Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helmaske med intercom, hva koster det?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Helmaske med intercom, hva koster det?

Har litt lyst på slik kommunikasjon under vann. Det er selvsagt ugunstig med så mye volum i masken, og man bruker sikkert mer luft av å bable i vei med buddy, men til kosedykking med en partner som dykker mye mindre enn meg, tror jeg det vil være stas.
    Men hva koster det, og hvor kjøpes det?

SV: Helmaske med intercom, hva koster det?

Originally posted by Fossdal View Post
    Har litt lyst på slik kommunikasjon under vann. Det er selvsagt ugunstig med så mye volum i masken, og man bruker sikkert mer luft av å bable i vei med buddy, men til kosedykking med en partner som dykker mye mindre enn meg, tror jeg det vil være stas.
    volumet er ikke noe stort problem, kun en vanesak.

luftforbruket øker kun litt til å begynne med, men stabiliseres på normalt nivå ganske fort.

Aga MKII med buddyphone koster minst 11000,- nytt utenom de store messene i USA, da er det noe bedre priser.

remi
    "den som går ned i sjøen uten å komme opp med dyp forståelse og beundring for det han har sett, har ikke annet igjen i livet enn å vente på døden, for

Comment

SV: Helmaske med intercom, hva koster det?

Originally posted by Fossdal View Post
      Rimeligeste brukte maskene med komunikasjon koster rundt 3.000,- De nyeste og beste (AGA/ Buddyphone) ligger rett under 10.000,- ( kan også kjøpes dyrere- ca 14.000,-)

Du vil bruke noe mer luft med helmaske enn halvmaske enter du babler eller ikke.

Brukte finner du her på Dykkesiden, Finn.no, dykkebutiker o.l.

Nye finner du på dykkebutikkene, kanskje Alf Lea i Haugesund?

[s]Hvis du sender en PM kan jeg sende noen kontakter.[/s]Strøket grunnet reklame :censored:
      Morten, som gjør alle oppmerksom på at mine innlegg her er beskrevet ut i fra hvordan JEG ser det.

PS, noen innlegg KAN inneholde ironi, eller spor av ironi, eller forsøk på det samme

Comment

Arbeider...
      X