SV: Smøring av glidelås
Bruker telys....har ikke hatt problemer med glidelåsen enda!!!!!!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Smøring av glidelås
Collapse
X
-
jeg bruker olje beregnet for glidelåser på dykkerdrakt. Fungerer toppers synes jeg.
Legg inn en kommentar:
-
Brrrrr, så kaldt ut det der :speechless2
Ok, da har jeg fått oppklart det!
-Thomas-
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by DeepC View PostDet var vel ikke det som hadde skjedd da Hr Deberitz var oppe i Berlevåg å myset på russekrabber? 8)
-Thomas-
Det var en dykkebuddy på 80-tallet som sverget til skikkelig oppvarmet voks på glidelåsen sin jeg siktet til foran i denne tråden. men det var jeg som dykket med ham. Det var IKKE JEG som ble våt DA! Jeg ble våt i Berlevågseansen, - jeg. Se bilder nedenfor!
Dagemann
Legg inn en kommentar:
-
Det var vel ikke det som hadde skjedd da Hr Deberitz var oppe i Berlevåg å myset på russekrabber? 8)
-Thomas-
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by Busdiver View Postmen ikke for mye varme for da kan låsen løsne fra liminga, Og DA blir du våt da! Jeg lover!
Dag
Legg inn en kommentar:
-
Jeg bruker kun original VIKING-voks eller like gjerne stearinlysstumper som smører like bra. Påføres med lukket lås, og stryk gjerne over raskt med litt hårfønervarme, men ikke for mye varme for da kan låsen løsne fra liminga, Og DA blir du våt da! Jeg lover!
Dag
Legg inn en kommentar:
-
Beewax. Dette er tingen. Lukk glidlåsen, smør (gni) godt på. Der etter er det opp og igjen et par ganger og glidlåsen er smurt. En "kubbe" til 25 kr varerer meget lenge. :lol:
Legg inn en kommentar:
-
Bivoks. Organisk. I motsetning til kjemisk kliss som kun samler på seg partikler og gjør saken verre. Kjøpes på apotek. Legg den i ovnen eller vinduskarmen på en sommerdag og deretter påføres glidelåsen ett strøk. Det er alt som trengs. Min lille klump har vart i flere år nå. Og jeg dykker mye.
Legg inn en kommentar:
-
brukte fruens hårføne (2500W)og blåste over glidelåsen etter jeg hadde vokset den.
skal si det virket!!!!
jeg har bare ett ord å si "revelusjon"
(til alle jenter her på forumet: joda jeg spure om lov før jeg brukte den) :azzangel:
Legg inn en kommentar:
-
Å bruke "Babybell" voks er en sånn kinder egg overraskelse. 3 ting på en gang!
1. Du får 6-7 oster i en pose. Masse voks, mer en du trenger.
2. Du kan dele voksen med venner, gi ett godt råd. Fornøyde dykker venner.
3. Du kan overraske fruen/venninnen med ost, kjeks og vin. DEN ER BONUS! Fruen/venninnen blir lettlurt til kvelds.
Det beste er at den holder glidelåsen som nysmurt, utrolig lenge. Kanskje man må gjøre det noen ganger over tid til å begynne med. Men så er det bare å la det skure å gå, til du kjenner at nå er det på tide igjen.
Hadde ca. 130 dykk i fjor og smurte bare glidelåsen 2 kanskje 3 ganger.
Fido
www.isdykk.no
Legg inn en kommentar:
-
Originally posted by jacob84 View Post
det står ikke noe om hvordan du påfører voksen,så jeg har bare smørt på til nå.
det blir nå bedre uansett. likevell så er jeg open for ulike forslag.....lærer mens man lever
Smører på for så å varme det opp med hårføne....merk at dette ikke er nødvendig hver gang, jeg gjorde det mest fordi jeg følte for å vedlikeholde utstyr den dagen!
Legg inn en kommentar:
-
det står ikke noe om hvordan du påfører voksen,så jeg har bare smørt på til nå.
det blir nå bedre uansett. likevell så er jeg open for ulike forslag.....lærer mens man lever
Legg inn en kommentar:
-
smørrer dere det bare på eller smelter dere det først ?
Legg inn en kommentar:
Legg inn en kommentar: