Tror jeg kommer til å gå for en str. 03 med påmonterte større støvler.

Dere som bruker 45 i sko, får dere plass til mye ull-lester på før det blir trangt? Jeg bruker som sagt 46 og det hadde vært kjekt å fått plass til lester uten at det ble trangt.

Comment

Får plass til ett par tjukke ullsokker, men heller ikke mer! Ganske trangt. Ville klart gått for det ekstra nummeret!
          Du må skrive minst to linjer
          for å skrive mellom dem

Comment

Nå vet jeg ikke helt hvor snodig, men størrelse fire bør du vel kunne slå fra deg. Jeg er 2-3 cm lavere enn deg, og 2 kilo tyngre, og jeg er ganske sikker på at jeg har størrelse 2, og litt å gå på i lengden.

Jeg er godt fornøyd med drakten, men uten mulighet for å prøve, behov for spesialbestilling, og spesiell kropp så ville jeg vurdert en formsydd drakt. (Eller pelt meg til nærmeste forhandler for å prøve.) Jeg har ikke prøvd selv, men Otter har drakter som ikke er fryktelig mye dyrere enn Extreme, og som de levere formsydd, med garanti. Passer den ikke så syr de den om. Til og med om du har målt feil. Ulempen er såvidt jeg vet leveringstiden.

Uansett hva du går for:
            Du må i alle fall ikke finne på å bestille uten å være sikker på at du kan returnere den om den ikke passer. Selv om de har limt på andre støvler enn standard. Du har IKKE lyst på en drakt som ikke passer. Da er den stive neoprendrakten like grei.
            http://www.flickr.com/photos/haraldr...7600000795849/

Comment

Originally posted by Finnmarkingen
              Originally posted by Eksilbergenseren View Post
              Nå vet jeg ikke helt hvor snodig, men størrelse fire bør du vel kunne slå fra deg. Jeg er 2-3 cm lavere enn deg, og 2 kilo tyngre, og jeg er ganske sikker på at jeg har størrelse 2, og litt å gå på i lengden.
              Tru ikke du kan ha størrelse 2. Jeg er 171 og bortimot 90 kg, og må ha minimum størrelse 2. Har til og med vurdert 2W.

Svenn
              Jeg er 172 (!) og borti 90 kg og synes den blir litt tight når jeg skal ha på full vinter-outfit under!

Vil tro at en 03 eller 03w skulle være passe!
              Ut på tur, aldri sur!

Comment

Heisann
                Du har nesten samme fasong (ref PÆRE ) som meg
                Jeg provde denne drakta, og trengte en str 3.
                Hverken mer eller mindre.
                Hvis du ikke skal ha på deg en Heeeel.... tjukk vams under. ( prøvde selv en 200g )

Rune

Comment

Dæ va då fan så vrient dæ sku vær!!

Hmmm. Jeg bekymrer meg mest for fotstørrelsen. Str. 04 har 45-46 sko og da er det plass til en 45fot med lester der. Jeg har en 46 fot, mulig 45-46 blir for smått. Men det høres jævlig stort ut med 47-48!!

Ellers burde vel str 03 passe meg.

Ang. Otter. Det jeg har sett rundt om på forumet så er Otter draktene ganske stive, stemmer det?

Det som lokker mest med Viking'en er at den er lett og bevegelig.

Comment

Arbeider...
                  X