Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innvendig inspeksjon av flasker

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Innvendig inspeksjon av flasker

Er det noe i veien for å åpne flaska selv, og inspisere den innvendig? Det er vel strengt tatt ikke så mye som kan gå galt? Eller er det det :
    Hva bør man i så fall være oppmerksom på?

Re:Innvendig inspeksjon av flasker

Bare pass på å TØMME flaska for trykk først.....
    Sjokket kommer brått på den som ikke tar høyde for det man ikke vet...

Comment

Det er enkelt hvis det er en flaske med O-rings tetting mellom kran og flaske. De som er tettet med gjengetape må gjengetapen byttes. Ikke for mye tape og ikke for lite
      Water Is Worth Loving

www.nauitec.no

Comment

Originally posted by Nightdiver
        Det er enkelt hvis det er en flaske med O-rings tetting mellom kran og flaske. De som er tettet med gjengetape må gjengetapen byttes. Ikke for mye tape og ikke for lite
        Det er vel flasker som brannvesenet har brukt som har gjengetape !?
        Jeg har dykka på Mosel

Comment

Jeg regner med at noen vil trekke på smilebåndet av dette, men ; Iflg norsk lov og Arbeidstilsynets forskrifter har INGEN utenom de som er godkjent i henholdt til §6 i forskrifter om kontroll, merking og fylling av trykkluftflasker.
          Skulle det gå galt står dere helt uten noen som helst form for rettigheter i forhold til skadeerstatninger o.l.
          Dette er faktisk en av de tingene dere betaler for når dere kommer til ett verksted for å få gjennomført kontroll/ trykkprøvning :Kunnskaper og rettigheter/ sikkerhet !

Jostein B.

Comment

Grunnen til at jeg stilte dette spørsmålet er at jeg det siste året har fylt luft fra en annen kompressor enn den jeg har brukt tidligere. Her om dagen kom jeg til å snakke med han som som er kompressoransvarlig (og har vært det de siste 20 årene), og han kunne fortelle at det ikke fantes noe filter som tar fuktigheten på denne kompressoren. Mao så har jeg fylt luft med den til en hver tid gjeldende luftfuktighet, som jo kan være ganske høy nå om sommeren. Jeg er vel som de fleste andre opptatt av sikkerhet når jeg dykker, og dette syntes jeg hørtes mildt sagt suspekt ut. Er selvfølgelig ikke bare redd for rustangrep på flaska, men også faren for ventilfrys.
            Både kompressoransvarlig og lederen i klubben, som har brukt denne kompressoren i årevis, syntes å mene at dette ikke var noe problem hverken med hensyn til ventilfrys eller innvendig rust på flaskene. Er det kanskje slik at dette med "litt" fuktig luft på flaskene egentlig ikke er så stort problem som man kan få intrykk av fra enkelte hold?
            Blir litt forvirra når meningene er så forskjellige blant meget erfarne dykkere.
            ???
            Fikk forresten tips i en tidligere tråd om et personlig filter som man kobler til flaska når man fyller. Hørtes lurt ut, men det var ganske kostbart. (rundt 2000.-)

Comment

Arbeider...
            X