Announcement

Collapse
No announcement yet.

Votter finnes det?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

SV: Votter finnes det?

Takk for hjelpen.

Det ble nå bestilt 2 forskjellige hansker/votter.
    Bestilte 3 finger fra FUE og VOTTER fra sea tex i Stavanger.

Nå må bare kulden komme. Det sank fort fra 11 grader til 5 på 30 m dyp.
    Alt går, det umulige tar bare litt lengre tid!

Comment

Originally posted by mattis View Post

Har aldri hatt problem med å bli kald på fingrene før etter eg fekk dive rite drakta for eit par veker sidan.. Men no tetter ikkje dei lange 3 fingerhanskene så god rundt handleddet lenger... blir for stor vanngjennomstrømming..

Har nettopp fått neglespretten ut av fingrene etter eit knall nattdykk.

Kva type, og kor får de tak i innerhansken de snakker om ?
      Mine innerhansker er bestemors uteligger-hansker, fingervott-typen med halve fingre. Funker supert, og mer følelse enn med vanlig fingervott.
      BlenderMid: Nitrox/Trimix blenderprogram til alle mobiler
      Sveinung K. B.

Comment

Hei, litt sent, men vil absolutt anbefale tørrhansker fremfor 3 fingre hansker når tempraturen kryper under 4-5 grader. Avhenig av tykkelsen og beskaffenheten til innerhansken så blir det gjerne ikke mye varmere under korte dykk. Men gud så mye varmere det er når du kommer opp og du fortsatt er tørr på fingrene. Mer en litt kjekt når du har 20-30 mins båttur igjen før du kommer i havn Så får det heller være at utstyret er glasert når du kommer inn.

Men du har derimot et stort problem om hanskene dine lekker. Fikk en lekasje i mine tørrhansker på søndag, vannet var 1-0 grader. Etter oppstigning og 3min sikkerhetstopp var det ikke mye følelse i fingrene mine. Det er da du blir glad for at dykkerlederen har med seg ekstra ullvotter og gnir litt varme i hånden din. Så det er helt klart ulemper med tørrhansker også. Varmere så lenge du har fått tettet maskjettene ordentlig, men slurver du blir du straffet.
        www.dykkepedia.com
        Diving Is Required

Comment

Arbeider...
        X