Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stagesett

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Stagesett

Er på jakt etter stage.. og lurer i den forbindelse på om jeg kan bruke endel gammelt utstyr..

Planen er å kjøpe flaske med kran: http://fue.no/fue_mambo/index.php?op...roducts_id=189
    + stagekit: http://fue.no/fue_mambo/index.php?op...products_id=96

Jeg setter på ett gammelt ventilsett (brukt ifra tiden jeg dykket med enkeltflaske).. dermed blir andre trinnet 100cm, men manometer blir jo desverre litt lengre enn vanlig (ser ikke problemet her), enten skifte ut slangen eller feste slangen slik at manometer henger ved kranen.

Spørsmålet blir da om dette er en god ordning.. ca 2500 for flaske+kran+stagekit.. bruker gamle ventiler (må nok kjøre service på ventilen (pris?)) + eventuelt 02 rens på denne (om en må det?)...
    mot 5100 for total pakke..

noen innspill / tanker??

SV: Stagesett

Du sier ingen ting om hva slags ventilsett det er. Men du sier jo at det er et "gammelt" du har hatt liggende. Det du bør spørre deg om er hvorfor du har latt det ligge/skiftet det ut? Var det ikke bra nok til vanlig bruk, er det vel ikke bra nok å bruke som stage ventil heller? Ventilen behøver ikke nødvendigvis ha de samme spesifikasjonenen som hovedventilene med hensyn på hvor mye luft de leverer da du neppe vil bruke den dypere enn 21 meter. Men du bør ikke være i tvil om kvaliteten. Jeg ville aldri planlagt et decodykk hvis jeg ikke visste at jeg kunne stole på ventilene på stage flaskene! Dette er det jo du som vet

Det er praktisk med litt kortere slange til manometeret.

Med tanke på tiden på døgnet innlegget er produsert så vær litt overbærende til jeg har lest det på nytt i dagslys

Steinbiten
    Julekalenderkonge

Comment

Takkker for alle innspill, også de i ly av mørket

Ventilsettet er av typen matrix, og ble byttet ut enkelt og greit fordi jeg gikk over til dobbelsett.. og kjøpte pakke med ventilsett, flasker and the like. Noen som kjenner til ventilsettet? Regner ikke med at dette er noe top-of-the-line, da det var med i en totalpakke som ble kjøpt i en dykkerbutikk i stavanger for endel år siden..

Fredrik: jeg regner ikke med at jeg kommer til å selge dette her (latskapen lenge leve), derfor jeg vurderer dette. "Problemet" mitt lå i at jeg er usikker på om det er en god løsning og plukke frem ett ventilsett som er rundt 5 år gammelt...
      Takker for info vedrørende 02 rens av 1trinn.. regnet egentlig med at også dette måtte renses, men var ikke 100% sikker.

edit: forresten så skulle du teste dykke-lykt i helga.. ikke være på fylla (?) ;D

Comment

Originally posted by Kristian-stavanger View Post
        Takkker for alle innspill, også de i ly av mørket

edit: forresten så skulle du teste dykke-lykt i helga.. ikke være på fylla (?) ;D
        Det kan ikke stikkes under en stol at da jeg hadde problemer med å dykke ned i senga i 6 tiden fordi den fortsatt snurret rundt valgte jeg en skitur på søndagen istedenfor.

Steinbiten
        Julekalenderkonge

Comment

Arbeider...
        X