Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suunto-tull?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Vis
Slett alt
new posts

• Suunto-tull?

Hallo
    Kjøpte meg en Suunto Spyder (klokkemodell) for en tid siden, og har hatt noen problemer med den.
    Den ville ikke gå i dykkemodus automatisk, ikke før vi var nede på 5-6m. En gang slo den ikke inn før vi var nede på 30m. Det blei litt av en profil. 30m på 20 sek. Fikk sent den på rep., med svar om at det ikke var noe galt. Dei bare renset sensoren. Virket bra en stund, men så gikk lyset, og nå er den inne til rep igjen. Buddyen min hadde også en spyder, og den gikk i overflatemodus når vi kom opp på 4-5m. Han hadde også noen andre problemer med den.
    Så er det noen andre som har (hatt) noen problemer med Spyderen? Eller Suunto??
    Fikk problemene etter ca 30 dykk med den
    Spyder

Re: Suunto-tull?

Hadde litt trøbbel med lekasje ihurtigkoblingen i min Suunto cobra. Men det var vare en o-ring som var blitt slitt og ødelagt. Ellers har den funket som perfekt i 40 dykk.

Så det så...

Fenre
    I don't want to be mister pink...

Comment

Jeg har selv stinger modellen ogh den fungerer som en drømm ,har kun 25 dykk på den , men bruker den til daglig, og ikke så mye som et lite prob enda

MVH Kim Clausen aka CatMan

Comment

Jeg har slitt masse med min Suunto Viper ..

Batteriet svikta etter bare noen få dykk. Bytta batteri to eller tre ganger før den ble sendt inn til fabrikken ..

Etter en tur på fabrikken var loggen sletta, noe som var litt ergelig da jeg ikke har logga dykkene :-( Men nå har den i det minste fungert prikkfritt noen ti talls dykk .. så jeg er etterhvert ganske fornøyd med den.

Har også en Suunto Eon Lux, som jeg har brukt i noen år .. har aldri hatt problemer med denne .. Unntatt på ett dykk da den gikk tom fom strøm.. etter noen 100 dykk .. det er jo til å leve med ..

Eon'en er foresten til salgs .. dersom noen er interessert..

jeg selger den pga at jeg foretrekker å ha computeren på handen. + at det er en ulempe å ha en ett instrument som går på støm til å måle flaske trykket (JA, jeg er en dårlig selger .. )

/Ragnar

Comment

Har hatt spyder i 4 år uten noe tull under bruk, men jeg skulle gjerne hat et par ord med den løken som lagde tilkopling til interface på spyder... Han har ikke hatt mye erfaring med riper og saltvann osv.... :P

Makan til knot....

Kjøpe nettopp den nye suunto vytec, med trådløs måler av flasketrykk, en opplevelse å dykke med, endelig kvitt alt dette slangesvineriet som henger som drivanker rundt meg i vannet... ;D ;D ;D

Anbefales til alle...
          Thor Ellefsen
          "Two roads diverged in a wood, and I-
          I took the one less traveled by,
          And that has made all the difference."
          - Robert Frost

Comment

har en favor air, har dykka 90 dykk med den uten problemer.

mvh
            georg

Comment

Til Thor: Ser du har en suunto vytec!
              Noe spess og si om den komputeren? og ang den trådløse målingen av flasketrykket! stoler du på den?

Jeg har betenkeligheter med slikt...
              men teknologien idag har kommet ganske langt da =)

Comment

Har hatt suunto octupus og har nå en cobra, kjempe fornøyd med begge !
                Jeg har dykka på Mosel

Comment

Thor, ser at du har Vytec. KAn du eller noen av dere si hva er den viktigste forskjellen mellom Suunto Vytec og den siste greia fra Uwatec - Smart (bortsett fra at Smart er en slange-dings). Tenkte på hvilken alogoritme er mest konservativ og lignende. Jeg "tente" på Vytec da jeg ikke trenger slange i så fall, men tviler på hva er bedre.

Jeg lurte også på om Vytec viser, slik som Smart gjør, "rest bottom time (RBT)" før du må opp uten å behøve å dekomprimere. Hos Smart er det slik at hvis du går opp når RBT er null eller før det, følger med de anbefalte nivå og sikkerhetsstopp, så kommer du opp til overflaten med så mye luft som du har førprogrammert å ha på slutten av dukket. Vet ikke hva er bedre, hva tror dere andre
                  keep your buoyancy

Comment

Hei!
                    Har selv en Cobra og den fungerer kjempebra.
                    Suunto kan anbefales i forhold til alladin computerne.

Comment

Hvorfor det?
                      www.vannbasert.no

Comment

Hvorfor hva da...
                        Spyder

Comment

Hei!
                          Suunto kan anbefales i forhold til alladin computerne.
                          Hvorfor anbefale Suunto fremfor Alladin??

Mvh
                          Sigve Slagnes

Comment

SV: Suunto-tull?

Jeg har Suunto Stinger. Klarer ikke å dykke uten den. Føler bare at sikkerheten min er dårligere uten. Stoler kannskje litt for mye på klokken

Comment

SV: Suunto-tull?

Originally posted by wickwire2000 View Post
                              Jeg har Suunto Stinger. Klarer ikke å dykke uten den. Føler bare at sikkerheten min er dårligere uten. Stoler kannskje litt for mye på klokken
                              Sjekk gjerne når siste innlegg er gjort.. Er ikke
                              alltid like greit å dra frem en 2 år gammel story,
                              og det finnes sikkert(?) nyere om like tema...

Arnt Eirik
                              [center]IshavetsDykkerklubb
                              Berlevågnytt

Comment

Arbeider...
                              X