Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly og Computer !?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Fly og Computer !?

Er det noen som har flydd med computeren sin i bagasjen i lasterommet på flyet ?
    Eller pleier alle å ha den i håndbagasjen ??

Jeg har hørt om ei som ødela computeren sin for den lå sammen med bagasjen nede i flyet !? (trur hu hadde en Uwatec)
    ???
    Jeg har dykka på Mosel

Re: Fly og Computer !?

Uwatecen er jo alltid på, og skal automatisk kompensere for høyde. Så om det ikke er trykkabin i lasterommet kan det jo hende den ikke trives i 10.000 meter over havet.

Perosnlig tar jeg alltid både den og ventilsett med meg i håndbagasjen. Ikke minst med tanke på den delikate behandlingen bagasjen får når den ikke er synlig lenger.
    Keep breathing!

Comment

Re: Fly og Computer !?

Et tips!

Om dere har en klokke med dybdemåler, så gjør dere selv en tjeneste: Ikke aktiver denne når du er ute og flyr...

Om man aktiverer dybdemåleren i omgivelsestrykk som er mye lavere enn trykket ved havoverflaten, risikerer man at denne vil stå under trykk kontinuerlig, slik at dybdemåleren ikke vil slå seg av automatisk...

Eneste botemiddelet jeg vet om er å kjøpe en ny flybillett, for å få utlignet trykket igjen...

Hilsen en som taler av erfaring!! Ugh! :P
      http://www.divernet.com/Training/lea.../netdiver.html

Comment

Re:Fly og Computer !?

sørg bare for at computeren din ikke er aktivert før du legger den i bagasjen, da er det ingen problemer. Tørk godt av den og legg den slik at ingenting kan komme bort i knappene å slå den på. Ola

Comment

Re:Fly og Computer !?

Jeg hadde med meg Uwatec Aladdin til Tyrkia og hadde ikke noen problemer med den i flyet eller etter på nåe jeg dykket med den.
          Den ser også ut til å ha klart seg meget bra på hjemturen.

Så det virker som dette går helt fint, men jeg hadde den som hådbagasje.

Comment

Working...
          X