Announcement

Collapse
No announcement yet.

AGA røykdykkermaske.??

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• AGA røykdykkermaske.??

Har sett flere tråder som omhandler ombygging av røykdykkermasker. Men jeg har aldri fått greie på hva en slik ombygging koster.?? Og hvordan blir den i forhold til en orginal AGA MK II dykkermaske.??

SV: AGA røykdykkermaske.??

Tror det blir billigere å kjøpe en Divator MKII enn å bygge om en røykdykkermaske. Grunnen til dette er at det må skiftes en hel del komponenter i pusteventilen foruntenom glasset i maska.
    Dette må jo gjøres av personer som har utsjekk på interspiro!
    Kjøpe deg en brukt maske heller!!! 8) olice:
    Sliten ka e det før ord, finnes ikkje i ordboka!!!!

Comment

Okay ;D men vet du noe om hvordan kvalitet/sikkerhet på en ombygd maske kontra en orginal Mk II ?? 8)

Comment

Kvaliteten er vel den samme vil jeg tro. De komponenter som må skiftes ut er jo orginale og forsterket for dykking. Det er fjærer etc. Ville ikke sett noe betenkeligheter med å dykke med en ombygd maske/ ventil , såfremt jeg visste at ombyggingen ble skikkelig utført og godkjent kontroll ble gjennomført.
        Sliten ka e det før ord, finnes ikkje i ordboka!!!!

Comment

Originally posted by Jendor View Post
          Har sett flere tråder som omhandler ombygging av røykdykkermasker. Men jeg har aldri fått greie på hva en slik ombygging koster.?? Og hvordan blir den i forhold til en orginal AGA MK II dykkermaske.??

vi har bygd om flere slike, prisen blir rundt 1500, kvaliteten blir den samme som en vanlig dykkemaske, alle deler som er forskjellige blir byttet.

remi
          "den som går ned i sjøen uten å komme opp med dyp forståelse og beundring for det han har sett, har ikke annet igjen i livet enn å vente på døden, for

Comment

Det var det jeg tenkte Har sett litt på en ombygd maske, ca 1 år gammel og dykket 15-20 dykk (grå gummi og overtrykk). Den ser helt strøken ut.!
            Hvor mye er en slik maske verdt? ;D med tanke på at den ikke er en "orginal" dykkemaske.

Comment

Arbeider...
            X