Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har prøvd Viking X-treme?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Slett alt
new posts

• Noen som har prøvd Viking X-treme?

Jeg har omsider fått tak i en reklame-brosjyre for Vikings nyeste drakt beregnet for sportsdykkere, X-treme, men jeg har fremdeles til gode å se den i butikkene. Har fått beskjed om at den skaffes på bestilling. Her står den beskrevet som en lettvekts, myk og føyelig skalldrakt laget av "...polymer-coated fabric", med sømmer i sveiset gummi, og den skal være enkel å reparere.

Tanken på en lett, fleksibel skalldrakt virker tiltalende, og best av alt: den lages i standard-utgaver for høye personer som meg, som nærmer seg to meter på sokkelesten. Endelig! Men...

1. Hva er egentlig dette "Polymer-coated fabric"- materialet?

2. Den har ingen forsterkninger på knær, skuldre, rundt midjen etc. Hvordan er holdbarheten og slitestyrken? (Den har riktignok bare vært på markedet et snaut år, men jeg spør likevel)

3. Er det noen der ute som har prøvd den? Positive eller negative erfaringer? (Ventiler, støvler, luftvandring, av-og-på osv)

Tusen takk for svar, og til geniet som kom på å opprette Dykkesiden! Den er glimrende!
    Du må skrive minst to linjer
    for å skrive mellom dem

Re: Noen som har prøvd Viking X-treme?

Tusen takk for svar, og til geniet som kom på å opprette Dykkesiden! Den er glimrende!
    Hei

Jeg kjenner dessverre ikke til Viking X-treme, men takker for hyggelige ord om Dykksiden. ;D

Håper at andre av våre brukere kan svare Hammer78 vedr. Vikingdrakten.

/Thomas
    Thomas Torjusen - Dykkesidens far

Comment

Heisann, jeg har en slikt en, ikke til eie, men til leie!
      Er en kraftig kar selv, og gikk for og bestille meg en Spesialsydd Neopren CNX200 ND, det tar lang tid og skaffe slike, så jeg fikk låne en ny drakt, da denne X-treme, har også prøvd jubileumsdrakten til Viking!
      Jeg for min del er godt fornøyd med drakten(X-treme) Den er forholdsvis lett og bevege seg i, spessielt om vi sammenligner med Jubileumsdrakten! har hatt 10 dykk i drakten nå, under de mest merkelige forhold, og det verste er vel at jeg er ganske så fornøyd med den, kjøp for all del med løs hette!
      Anbefaler drakten på det varmeste, og om den er lett og bøte? ja, ? ikke prøvd det, men den kan på sett og vis minne om en mellomting mellom neopren og gummi! ganske tynn er den også!
      Passet faktisk til lille meg på 203!

Comment

Heisan, vel jeg har dykket ca 35-40 dykk med den, jobbet som skolesjef på Sørdykk i Arendal i ett år.

Syntes den virket veldig slite sterk, passformen for meg var topp. 184cm 92 kg, vet det finnes to modeller av den, demoen jeg hadde var någet trang for noen av buddyne mine.

Den var belagt med teflon i neck-seal og i ermene, sklei rett inn!!!

Støvlene var skikkelige "boots"
        Viking utventil fungerer alltid 100%

Allt i alt, en meget god drakt somj eg ihvertfall likte veldig godt.

Comment

Working...
        X