Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangeføring på dobbelsett.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Ørjan26
    replied
    SV: Slangeføring på dobbelsett.

Originally posted by Opheim View Post
    Flyttet slangene i går, og snudde førstetrinnene "opp ned" i forhold til det jeg hadde. Slangeføringen ble ikke så "pen", og spesielt inflatorslangen til vingen fikk en litt større knekk enn den hadde, men det fungerte like utmerket. Blir ikke helt enig med meg selv om hvorvidt dette gjorde det enklere å nå kranene eller ikke, men ser ikke vekk fra at de to hovedkranene nå fikk *litt* enklere tilgang, men så ble det desto "trangere" rundt iso'n. Får bruke det sånn en stund og se.

- h
    Det kan vel være en fordel å få tak i kranene på flaska ganske enkelt. Tenker da på å stenge dem når noe skjer. Iso'n er vel mer skjeldent aktuell å stenge med mindre det skjer noe med krana på den ene flaska.
    Har drevet å prøvd litt i det siste, og har funnet ut at høyre post og iso'n når jeg rimelig greit. Venstre post er litt mer køddete, men det kommer seg. Har vel mer eller mindre funnet ut at hvis ikke kroppen VIL strekke seg... så SKAL den strekke seg.

Legg inn en kommentar:

• Opheim
    replied

Flyttet slangene i går, og snudde førstetrinnene "opp ned" i forhold til det jeg hadde. Slangeføringen ble ikke så "pen", og spesielt inflatorslangen til vingen fikk en litt større knekk enn den hadde, men det fungerte like utmerket. Blir ikke helt enig med meg selv om hvorvidt dette gjorde det enklere å nå kranene eller ikke, men ser ikke vekk fra at de to hovedkranene nå fikk *litt* enklere tilgang, men så ble det desto "trangere" rundt iso'n. Får bruke det sånn en stund og se.

- h

Legg inn en kommentar:

• Ørjan26
    replied

Originally posted by saski View Post
    nå er vel den ene ds4 min he he.. fikk du dykka i dag da?
    Stemmer det, Sondre. Takker og bukker.
    Fikk meg et dykk på Sjøstrand i de små mørke timer i går. Var topp det

Legg inn en kommentar:

• saski
    replied

nå er vel den ene ds4 min he he.. fikk du dykka i dag da?

Legg inn en kommentar:

• Ørjan26
    replied

Tja, det så ut som om det ikke skulle mer til enn å bytte til 2 stk DS4. Funker som bare det, og slangene er der de skal være.

Takker så mye for hjelpen folkens :thumb:

Legg inn en kommentar:

• Ørjan26
    replied

Takker for det, Bjørn. I dag sliter jeg litt med tiden. Må jobbe i ettermiddag :-\\
    Etter det skal jeg få på plass slangene på settet mitt.

Men gi meg et lite vink neste gang, så skal jeg nok få til et tur ut sammen med dere

Mvh Ørjan

Legg inn en kommentar:

• bjornhi
    replied

Vi er en liten gjeng som skal ut en tur i morgen ettermiddag/kveld, bare å slenge med om du har lyst.

Bjørn

Legg inn en kommentar:

• Ørjan26
    replied

Fredrik: Tror jeg skal ta meg en tur innom dere i løpet av uka, og kikke litt på utstillingssettet deres. Kan nok få litt inspirasjon der

Legg inn en kommentar:

• Ørjan26
    replied

Hei Arnt. Jeg var innom tråden din og kikket. Det ser bra ut

Legg inn en kommentar:

• Arnt
    replied

Slik ser iallefall mitt ut etter diverse diskusjoner i samme fase som du

Arnt Eirik

Legg inn en kommentar:

• Deeps
    replied

Originally posted by Kristo View Post
    Det går fint a vingen "bak" begge postene.

Har man flaskebåndene helt øverst får man dytte hodet mellom 1.trinnene, og kranene sitter nesten rett bak øra dine
    eni med deg i det oppsette med slanger . bruker samme oppsette selv :P

Legg inn en kommentar:

• Ørjan26
    replied

Det ser ut som om jeg får sette fastnøkkelen i sving igjen. Her er det mange bilder, og mye å prøve ut.

Må innrømme at jeg lurte litt på den der med at kranene blir enklere å nå hvis du setter flaskene lavere... Men jeg har ikke prøvd det, så der skal jeg ikke uttale meg.
    Jeg flyttet dem 1 cm høyere, og syntes det ble bedre.

Legg inn en kommentar:

• Kristo
    Guest replied

Det går fint a vingen "bak" begge postene.

Har man flaskebåndene helt øverst får man dytta hodet "mellom" 1.trinnene, og kranene sitter nesten rett bak øra dine
    Attached Files

Legg inn en kommentar:

• Opheim
    replied

Originally posted by lon View Post
    Mulig bildene lyger litt men kommer ikke 1 trinnene i veien for flaskekranene slik de står?
    Nei, bildene lyger nok litt i så måte, det er ikke noe stort problem. Når jeg får masse tid til overs så hadde jeg tenkt å prøve å snu dem innover i stedet, men det får en del konsekvenser for slangerutingen (siden HP-uttakene da kommer "innerst", men eksperimentering er jo aldri feil..., så jeg er ikke helt sikker på om det ville være en bedre løsning.

- h

Legg inn en kommentar:

• Opheim
    replied

Originally posted by Kristo View Post
    Mange velger å sette flaskebåndene så høyt opp som mulig på dobbeltsettet. Man får på denne måten skyvet tyngdepunktet på settet bakover. I tillegg blir det lettere å nå kranene med henda når man har på seg dobbeltsettet.
    Meg som tenker feil eller ble det der litt galt? Hvis du flytter flaskebåndene opp, så flytter du tyngdepunktet ned, men kranene blir stående lavere på ryggen, og blir dermed vanskeligere å nå. Flytter du spennbåndene nedover så kommer flaskene lenger opp, det samme gjelder tyngdepunktet, men du kan kanskje teoretisk nå kranene litt enklere... Skal innrømme at jeg prøvde det selv, men flyttet dem tilbake igjen til punktet der flaskene begynner å kurve inn mot kranen (se bilde over), siden jeg fikk så mye sandsmak i munnen av førstnevnte løsning. :-)

- h

Legg inn en kommentar:

Arbeider...
X