Announcement

Collapse
No announcement yet.

kompressor.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• kompressor.

hei. jeg har nå skaffet meg en kompressor. den går nå på en 3 fase motor som er defekt. men jeg har en bensin motor som jeg nå skal montere på. så det jeg lurer på er om noen vet ca hvor langt jeg burde plassere luft intaket fra eksosen.

SV: kompressor.

Hm... 5Km kanskje?

:faint:
    Sjokket kommer brått på den som ikke tar høyde for det man ikke vet...

Comment

Originally posted by sturt View Post
      hei. jeg har nå skaffet meg en kompressor. den går nå på en 3 fase motor som er defekt. men jeg har en bensin motor som jeg nå skal montere på. så det jeg lurer på er om noen vet ca hvor langt jeg burde plassere luft intaket fra eksosen.
      Lengst mulig unna luftinntaket. Bruk aldri drivstoffdrevet kompressor innendørs eller "i le". Plasser alltid luftinntaket "mot vinden" slik at du ikke får eksos i luftinntaket. Kullos på flaskene er ikke spesielt festlig.

Lurt å få en kvalifisert gjennomgang/kontroll/service på kompressoren før den tas i bruk. Samme gjelder forsvarlig opplæring slik at den brukes riktig.

Lykke til med ny kompressor.

Hjälper inte bastu öl och tjära, då är döden nära!

Comment

tusen takk for hjelpa ;D

Comment

En god ide er å forlenge luftinntaket med en slange (helst en som er godkjent for pusteluft og som har en fornuftig diameter slik at kompressoren ikke sliter med å trekke inn luften). Har selv en slik løsning og dette gjør at jeg kan henge selve inntaket høyt opp og langt unna eksosen. Uansett er det viktig å tenke på vindretningen.

Comment

Det samme gjør vi i Færder DK med en Utilus 10 +
            5 HK Honda.

Comment

Tess pusteluftslange, vacumsikker, farge grønn. Diameter "stor nok". Lengde, i hvertfall 3 meter. Husk partikkelfilter.

Comment

Arbeider...
              X